D-vitamindråper

LilleRosaSokk

Elsker forumet
Aprilbarna`15
♡ Maibarna ♡
Har det med å glemme disse dumme dråpene som står gjemt bort i kjøleskapet.. Når jeg først husker de er de veldig vanskelig å få i babyen. Hun hater de, lager grimaser og kjefter. Dråpene kommer jo så sakte at jeg trenger 10 dråper for å treffe med 5 :p Hun gulper veldig sjelden, men nå begynner jeg å se en sammenheng mellom dråpene og gulping. Innen 20 minutter kommer maten opp igjen stort sett. Men da har hun vel gulpet opp d-vitaminen også da kanskje?

Flere som har merket det samme eller har noen tips til meg? :)

Har det med å glemme disse dumme dråpene som står gjemt bort i kjøleskapet.. Når jeg først husker de er de veldig vanskelig å få i babyen. Hun hater de, lager grimaser og kjefter. Dråpene kommer jo så sakte at jeg trenger 10 dråper for å treffe med 5 :p Hun gulper veldig sjelden, men nå begynner jeg å se en sammenheng mellom dråpene og gulping. Innen 20 minutter kommer maten opp igjen stort sett. Men da har hun vel gulpet opp d-vitaminen også da kanskje?

Flere som har merket det samme eller har noen tips til meg? :)
Jeg gir med skje. Gir minifom også, og den står i kjøleskapet, så gir det samtidig ved første måltid.. umulig å dryppe i munnen altså!

Jeg også gir med skje. Han får dråpene når jeg spiser frokost (da er jeg i kjøleskapet) Jeg pleier også å smatte når jeg gir han det, virker som ham er litt mer mottakelig for det da :-)

Enig i at det er umulig å dryppe i munnen.. Jeg drypper dråpene på fingeren så sutter hun dem i seg :)

Jeg har dråpene i romtemperatur jeg. Da går det fint :)

Jeg vurderte skje, men skjønte ikke hvordan jeg skulle få den i munnen hennes :p Får gjøre et forsøk på det i morgen ;)

Jeg glemmer de også ofte! Skal begynne å ha de på stellebordet, så husker Jeg de kanskje

du får sette esken på stellebordet (evt en gul lapp med navnet?) så kanskje husker du det lettere ;)
de skal jo stå kaldt når de er åpnet
Ikke de jeg har! Står "does not require refrigeration" på flaska :)

Meh.. hvorfor selger de den som må stå i kjøleskapet hvis det finnes en som ikke må det? Henger meg på resten og lurer på hvor man får tak i den :p

Har kjøpt på apoteket, men jeg bor ikke i norge, så den finnes kanskje ikke der.

Vedlegg

• 1434009199489.jpg
    1434009199489.jpg
    43,6 KB · Visninger: 64
Jeg fikk på helsestasjonen av helsesøster. Det står oppbevares i romtemperatur :) så min står på stellebordet

Må på jakt etter de som kan stå i romtemperatur altså.. I dag prøvde jeg å gi med skje og det funket ganske greit. Men om man tar 5 dråper på skjeen - kommer alle dråpene inn i munnen på baby da? Er vel ikke såå nøye sikkert men :p

Jeg drypper rett i munnen på jenta mi, holder bare på haka hennes med en finger, så holder hun munnen åpen :)

Tror hun er litt mer samarbeidsvillig enn mi :p

føler plutselig min er snill jeg.. her gaper han som bare det.. så null prb ;) men jeg tar det somregel rett før mat da.. så pupper er framme å han ligger å venter tålmodig på å bli lagt til mens han 99% av alle gangene smiler og stirrer på puppen :D

føler plutselig min er snill jeg.. her gaper han som bare det.. så null prb ;) men jeg tar det somregel rett før mat da.. så pupper er framme å han ligger å venter tålmodig på å bli lagt til mens han 99% av alle gangene smiler og stirrer på puppen :D
Ja, helt til hun får én sånn dråpe i munnen. Da er det takk og farvel :p Men helsesøster sa det var bare å venne de til smaken så gikk det seg til etter hvert. Det gikk litt bedre i dag hvertfall :)

Back
Topp