D-vitamindråper

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
Noen som har erfart magevondt/uro etter å ha begynt med dette?
Vi er på tredje dagen med dråper og andre dag med mye mer magevondt og uro enn tidligere...
 
Har dessverre samme erfaring med bruk av dråper. Vi brukte det en liten periode med storesøster ettersom hun var en gulpebaby og tranlukten satte seg i absolutt alt. Hun fikk en del magevondt når vi brukte de dråpene, så jeg gruer meg til å begynne å gi det til lillesøster. Har ikke begynt enda ettersom jeg er livredd for samme magevondten som storesøster hadde :oops:
 
Har dessverre samme erfaring med bruk av dråper. Vi brukte det en liten periode med storesøster ettersom hun var en gulpebaby og tranlukten satte seg i absolutt alt. Hun fikk en del magevondt når vi brukte de dråpene, så jeg gruer meg til å begynne å gi det til lillesøster. Har ikke begynt enda ettersom jeg er livredd for samme magevondten som storesøster hadde :oops:
Tran skal de jo ikke ha lengre, men det er jo viktig med disse vitaminene også.. får gi det et par dager til før jeg hører med HS. Veldig slitsomt iallfall.. i natt våknet jeg av at han gulpa så heftig at han ikke fikk puste, og så lå han våken og styra med magen resten av natta.. og nå begynner jeg å få sittesår på rumpa etter en lang dag i sofaen :hilarious::hungover:
 
Tran skal de jo ikke ha lengre, men det er jo viktig med disse vitaminene også.. får gi det et par dager til før jeg hører med HS. Veldig slitsomt iallfall.. i natt våknet jeg av at han gulpa så heftig at han ikke fikk puste, og så lå han våken og styra med magen resten av natta.. og nå begynner jeg å få sittesår på rumpa etter en lang dag i sofaen :hilarious::hungover:
Det er nettopp det. Vi gikk over til tran med storesøster, selv om det ble mye lukt på alt, fordi vi orka ikke all magevondten. Men det kan vi jo ikke gjøre nå :bag: Får satse på at det kanskje blir bedre etter hvert som magen blir vant med dråpene. Du får oppdatere oss :)
 
Noen som har erfart magevondt/uro etter å ha begynt med dette?
Vi er på tredje dagen med dråper og andre dag med mye mer magevondt og uro enn tidligere...
Ser mange både på flaskebarn-gruppa og ammehjelpsgruppa på Facebook som har samme erfaring som deg. Lurer litt på om det er det som gjør det her også, så nå prøver jeg noen dager uten dråpene for å se om det kan bedre magevondten. Kan jo være at det «bare» er umodne tarmer, det er vel veldig vanlig det også. :rolleyes:
 
Mi blir helt hysterisk etter ddråpene.. Har ikke mye lyst å gi det, når hun reagerer så mye på de.
 
Sniker
Jeg hadde nok prøvd å utsette D-vitamin dråper en stund dersom babyen plages med magevondt pga dette. Eventuelt bytte merke og se om det hjelper?

Vil også bare minne alle om de nye retningslinjene ang D-vitamin. Dersom babyen får mme så skal de ikke ha D-vitamin lengre.

Min første fødte slet mye med magen, men det ble bedre etter jeg sluttet å spise løk og andre ting som kan gi luft i magen. Koblet det aldri til D-vitamin, men skal absolutt ta med meg denne kunnskapen til neste mann som kommer i mars!
 
Noen som har erfart magevondt/uro etter å ha begynt med dette?
Vi er på tredje dagen med dråper og andre dag med mye mer magevondt og uro enn tidligere...
Jepp,mitt barn nr.2 tålte det ikke i det heletatt
 
Så det kan være derfor min ble plutselig så dårlig i magen. Han var helt utrøstelig etter jeg ga han dråpene, var helt grusomt. Og han har vært plaga med magen siden. Dette er noe jeg tror jeg skal ta opp med helsesøster. Har vært mange våken netter nå pga stakarsen som har vært så dårlig. Bare i natt måtte jeg skifte bleie 4 gang på han. Også blir han veldig fort sår. :sorry:
 
Syns min har vært ganske urolig ift forrige barn, men bare tenkt at det er tilfeldig. Glemte tilfeldigvis dråper både igår og idag. Kan det være sant at det er derfor han er roligere? Da må jeg spørre HS hva jeg evt kan gjøre ja :eek: ganske merkbar forskjell liksom!
 
Uff jeg har veldig urolig baby i utgangspunktet, så etter å lese dette kjenner jeg det er litt småaktuelt å begynne på noe som kan gjøre det enda verre!
 
Det første barn her fikk voldsomt vondt i magen. Vi bodde i DK da og hun fik d dråper som ikke var laget på kokosolje og da roet hun seg.
Mange barn reagerer visstnok på D dråper som er laget på kokosolje med å få vondt i magen.
Det står litt om det her, samt hvilke dråper som kan erstatte den dumme dråpene.
https://www.google.dk/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://spangsbergterapi.dk/wp-content/uploads/2018/10/D-dr%C3%A5ber-Kolikmor.pdf&ved=2ahUKEwjr-cCYv7XtAhVIs4sKHXa5CoAQFjABegQIBRAB&usg=AOvVaw0T8xHDhT7II6V2h6krMPCc
Jeg har ikke turt å gi d dråper ennå. Skal kjøpe UTEN kokosolje!
 
Last edited:
Nå er vi på dag to uten dråper og han er mye roligere igjen. Skal prøve på nytt på mandag og se om det blir likedan..
 
Det første barn her fikk voldsomt vondt i magen. Vi bodde i DK da og jeg fik d dråper som ike var laget på kokosolje og da roet hun seg.
Mange barn reagerer visstnok på D dråper som er laget på kokosolje med å få vondt i magen.
Det står litt om det her, samt hvilke dråper som kan erstatte den dumme dråpene.
https://www.google.dk/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://spangsbergterapi.dk/wp-content/uploads/2018/10/D-dr%C3%A5ber-Kolikmor.pdf&ved=2ahUKEwjr-cCYv7XtAhVIs4sKHXa5CoAQFjABegQIBRAB&usg=AOvVaw0T8xHDhT7II6V2h6krMPCc
Jeg har ikke turt å gi d dråper ennå. Skal kjøpe UTEN kokosolje!
Har dråper uten kokosolje så det er ikke årsaken her iallfall.. :)
 
Solsikkeolje skulle være bedre, så da vet jeg ikke.. Kunne du tatt bilde av flaska, for jeg leter etter d vit som ikke er laget på kokosolje/palmeolje.
 
Da fikk han dråper tirsdag, onsdag og torsdag sist uke. Lørdag og søndag var tilnærmet normale mtp uro.
Har gitt han dråper igjen nå, så får vi se om det var årsaken..
 
Back
Topp