Da blir det full narkose på lillemor:(

Negsinth

Forelsket i forumet
HUFF som jeg gruer meg. Når hun var tre dager gammel, ble det oppdaget at hun hadde stramt tungebånd. De klippet, men fikk ikke gjort det hunndre % grunnet at tungebåndet hennes er så lite og tynt samtidig som stramt. Vi har i alle mnd etter dette vurdert dette tungebåndet hennes, og det er jo ikke til å legge skjul på at talefeil lett kan forekomme med stramt tungebånd. Hun klarer ikke stikke tunga så langt ut som de fleste andre kan, også babler hun ivei som en helt og lager masse lyder som man ellers ikke kan med stramt tungebånd. Så vi var veldig usikker på om det egentlig var stramt nok for å kunne utgjøre noe avvik i senere alder. Vi ble henvist av lege til øre-nese-hals polilinikk, de undersøkte tunga hennes og ble enige om at den burde klippes. Og det under full narkose, slik at de fikk gjort en ordentlig jobb siden tungebåndet hennes er så liten. Og da skal de med det samme sjekke om hun har falske mandler siden hun sliter sånn med ett nese etc etc.

Uff, full narkose på en baby som nå straks er 10 mnd. Det kan være noen uker ventetid, men vi kan også bli oppringt om noen andre avbestiller timen sin. I tillegg så må hun jo faste fra helst fire timer før operasjonen, kan drikke vann senest to timer før... Jeg syns dette er grusomt, full narkose, ordet gir meg kraftige frysninger... Hun får det gjennom gassmaske, og da er det ikke unormalt at babyer får motoriske rykninger. Tanken på å se min yndlingsskatt ligge helt slapp på et bord å bli operert på, at det er større risikoer med narkose hos små barn... Hva om anestesilegen ikke har bred nok erfaring? Hva om noe galt skulle skje? Hva om hun blir bevisstløs? Får pustestopp? Havner i koma? Hva om hun får anafylaktisk sjokk? Uff. Så mange tanker. Helt grusomt..... Det er store sjanser for at hun får redusert livskvalitet på mange områder med stramt tungebånd, bare det å slikke en is eller kysse vil jo bli problematisk. Men enn hvis hun ikke får slike problemer i senere tid? Hva om tungebåndet er akkurat okei nok til at alt skal gå bra uten å klippe det? det blir værre med talen jo lengre man venter og man får ordfeil som blir vanskelig å kvitte seg med, det kan hende at hun får masse komplekser som hun ikke blir kvitt... Så mange tanker om dette er feil av oss å gå med på nå... Mitt værste dilemma jeg har støtt på hittil i mitt liv.
 
Skjønner veldig godt at du er bekymret, ville nok vært det selv om jeg var i deres situasjon. Men dette går nok fint skal du se, det er svæææært sjelden noe går galt i sånne "enkle" operasjoner. Uansett vil jeg ønske deg lykke til :)
 
Uff, skjønner deg godt :(
JEg var med inn når eldste min fjernet mandlene, da var han rundt 3 år tror jeg. JEg tror det er like grusomt uansett alder :(

De minste barna blir operert først. Så det med fasting blir ikke noe problem.
Vi bor så nørme sykehuset så vi sov hjemme og dro ned på morran. Nå var min så stor at han maste om mat.. jeg sa han skulle få mat etter vi hadde pratet med legen :p
Vi var andremann den dagen, så det gikk veldig greit :D
 
Har full forståelse for det. Her skal snuppa i narkose i mars, rundt 1-års dagen. Jeg skal be om å få beroligende på sykehuset. Kommer til å tilte for meg.
 
Har full forståelse for det. Her skal snuppa i narkose i mars, rundt 1-års dagen. Jeg skal be om å få beroligende på sykehuset. Kommer til å tilte for meg.
Hvordan har det gått med jenta di, Negsinth? Og jenta di, Snart2skatter?
Sønnen min skal i narkose i april og jeg holder på å bli gæ'ærn av alle tankene jeg sitter med. Sitter med de samme tankene som deg, Negsinth. Hva om han ikke våkner igjen? Hva hvis, hva om, oooh wæææææ... Alle sier: det går så bra så. Men HVA HVIS?!?!?! Hvordan kan de vite det? Ingen VEEEET det, vel! Og jeg får mark av det. Gråter og er helt fra meg bare av å tenke på det.....
 
Hvordan har det gått med jenta di, Negsinth? Og jenta di, Snart2skatter?
Sønnen min skal i narkose i april og jeg holder på å bli gæ'ærn av alle tankene jeg sitter med. Sitter med de samme tankene som deg, Negsinth. Hva om han ikke våkner igjen? Hva hvis, hva om, oooh wæææææ... Alle sier: det går så bra så. Men HVA HVIS?!?!?! Hvordan kan de vite det? Ingen VEEEET det, vel! Og jeg får mark av det. Gråter og er helt fra meg bare av å tenke på det.....

Hun har ikke fått innkalling til sykehuset enda! Tok jo hundre år dette..... :( Man rekker jo å tenke seg om 5000 ganger om saken! :p Hun har ikek vært der enda, så alt er jo bare bra :) Hun går overalt og gjør masse rampestreker ;p
 
Back
Topp