Døgnrytme?

Olli

Andre møte med forumet
Hvordan er døgnrytmen til deres nyfødte baby? Vet det er vanlig at de har snudd døgnet når de blir født - men hvordan kan men hjelpe de å snu døgnrytmen?
Min 10 dager gamle baby har totalt snudd døgnrytmen med å skrike og vere våken hele natten. Han vil også die mer om natten. Tilslutt faller han til ro ved 6 tiden og sover tungt utover morgenen.
Noen med tips til hvordan man kan prøve å snu? Evt noe man kan regulere med ammingen?

Døgnrytmen til jenta vår ser ut til å endre seg fra dag til dag. Men hun sover oftest mellom 22.00 og 05.00 etter at hun passerte en uke.

Mi er 6 uker, men har egentlig helt fra 2 uker gammel sovet hele natten med kun to måltider. Har jo hatt netter hvor hun har spist hyppigere, men det er helt normalt når de er så små:)
Vi legger oss stort sett mellom klokka 00 og 01. Står opp klokka 06-07.

Man kan ikke forvente at nyfødte har døgnrytme overhodet før de er over 4 mnd. :)
Hvis din har det så se på det som en bonus. Hvis ikke må du bare leve med det en stund. Det går over.

Dempet belysning på "natt".
Godt lys på dag.
Hold aktiviteter som normalt så vil rytmen komme etterhvert.
Å forsøke å styre det så tidlig har ikke noe for seg desverre. :(

Frøkna er 9 dager gammel, sovet godt om natta som dagen.. har en liten våkenperiode på 20-30 min, får mat 1-2 ganger mellom 21-06 :)

På dagtid når jenta mi sover har jeg henne i stua i dagslys, har alltid mye "støy" rundt henne som radio, støvsuger, tv osv. I tillegg på em har vi storebror som bråker å lager like mye lyd som 5 unger ;) på kvelden roer vi helt ned, lysene dempes og vi tar på pysj, på soverommet er det ingen lys, ammer, raper, ammer litt til (mellom kl 22-23) så sover hun som regel til 3 og ammes, å til 6 og ammes og tar morgen mellom halv 9 og halv 10 :)

Ingen døgnrytme her heller. Men han sover lite og ammer mye på natten.

På dagtid når jenta mi sover har jeg henne i stua i dagslys, har alltid mye "støy" rundt henne som radio, støvsuger, tv osv. I tillegg på em har vi storebror som bråker å lager like mye lyd som 5 unger ;) på kvelden roer vi helt ned, lysene dempes og vi tar på pysj, på soverommet er det ingen lys, ammer, raper, ammer litt til (mellom kl 22-23) så sover hun som regel til 3 og ammes, å til 6 og ammes og tar morgen mellom halv 9 og halv 10 :)
Hørtes nokså likt ut som hos oss :)

Back
Topp