Dødfødsel og risiko ved 42+0 og utover

Min frøken ble hentet ut med ks 15 dager over :p
De henviste faktisk selv til studien da jeg var der mtp overtid, og jeg ble forsøkt igangsatt i fem døgn :hilarious: sååeh.. igangsetting er ikke alt. Men det er ikke alle som har forkastet studien her i landet!
Får mest sannsynlig ikke gå til termin med neste(hvis det blir en til) da jeg må ha planlagt ks pga komplikasjoner(ikke relatert til overtiden i seg selv).

Alle termin dato settes fra ultralyd. Om det er original eller tidlig vet jeg ikke.
Det blir så feil synes jeg. Vi fikk tvillinger med inseminasjon,og visste dermed nøyaktig dato. Hadde TUL i uke 7 som stemte overens med dato, og fostermedisinsk TUL i uke 12 som bekrefter. Men på OUL hadde gutten vokst mer enn jenta, så da framskyndet de termin med 4 dager! Helt høl i hue! Våre kom prematurt, men såpass sent at de 4 dagene ikke spille så stor rolle (uke 32+3 istedenfor 33+0), men hva hvis de hadde kommet i uke 23 og termin var blitt skjøvet bakover istedet? Da kan få dager bety skillet på om legene prøver å redde baby eller ikke...

Sjekket sjapt inne på KK sine sider nå. De regner ikke deg som overtid før 12(!) dager over ultralyd termin dato. Og 42 uker krever hyppigere kontroller står det.

så ifølge deres side vil du ved 12 dager få tilbud om igangsettelse men dette kan utsettes om det er helg.
Ha har de utsatt det 1 dag ekstra, for i begge mine SV. Skp har jeg gått på overtid å fått beskjed om 11dager =igangsetting. De burde heller gå andre veien å ha 9 dager som grense spør du meg..

Back
Topp