Jeg dømmer ikke. Umulig å ta det innover seg før en står i situasjonen selv.
Jeg har to barn med to ulike fedre. Første forholdet varte rett over 3 år. Vi bodde sammen, hadde grei økonomi og faste jobber. Ble muligens litt for tidlig gravide i forholdet, men det var aldri snakk om abort. Vel, fordi om alt virket ok, fikk jeg meg en kjempesmell da jeg fikk vite at han hadde vært utro.
Et år senere fikk jeg meg ny kjæreste. En fantastisk type som tok seg like godt av lillemor som meg. Etter 3 år ble jeg gravid på nytt. Nå er yngste 3, og vi har hatt en del problemer i forholdet, så i dag er jeg alene. Vi var sammen 6 år!
MEN, jeg er "kun" 30. I dag er jeg svært fornøyd med mine to skatter, men om, mot formodning, drømmemannen skal dukke opp, og han har et stort ønske om barn, skal ikke jeg være helt fremmed for å vurdere det.
Men såklart, jeg har flere enn meg selv og tenke på, og jeg kjenner jo på at ting skal være skikkelig på stell før jeg ville vurdert et nytt barn.
Men poenget er at det er lett å gjemme seg bak et flott forhold eller ekteskap med to-tre barn, stasjonsvogn og hund, og si at en aldri ville vært i den situasjonen selv. Kjærligheten varer ikke alltid for evig, men å velge bort søsken til sine nåværende barn, og potensielt en super far fordi en har brukt opp "fedrekvoten" er ikke noe jeg vil forholde meg til