Dømmer du? *inspirert*

• Trådstarter Trådstarter Blue Angel
  • Opprettet Opprettet
Ting blir ikke alltid som man har tenkt. Selvfølgelig er det ikke veldig bra om flere og flere menn detter inn og ut av et barn sin oppvekst. Men alt i alt er det 3 flotte barn, og det mest dyrebare en mor har fått i livet sitt. Vi må slutte å dømme, og ha en fasit på hvordan familier skal være idag..

Jeg blir selv ung mor når jeg blir gravid, selv ønsker jeg det beste for barnet mitt og har tenkt igjennom rammene rundt og hva jeg kan tilby mitt barn. Etter god tid har jeg og min samboer funnet ut at dette er det rette for oss nå. Vi prøver fremdeles, og gleder oss til å ta imot en prins eller prinsesse :-)

Jeg jobber i Barnehage, og møter masse foreldre og barn hver eneste dag. Hadde jeg vært en dømmende person hadde jeg aldri valgt å jobbe med mennesker som jeg har gjort. Jeg kommer tett innpå barn og foreldre hver eneste dag, alle familier er forskjellige det er ikke vanskelig å se.

Hvorfor dømme?

Nei overhode ikke...kan være mange grunner til det, og en velger selv sitt eget liv :)

Det kommer litt an på aldersforskjellen på barna.. Er det tre barn med tre fedre i løpet av 4 år så kjenner jeg at jeg sliter litt. Men en med en da du var 18-22 ,og en til når du er 23-25 og enda en når du er 30+? Nei, det er slik livet er tenker jeg,noen har uflaks.. Skal være forsiktig med å dømme andres handlinger.

Kommer jo veldig ann på situasjonen. Har man blitt uplanlagt gravid et par ganger og så er man plutselig i et stabilt forhold og ønsker et tredje barn. Så må jo det respekteres :) vi har vel alle gjort ting i livet som ikke gikk som planlagt!

Men har du en mamma som skifter menn oftere enn jeg skifter sokker og som omtrent befolker jorda alene. Uten at fedrene er endel av livet hennes mer enn den stunda det tok å lage barnet. Og er litt sånn Shit gravid igjen etter en litt laus kveld på byen opplegg. Da kan jeg fort tenke mitt om henne :P

Tenker at ideelt sett, bør det å få barn være veloverveid. Tre barn i en periode på 5-6 år med tre forskjellige fedre, virker jo ikke særlig veloverveid på meg. Men dømmer ingen...min første var absolutt ikke planlagt, og noen ganger blir ting annerledes enn det man hadde planlagt eller sett for seg.

Svigermor har tre barn med tre forskjellige over en periode på 20 år. Ser ikke noe galt i det.

Nei. Dømmer personer svært sjelden. Så lenge mor og barn det bra. Det er det viktigste :D

Jeg tenker at ikke alle er like heldige og finner den riktige med en gang, noen ganger viser det seg at den riktige ikke er det.
Noen ganger blir barn til med et ops uansett hvor mye man prøver å forhindre det.
Alle de som har 3 barn med 3 forskjellige partnere har sin historie, og det er ikke min sak og jeg dømmer ikke

Nei, dømmer ikke, men er glad jeg ikke er i den situasjonen. Må innrømme at da jeg var usikker på forholdet til meg og mannen etter at vi fikk nr en, så ville jeg likevel ha et barn til med han. Jeg tenkte rett og slett at om det skulle gå galt, så ville i alle fall barna mine ha samme far. Jeg vet ikke hvorfor det er viktig for meg, men det er det. Nå har det heldigvis gått veldig bra med ekteskapet og, og forhåpentligvis vokser de to barna vi har opp med foreldre som holder sammen. :)

Back
Topp