Dømmer du andre?

Jeg tviler på de fleste, til de eventuelt beviser at de kan stoles på.
Tror det er ganske naturlig.

Jeg dømmer sikkert, men er mer sånn at jeg tenker det positive om folk. Ekstremt sjelden jeg møter mennesker jeg ikke liker

Huff ja, jeg dømmer.. Er veldig flink til å gi folk en sjanse og behandler alle med respekt.. Men inni meg tenker jeg (litt for) fort mitt ;)

Ja, jeg gjør det. Men jeg jobber med saken!
Jeg vil ikke gjøre det. Og jeg har ofte en indre diskusjon med meg selv. Sier til meg selv objektive ting som kan være grunnen.

Eneste gangene jeg "tillater" meg selv å dømme, er når jeg vet at folk vet bedre men gjør de dumme alternativene istedet.
Som feks da ei venninne som har en sønn med hd brukte babybjørn sele, gamle typen på ham da han endelig fikk av puten og jeg fortalte henne at det ikke er bra og viste til artikler osv hvorfor. Og tilbød henne å låne en skikkelig sele. Attpåtil satte hun den 4 mnd gamle gutten utover i selen. Jeg ble sur :P

Det mener jeg vi alle gjør, i større og mindre grad. I forhold til meg selv dømmer jeg andre i liten grad. Jeg hører svært sjelden på hva andre syns om vedkommende når det er negativt, men gjør meg alltid opp en egen mening. Var mer dømmende i tenårene, men etter å ha blitt dømt en del selv( ufortjent og tullete grunnlag) så gjør jeg det sjelden med andre.

Back
Topp