D-vit-tilskudd og mme

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Jeg har begynt å blande et par måleskjeer med mme-pulver i grøten til snupp to ganger for dagen. Er det da sånn at fem dråper D-vitamin daglig i tillegg blir for mye? Mme er jo tilsatt D-vitamin.

Jeg har d-vit-dråper i flaske med mme. Aldri hørt at man ikke kan gi det. :)

Og har jo venninner som aldri har ammet, men gir d-vit i flasken.

Jeg hadde fortsatt med å gi D-vitamin dråper. Det er jo litt d-vitaminer i mm også, så det er vel tilsatt i mme for å være tilnærmet mm (?)
Vi fikk beskjed av hs at vi skulle fortsette med d-vitamin dråper frem til de fikk annen type vitamintilskudd (vitaminbjørner o.l)

Er ikke nok d-vit i mme nei. Bør gi vedsiden av og. Var i hvertfall det vi fikk beskjed om på nyfødtintensiven.

Jeg tror ikke det er noe særlig med D-vit i mm ettersom man skal gi tilskudd allerede fra 4 ukers alder selv om man ammer. Jeg ble brått så usikker, for jeg mener å ha hørt eller lest en plass at man bør redusere antall dråper hvis man gir mme.

Er ikke nok d-vit i mme nei. Bør gi vedsiden av og. Var i hvertfall det vi fikk beskjed om på nyfødtintensiven.
Ja, jeg tror nok man må gi dråper i tillegg, men jeg lurer på om man bør redusere antall dråper så ikke total mengde D-vit fra både mme og tilskudd blir for mye :) mener å ha hørt det ett eller annet sted.

Mini får mme og D-dråper.. Han får det som står på flasken, fikk beskjed på apoteket at det ikke spilte noen rolle om han drakk mme eller mm i forhold til doseringer av dråpene :)

Ja, jeg tror nok man må gi dråper i tillegg, men jeg lurer på om man bør redusere antall dråper så ikke total mengde D-vit fra både mme og tilskudd blir for mye :) mener å ha hørt det ett eller annet sted.
Er samme dosering som står på flasken. :) trenger ikke redusere noe.

åkej, da fortsetter jeg med fem dråper d-vitamin :)

Fortsett med 5 dråper d vitamin. Det skal de ha fra 4uker, og da er det jo naturlig at de får mme/mm. Så det at det inneholder litt d vitamin fra før gjør ingenting ;)

Back
Topp