Dødsfall i familien 3-4 u før termin

Mrs. Tiger

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Det er nå bestemt at min manns bestefar skal slutte på medisiner og få lov å dø. Mannen er over 90 så vi har ventet på det.
Selvsagt vil min mann reise i begravelsen, og jeg ville gjerne blitt med- men så nært termin skal ikke jeg sette meg på fly. 4 uker og 3 dager igjen til min termin.
Aner jo ikke ennå når tid han blir å gå bort, men iløpet av 1 uke- 10 dager kanskje.
Må si jeg gruer meg å bli alene så nær termin. Når han først reiser, så blir han nok borte en ukes tid vil jeg tro:(
Ville dere følt det var ok å bli alene 2 uker før termin eller?

Huff, dette hørtes ikke ut som en enkel situasjon! Bor familien på en plass der det ofte går fly fra, sånn at han kan ta et fly tilbake til deg på dagen, om det blir behov for det?

Skjønner godt at du ikke er helt komfortabel med å være alene, det hadde ikke jeg vært heller. Har egentlig ikke noen råd å gi deg, for skjønner jo at det kan bli tungt for mannen om han ikke får være med i begravelsen :(

Off, skjønner tanken din. Man vil jo helst ha med kjæresten på fødselen. Men forstår også veldig godt at han vil være der for familien. Ingen enkel situasjon å være i dette :( Håper han rekker hjem igjen før det eventuelt skjer noe :)

Jeg er 32+0 og blir alene i 6uker fremmover. Jeh liker det ikke. Heldigvis er han hjemme de par diste ukene før termin. Da hadde jeg ikke latt han dra fra meg

Da må han prioritere, får sin egen del bør han jo velge fødsel tenker jeg, tror kanskje han vil angre senere at han prioriterte det ned fremfor en begravelse... Høres litt kynisk ut, men han er 90 år, dere har vært forberedt på dette en stund...kanskje dere tre skulle tatt turen etter at babyen er født? Så kunne dere besøkt graven og slektninger sammen?

Ja, jeg er litt enig i det- det er ingenting å gjøre for en som allerede er død - men du verden så kjipt om han ikke får vært tilstedet for meg og veslegutt i magen. Får egentlig bare vente å se når tid det evt blir aktuelt å reise :confused: Kanskje jeg må sette inn veto :rolleyes:
Jeg skal holde dere oppdatert så snart jeg vet mer:)
Takk for tankene deres :)

Kan han ikke reise kun for begravelsen og komme rett tilbake? Spiller jo ikke så stor rolle om det er et stykke å reise, for dette er ikke tiden for å ta seg noen dager eller en uke ekstra! Viktigere å få med seg begynnelsen på et liv enn å være med på markering for en som er død. Kanskje det kunne være en ide om han dro en kort tur nå istedenfor begravelsen, så får han liksom tatt farvel? For om det drøyer veldig nært termin er det jo ikke så greit om han reiser..

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for cirka ett år siden. Fikk ikke lov til å fly og bestefaren til mannen døde, de var veldig veldig nære.
Det var vondt for meg og ikke være der for han, det var fokuset for meg.

Jeg tenkte ikke så mye på at jeg kunne gå i fødsel.
Vi hadde nettopp flyttet til utlandet og jeg kjente absolutt ingen. Jeg tror faktisk ikke jeg hadde fødeplass på det tidspunkte heller..

Legen jeg gikk til gav meg privatnummer hennes i tilfelle jeg skulle føde, sånn at jeg ikke skulle være alene.
Jeg føde to uker etter termin og måtte igangsettes. Så det gikk jo bra.

Ikke tenk så mye og ta sorgene på forskudd :)

Back
Topp