Da ble man satt igang!

bimsa

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Var på kontroll idag, en uke over termin, både hos jordmor og lege. Begge to var veldig motvillige for å sette meg igang før mandag da er jeg 42+0.
Men etter en ultralyd forandret det seg fort.

Legen fant at jeg hadde veldig lite fostervann og at han sluttet å vokse for to uker siden. Det er veldig merkelig at legen jeg var hos for en uke siden ikke sa noe om veksten da. Fostervannsmengden var normal da.

Så da ble det bestemt at jeg skulle settes igang. Hun sjekket modning, og jeg begynte å blø en del når hun sjekket meg. Så hun satte en ballong, og hvis ikke den har falt ut før så skal jeg inn på føden i morgen ettermiddag for å fortsette med prostaglandiner.

Har blødd en del i ca en time, men dersom jeg fyller opp et helt bind skulle jeg ta kontakt.
Har også begynt å få skikkelige sterke mensensmerter (antar jeg) som verker noe voldsomt.

Da er det hvertfall igang, og det skal bli veldig godt nå som jeg har slitt så fælt den siste uken uten søvn og med mye smerter!

Takk skal dere ha :)

Er det vanlig å ha så verkende smerter nederst i magen/ symfysen av ballongkateter?
Er veldig vondt...

Og ser at det har fylt seg med blod i kateteret også, men ikke fylt et bind ennå...

Hurra, da får du bebisen din snart! Vet dessverre ingenting om igangsettelse eller ballongkateter :/ ring å spør, er det første jeg tenker!

Takk skal dere ha :)

Er det vanlig å ha så verkende smerter nederst i magen/ symfysen av ballongkateter?
Er veldig vondt...

Og ser at det har fylt seg med blod i kateteret også, men ikke fylt et bind ennå...

Kateteret kan starte rier - selv hadde jeg veldig sterke murringer første timene, så dabbet det av. Kan komme litt slim ol i kateteret også, men hva som er innafor og ikke ville jeg hørt med føden om.

Lykke til :)

Snakket med føden, de sa at menstruasjonslignende blødninger kunne forventes. Selv om jeg nå har byttet bind to ganger var det ikke noe å bekymre seg for så lenge det ikke var en skikkelig blødning :)

Lykke til!! :)

Dette kan fort ta tid ja. Skal straks ta min 4 runde med misoprostol og ikke noe har skjedd ennå. Sengene er vonde (selv om de virkelig har gjort alt for å gjøre meg komfortabel. De letet huset gjennom for en tempurmadrass) putene er fæle, det er varmt og bråkete, og bekkenet begynner virkelig å ta livet av meg.

Skal spørre om jeg kan dra hjem for å sove etter neste tablett, bor tross alt bare 5 min unna.

Har endelig født lillemann, så har det bedre. Tok to dager med igangsettelse før han til slutt ville komme. Det var en tøff fødsel fra start til slutt, så nå hviler vi mye og nyter tilværelsen som tobarnsforeldre :)

Har endelig født lillemann, så har det bedre. Tok to dager med igangsettelse før han til slutt ville komme. Det var en tøff fødsel fra start til slutt, så nå hviler vi mye og nyter tilværelsen som tobarnsforeldre :)
Gratulerer så mye!!!

Back
Topp