Da ble det visst endring i planene :O

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
Vanlig kontroll idag endte visst med både ultralyd på sykehus, unnagjort innskrivningen og planlagt ks.

Frøkna har plutselig snudd seg til seteleie, så da ble det satt opp dato til planlagt ks. Spennende, men samtidig litt uvirkelig å plutselig ha en dato jeg skal bli mor på :p

Spennende og rart på en og samme gang. Er du skuffet over at du ikke får føde "naturlig" eller kanskje litt letta? ;) hvilken dato fikk du og hva var terminen egentlig?

Veeldig spesielt å ha dato. Nøyaktig når vil jeg holde litt hemmelig. ihvertfall for en liten stund til :p hihi :)

Ønska jo veldig å føde vanlig, men heller planlagt keisersnitt enn å måtte reise bort i flere uker i påvente av setefødsel. Nærmeste sykehus som gjør det er 5 timer unna. Her kan de ikke gjennomføre verken setefødsel eller vending.

Fikk tilbud om å forsøke vending. Da i Bodø, med et døgn på hurtigruten for å komme meg dit da jeg ikke får fly. Formen er så crappy at jeg ikke klarer reise noe, så da takka jeg glatt nei til det :p

Velger heller planlagt ks da setefødsel har jeg totalt angst for. noe jeg har vært redd for hele veien i tilfelle det skulle skje. Så glad jeg får valget. Vet ikke om bekkenet ville tålt en setefødsel, men tør heller ikke ta sjangsen.

Spennende og rart på en og samme gang. Er du skuffet over at du ikke får føde "naturlig" eller kanskje litt letta? ;) hvilken dato fikk du og hva var terminen egentlig?

Har egentlig termin 1 august (ble flyttet til på oul) :) Så blir ikke kjempetidlig i juli :p

Spennende! Og hadde tatt samme valg som deg :) masse lykke til!!

Vil veldig gjerne føde vanlig, men ikke i sete. Eneste "håp" for vanlig fødsel er om hun plutselig snur seg tilbake igjen den dagen jeg skal inn å ta siste sjekk. Da avlyses ks. ellers forholder vi oss til julibaby-datoen :)

Satser på det blir en fin opplevelse selv om det etter all sannsynlighet blir ks :)

Så deilig å ha en dato da, selv om det kanskje er litt skremmende.
Forståelig at du takket nei til vending med den reiseveien da!

Så deilig å ha en dato da, selv om det kanskje er litt skremmende.
Forståelig at du takket nei til vending med den reiseveien da!

Deilig, men samtidig veldig veldig rart og surrealistisk enda :p

Klarer ikke kjøre bil og blir reisesjuk og ekstremt dårlig etter noen få minutter i bil og båt, så noen reise er ikke for meg nå. Kvier meg for å dra på butikken med samboer da jeg bare er kvalm og svimmel når jeg kommer hjem igjen. Aner ikke helt hvorfor, men tåler plutselig ikke bil eller båtkjøring nå mot slutten av svangerskapet :p

Vil veldig gjerne føde vanlig, men ikke i sete. Eneste "håp" for vanlig fødsel er om hun plutselig snur seg tilbake igjen den dagen jeg skal inn å ta siste sjekk. Da avlyses ks. ellers forholder vi oss til julibaby-datoen :)

Satser på det blir en fin opplevelse selv om det etter all sannsynlighet blir ks :)

Sniker litt fra mai her. Hos meg oppdaga de seteleie på overtidskontroll og de anbefalte varmt vaginal fødsel siden jeg var andregangs. Jeg hadde en dårlig følelse og krangla meg til planlagt keisersnitt. Da han kom ut var han 1 kg tyngre og 7 cm større i hodeomkrets enn hva de hadde målt. Utfallet kunne ha blitt katastrofalt, så anbefaler veldig å stole på magefølelsen. :-)

Men ser jo nå at du ikke har noe valg og at det blir ks. Min opplevelse med planlagt ks var super fin. Alt gikk rolig og fint for seg og jeg fikk han på brystet med en gang. Tar litt lengre tid å komme seg, men det er utrolig hvor raskt man kjenner bedring! Lykke til!!

Lykke til☺

Sniker litt fra mai her. Hos meg oppdaga de seteleie på overtidskontroll og de anbefalte varmt vaginal fødsel siden jeg var andregangs. Jeg hadde en dårlig følelse og krangla meg til planlagt keisersnitt. Da han kom ut var han 1 kg tyngre og 7 cm større i hodeomkrets enn hva de hadde målt. Utfallet kunne ha blitt katastrofalt, så anbefaler veldig å stole på magefølelsen. :-)

Men ser jo nå at du ikke har noe valg og at det blir ks. Min opplevelse med planlagt ks var super fin. Alt gikk rolig og fint for seg og jeg fikk han på brystet med en gang. Tar litt lengre tid å komme seg, men det er utrolig hvor raskt man kjenner bedring! Lykke til!!

Så godt å høre gode opplevelser med det :) Har jo et valg om vending eller føde i sete, men ingen av valgene er for meg slik det da må gjøres. Vært klar alltid at skulle sete skje, blir det ks. :)

Så godt å høre gode opplevelser med det :) Har jo et valg om vending eller føde i sete, men ingen av valgene er for meg slik det da må gjøres. Vært klar alltid at skulle sete skje, blir det ks. :)

Skjønner det! Man hører så mye kjipt om ks. Men jeg hadde gjort det igjen uten å nøle! :-)

Skjønner det! Man hører så mye kjipt om ks. Men jeg hadde gjort det igjen uten å nøle! :-)

Mhm. Er jo mange ulike erfaringer og meninger der ute om ks. Men tenker at det virker og er nok best og tryggest for både barnet og meg i denne situasjonen, så da blir det slik :) Dersom hun plutselig ikke snur seg igjen :p

Mhm. Er jo mange ulike erfaringer og meninger der ute om ks. Men tenker at det virker og er nok best og tryggest for både barnet og meg i denne situasjonen, så da blir det slik :) Dersom hun plutselig ikke snur seg igjen :p

Ja, det var det jeg tenke også. Følte det absolutt tryggest og i min situasjon viste det seg jo å stemme! :-)

Ja, det var det jeg tenke også. Følte det absolutt tryggest og i min situasjon viste det seg jo å stemme! :-)

:)

Hun er estimert til å bli rundt 4 kg ved termin, men er jo ofte de bommer på den. (som med deg). Hun vokser godt, så heller et planlagt ks enn hastesnitt om hun plutselig kommer i sete ved fødsel og de ikke rekker å sende meg til det andre sykehuset.

Back
Topp