Dødsangst..

FancyPants

Forumet er livet
Flere som sliter med det?

Etter at Bendik ble født har jeg vært så utrolig redd for å dø. Drømmer om det på nettene og alt mulig.
Jeg er redd for at JEG dør fra han, ikke omvendt. Er det ganske vanlig å bli redd for det når man har fått barn? Kommer det til å gå over?
 Begynner å syns det er slitsomt å gå med en klo av redsel for å dø i brystet..[&o]

Jeg har ikke dødsangst akkurat, men jeg har blitt veldig engstelig i trafikken etter at snuppa kom til verden.

Har hatt den følelsen eg og.. Skikkelig kjipt... fødselsdepresjon heter det...veldig vanlig å få..
Ja det komme te å gå øve.. visst det vara øve lengre tid kan du jo ta det opp me helsesøster eller fastlegen din. de kan sikkert hjelpe deg.:) 

ORIGINAL: Frack

Ja jeg har dødsangst, og har hatt det så lenge jeg kan huske. Men jeg klarer heldigvis å la være å tenke på det. Dvs jeg blokkerer det bare ute. Om jeg hadde begynt å tenke på det, så er jeg redd det hadde klikket for meg.

Så hver gang det diskuteres noe med død, så må jeg bare gå.

Er ganske god på å blokke det ut jeg også, men når jeg er alene kommer det som kastet på meg..

Er det psykolog man burde snakke med? Vet liksom ikke hvordan noen skal kunne hjelpe meg til å bli kvitt det heller.

Ja jeg var livredd for å dø når jenten min var liten..
Tenkte på alt, om hun sultet ihjel og hvor lang tid det tok før noen før noen fant meg.
hvem skulle ta vare på henne.. ville hun klare seg uten meg..

Måtte lage avtale med naboen hvis de ikke hadde hørt noe fra leiligheten min eller hvis datteren min grein mye måtte de komme å sjekke[8|]

ORIGINAL: Junemamma

Har hatt den følelsen eg og.. Skikkelig kjipt... fødselsdepresjon heter det...veldig vanlig å få..
Ja det komme te å gå øve.. visst det vara øve lengre tid kan du jo ta det opp me helsesøster eller fastlegen din. de kan sikkert hjelpe deg.:) 

Men er det fødselsdepresjon ennå? Jeg hadde det i mild grad da B kom til verden, men det gikk jo over etter samtaler med jordmoren.

jeg har dødsangst...
om jeg er alene og begynner tenke på det så får jeg hetta....
og når folk dør som jeg vet hvem er,så får jeg helt kuler.... tenker på hvor fort det kan skje....
er bare noen uker siden,en jeg vet hvem er,døde... hjertet bare sluttet å dunke,helt uten videre...!! :(
og hver kveld når jeg legger meg, må jeg ligge meg med hånden under halsen på en måte,så jeg kjenne at pulsen er der..............................
har våknet om natten av og til fordi jeg føler at jeg ikke puster..... vanskelig å forklare... men ja,dødsangst har jeg!!! og har hatt siden jeg var liten.............[:(] er tungt.......

..

får sånne tanker innimellom ja

når eg ikkje har ungen i nærheten bekymrer eg meg for sånne ting, tenk om vi kræsjer, tenk om tenk om... huff . tror det e helt normalt... angst for at lillemor ska dø oxo[:(]!!!

ja, har slitt med det, men er ikke så ille lenger[:)] slet skikkelig skikkelig en periode, men klarer å kontrollere det nå[:)] fikk det ett par år før jeg ble gravid...

ganske vanlig å få det når en får barn[;)]

ORIGINAL: DivaX

ORIGINAL: **GulleDulle**

jeg har dødsangst...
og når folk dør som jeg vet hvem er,så får jeg helt kuler.... tenker på hvor fort det kan skje....
er bare noen uker siden,en jeg vet hvem er,døde... hjertet bare sluttet å dunke,helt uten videre...!! :(
og hver kveld når jeg legger meg, må jeg ligge meg med hånden under halsen på en måte,så jeg kjenne at pulsen er der..............................
har våknet om natten av og til fordi jeg føler at jeg ikke puster..... vanskelig å forklare... men ja,dødsangst har jeg!!! og har hatt siden jeg var liten.............[:(] er tungt.......

..

Klemme på..vet hvordan du har det. Det er sykt slitsomt og vanskelig..[&o]

*tusen takk* ... synd at du vet hvordan jeg har det for din del ... er ikke noe jeg unner folk å ha...[&o]

Kanskje du trenger et par timer hos psykolog, slik at du kan få tankene på rett spor igjen. Tror ikke det er mye som skal til før du får det bedre!

Tusen takk for svar alle sammen!

Håper jeg snart innser at man dør når tiden er inne, ikke noe å gjøre med det uansett.

har tenkt på d et par ganger og ikke noe hyggelig[:(] men er  heldigvis ikke noe som henger igjen hos meg, men tenker ofte på tenk om noe skulle skje han. i perioder må jeg  inn på rommet hans flere ganger løpet av kvelden  og se at  brystkassen hans  beveger seg.

er ikke få ganger jeg bare har begynt og gråt i frykt for at  noe skal skje han

Ja jeg har angst for å dø fra mine barn, uff blir helt på gråten av å tenke på det. Derfor prøver jeg å la vær å tenke på det for det gjør så vondt.[:(][:(][:(]

ORIGINAL: **GulleDulle**

jeg har dødsangst...

..

har d det samme som deg..bare at jeg er redd for å slutte å puste...[:(]
jeg har d hele tiden..helt forferdelig..[:(][&o]

Ja,jeg vet hvordan det er å ha dødsangst[X(] Har det sterkt selv til tider,men går veldig opp og ned[&:] Min angst bunner mye i at jeg var nær ved å miste livet i en bilulykke rett før jeg ble gravid.. Frontkollisjon med en unggutt på 21,han mistet livet den dagen,og jeg fikk mitt i gave på nytt føler jeg. Men etter det har jeg vært veldig redd for å dø,særlig etter at gutten min kom til verden[:o] Men angsten svinger vedlig opp og ned,i perioder tenker jeg veldig mye på det.. uff,det er vondt å ha slike tanker[:(][:(]

ORIGINAL: Circe

Huff, den var vanskelig.. Har jo tenkt som deg innimellom. Men ikke som en type angst.
Får nesten håpe at det går over. Men kanskje du burde prøve å snakke med noen?
Jeg vet ikke jeg altså. Men det høres jo ikke noe særlig ut å gå sånn..

Klem

har tenkt sånn innimellom,

Back
Topp