Døpes gutter i dåpskjole?

Sirius

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Muligens ett sikkelig dumt spørsmål dette. Men døpes gutter i dåpskjole? Jeg har tenkt å få laget dåpskjole av min brudekjole, håpte å kunne bruke denne til dette barnet og evt. andre som kommer etterhvert. Håpte den kanskje kunne gå i arv med tiden. Men så ble jeg med ett usikker på om gutter døpes i dåpskjole?

Ja, de kan helt fint døpes i dåpskjole! Det er ganske vanlig :) Mannen er døpt i dåpskjole, broren min er det og sønnen til mannen og meg ble døpt i samme dåpskjole som faren sin :)

Ja, de kan helt fint døpes i dåpskjole! Det er ganske vanlig :) Mannen er døpt i dåpskjole, broren min er det og sønnen til mannen og meg ble døpt i samme dåpskjole som faren sin :)
Takk for svar :) Står på vei ut døren nå for å besøke skredder for å se hva de kan gjøre. Håper de kan lage en fin dåpskjole da som passer både jente og gutt.

Ja, det er vanlig at både gutter og jenter døpes i kjole. Ofte bytter man bare farge på sløyfen etter kjønn - rosa til jente og blå til gutt. Så koselig med dåpskjole laget av brudekjolen din!

Ja, det er vanlig at både gutter og jenter døpes i kjole. Ofte bytter man bare farge på sløyfen etter kjønn - rosa til jente og blå til gutt. Så koselig med dåpskjole laget av brudekjolen din!
Jeg håper det blir vellykket. Det er jo en nydelig kjole som bare blir hengende der, tenkte på denne måten kan den få ett nytt liv og bli brukt flere ganger. Spent på hva de kan få til.

Her er sønnen vår døpt i dåpskjole som ble laget av farmoren hans :) Både faren, onkelen og tanten er døpt i samme kjole :)

Så spennende å få sydd om brudekjolen! :)

Jenta vår ble døpt i den samme dåpskjolen som pappaen. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har bare skiftet farge på sløyfen :)

Vi har døpt datteren og sønnen vår i samme dåpskjole, bare byttet ut rosa sløyfer med blå sløyfer ;-)

Back
Topp