Døgnrytme

2725020070603

Glad i forumet
Har dere fått en tydelig døgnrytme med babyen deres? Altså står dere opp til samme tid og har faste sovetider på dagen?

Når på morgen står dere opp? :)

Her prøver vi å få til gode rutiner nå siden vesla sover dårlig på kveldstid. Men følger hennes rytme, og noen ganger er hun våken 07.00 om morgen,mens andre ganger våkner hun ikke før 10.00... lurer på om det er dumt å la henne variere så mye, eller om man ikke kan forvente annet når hun er så lita? (3,5 mnd)
 
Har dere fått en tydelig døgnrytme med babyen deres? Altså står dere opp til samme tid og har faste sovetider på dagen?

Når på morgen står dere opp? :)

Her prøver vi å få til gode rutiner nå siden vesla sover dårlig på kveldstid. Men følger hennes rytme, og noen ganger er hun våken 07.00 om morgen,mens andre ganger våkner hun ikke før 10.00... lurer på om det er dumt å la henne variere så mye, eller om man ikke kan forvente annet når hun er så lita? (3,5 mnd)
Jeg har latt min styre døgnet frem til 4 mnd. Han har kunnet sove til 10-13 etter pupp i 9-tida. Men han la deg heller ikke før 12 ish! Nå står vi opp mellom 8 og 9 hver dag (han vekkes) og legger mellom 19 og 20 :)
 
Vi har alltid följt hennes rytmen och från att somna vid 00:30 så somnar hon för natten mellan 21:30-22:00. Och så vaknar hon runt 04:00 eller 06:00 och får mat sen sover hon till 08:30-09:00 och när hon då vaknar så går vi upp. Ger henne ny blöja och mat och hon får leka lite i babygymmet, sen sover hon på nytt i 1,5 timme :)

Så hon bestämmer :) 5 mnd
 
Ingen tydelig døgnrytme her. Han får sove når han vil og så lenge han vil. Prøver vi på noe annet, så sover han verken på dagen eller til natta. Men han sover fra 18-20 tiden, litt etter når han får siste flaske, og til 6-8 tiden på morgenen.
 
What?! Jr har fått rytme 3 lurer på dagtid litt variert når og hvor lenge men natten er ganske fast 18-20 så 23 til 2 max 3 så er han VÅKEN 10 min hver time fram til 8, så frustrert at jeg river av meg håret snart! :mad::mad::mad:
 
Vesla vaknar 8, så er det pupp og tull ein halvtime før me går på badet. Kl. 10 er det tid for fyrste dupp på ca 1 time. Deretter er ho vaken i 2 t og dupp 1-1,5 t. Deretter er det dupp att 17.30-18.30/19.00. Etter dette er ho vaken til 8-9, då tek me kveldsstellet og det er natta. Ho vaknar etter ein times tid, mn sovnar att. Kl. 3 og 6 vaknar ho for pupp..
 
Sovner stort sett rundt kl 19/20. Sover da til 3-4 før han skal ha mat. Så mat og bleieskift (om han har bæsjet) i 6-tiden. Sover til ca kl 9, da står vi opp.
Har som regel to gode dupper på dagen, med et par timers våkentid med lek og kos mellom hver dupp. Sover stort sett i vogna på dagtid nå. Men er ikke noe helt fast ennå, han styrer det selv.
 
Back
Topp