Dømmer du? *inspirert*

• Trådstarter Trådstarter Blue Angel
  • Opprettet Opprettet
B

Blue Angel

Guest
Dømmer du mødre som f.eks har 3 barn med 3 forskjellige fedre?

Nei, andre får leve livene sine slik de selv vil. Jeg har ingenting med hva andre velger å gjøre :-)

Nei, selvfølgelig ikke. Jeg har jo selv to barn med to forskjellige.

Nei, så lenge man klarer å ta vare på barna så ser jeg ikke problemet.
Når man derimot får ny type og ny unge fordi man prøver å få mest mulig ut av aleneforeldretilskudd og overgangsstønad pga manglende arbeidsvilje,da dømmer jeg.
Evt om man mister omsorgen for ungene og bare fortsetter å få flere.

Regner med jeg er én av de du siktet til, men nei - jeg dømmer ikke, men personlig ville jeg aldri hatt det kaoset det må medføre.

Jeg må innrømme at jeg tenker mitt ja.

Ja, det gjør jeg. Synes det vitner om dårlig vurderingsevne og lite konsekvenstenking.

Jeg har snart tre barn med to menn selv, så jeg har min erfaring med mine, dine,.våre. Om jeg dømmer? Kanskje til en viss grad? Siden jeg kan si jeg ikke ville gjort det selv er det jo noe som gjør at jeg tenker det ikke er ideelt.

Men, helt ærlig tenker jeg mest på styret for å få det til å gå i hop. Kan bruke oss selv som eksempel.

Min hittil yngste sønn har en halvbror og en halvsøster - altså min sønn og min manns datter.
Min manns datter har også en halvbror hos sin mor, i tillegg har hun en stesøster som da naturlig nok også er halvsøster til denne lillebroren. Videre vet jeg at min stedatters stesøster har både halv- og stesøsken på sin side igjen.
Dette er da syv barn (om vi regner med min eldste) som alle skal ha tid med noen av de andre seks, i ulike kombinasjoner i ulike helger og ferier. Og enda har ikke min eks noen barn på sin side etter vår felles sønn. Henger dere med? :p
Å blande enda en far med potensielle ekser eller nye partnere med barn inn i det her, det orker jeg ikke på noe vis! :p

Er ikke rart slektsforskere har gått fra å snakke om familietre til familiebusk :p

Eg tror ingen går å drømme om at de skal få barn med 3 forskjellige menn... Men ting oppstår i live som ikke var planlagt... Eg har selv 4 halv søsken, samme mor men vi har forskjellige fedre. Selvfølgelig tenker vi vårt men mest pga eg er trangsynt og ikke kan forestille meg selv å havne i en sånn situasjon

Nope. Ligger alltid en grunn bak. Dessuten, ser ikke poenget med å dømme.
Har tvillinger med en mann og en ny på vei med en annen. Ser rart på folk om de kommer med kommentarer på det :P

Nei ikke automatisk fordi noen har tre barn med tre forskjellige. Kommer helt an på situasjonen.
Om ei blir alenemor til et barn i ung alder, flere år senere gifter hun seg og får barn med den, så skjærer ekteskapet seg og hun får ny partner senere i livet som kanskje ikke har egne barn. Ser ikke på det som noe rart eller galt.

Hvis livssituasjonen går utover barna feks mtp å knytte seg til mammas partnere som blir en del av hverdagen som blir byttet ut gjevnlig, ja da er jeg dømmende.

Nei ikke automatisk fordi noen har tre barn med tre forskjellige. Kommer helt an på situasjonen.
Om ei blir alenemor til et barn i ung alder, flere år senere gifter hun seg og får barn med den, så skjærer ekteskapet seg og hun får ny partner senere i livet som kanskje ikke har egne barn. Ser ikke på det som noe rart eller galt.

Hvis livssituasjonen går utover barna feks mtp å knytte seg til mammas partnere som blir en del av hverdagen som blir byttet ut gjevnlig, ja da er jeg dømmende.
Sier meg enig, men samtidig har jeg opplevd en dame med ett barn som har vært bortpå så mange mannfolk i løpet av livet til dette barnet at det er rystende. Barnet knyttet seg til flere av disse mennene. Da må jeg innrømme at jeg dømmer mye mer enn kun basert på flere barn med flere fedre.

Jeg tenker at jeg synes synd på den dama, som enten har blitt rundlurt flere ganger til å tro at dårlige menn var gode, eller at hun har mistet minst en mann.

Det kommer veldig an på alderen til barna, og alderen til moren.
Jeg klarer ikke la være å tenke mitt om barn som får barn, hvis forhold til faren er over før svangerskapet er det..
Da tenker jeg at det har skortet et eller annet sted i oppveksten.

Back
Topp