D vitamin mangel :S

Sviima

Forelsket i forumet
Fikk brev fra jordmor med resept på D-vitamin, og beskjed om at det må jeg begynne å ta så fort som mulig.. Etter litt googling, som jeg sikkert ikke skulle ha gjort sitter jeg nå igjen med en vond magefølelse og litt småpanikk.. Så nå lurer jeg på, er det grunn til panikk? Hvordan vet jeg om babyen har vokst som den skal? :(

Flere som har/har hatt mangel på D vitamin i dette svangerskapet eller i tidligere svangerskap? Har alt gått bra?

Hilsen panikk-Olga!

Etter uke 10 er jo fosterets organer osv ferdig, etter det fortsetter det bare å vokse... Noen er små, noen er store... Hadde det vært noe galt med fosteret hadde du mest sannsynlig begynt å blø.
Tror du kan slappe av, det går nok helt fint:)

Etter uke 10 er jo fosterets organer osv ferdig, etter det fortsetter det bare å vokse... Noen er små, noen er store... Hadde det vært noe galt med fosteret hadde du mest sannsynlig begynt å blø.
Tror du kan slappe av, det går nok helt fint:)
Skal på kontroll på torsdag igjen, så får stille alle mine spørsmål da.. Har angst for at d skalvære noe galt :( men går sikkert bra :)

Fikk brev fra jordmor med resept på D-vitamin, og beskjed om at det må jeg begynne å ta så fort som mulig
Jeg tenker også at om det hadde vært veldig kritisk så hadde den nok ringt deg for å få deg på apoteket asap, og ikke ventet på postgangen.
Krysser fingrene for deg :)

Det er vel mest med tanke på ditt velvære at du får beskjed om å begynne med D-vitamin med en gang. Fosteret tar som regel det det trenger, uten å "tenke på" mamma'n.. Senk skuldrene og tenk at dette går fint, stress er i allefall ikke bra for den lille <3 ^^,

Som StineH sier; Lille tar det h*n trenger, så ikke bekymre deg for det!

Men du kommer nok til å få mye mer energi :) Jeg blir fort små deppa når jeg ikke får i meg nok d vitamin hvertfall og alt føles teit.

Takk for svar :) håper den lille har tatt det h*n skal ha! :)

Jeg går på B12, D-vitaminer og jern pga jeg er slankeoperert. Så jeg har litt mangler. Jeg var bekymret pga jeg får ikke i meg all næring jeg spiser, så hva med bebisen? Men jeg fikk beskjed av JM at kroppen prioriterer fosteret, så får vi det som er igjen :)

Fikk brev fra jordmor med resept på D-vitamin, og beskjed om at det må jeg begynne å ta så fort som mulig.. Etter litt googling, som jeg sikkert ikke skulle ha gjort sitter jeg nå igjen med en vond magefølelse og litt småpanikk.. Så nå lurer jeg på, er det grunn til panikk? Hvordan vet jeg om babyen har vokst som den skal? :(

Flere som har/har hatt mangel på D vitamin i dette svangerskapet eller i tidligere svangerskap? Har alt gått bra?

Hilsen panikk-Olga!
Ikke vits å stresse! Jeg går på 60mcg D-vitamin fordi jeg så og si er helt tom og det var visst ikke farlig :)

Back
Topp