Død tann/ gråtann

Rattatai

Glad i forumet
Noen som har barn som har fått skade på ei fortann slik at den har dødd?
Har det blitt gjort no i den forbindelse (sjekket opp om annen skade eller liknende) eller måtte dere bare vente å se om tanna under er skadet?
Tok det lang tid fra tanna ble skadet til den ble grå?

jenta her har hatt det
ho slo gommen da ho var litta, da fortennen kom fram så var de svarte på baksiden og de ble brunne og rare på framsiden, de begynte å smuldre opp også i tilleg, her så ble det tatt bilder og slikt for å se på tennene under for å se at de ikke var skadet, i tilleg ble det opfølging hos tannlegen hver 6mnd med at tannlegen smørte på noe flour blanding på de tennen som var skadet
her endte det med at jentungen måtte trekke de 4fortennen oppe pga at de smuldrett opp så det ble betenelse

Ja jenten min slo fortennene sine.[:o] Den ene fortannen ble blå over natten.[:(] fikk det sjekket hos tannlegen og tennene under var ikke skadet.[:)] Dette er flere år siden og fortannen er nå løs [:)]( hun er nettopp fylt 6 år )

ja, sønnen vår på 4 har hatt det 2 ganger. begge ganger slått seg i bhg, var til tannlege med en gang og kontroll etter noen uker. fargen kom etter noen dager, nesten gått helt bort på begge.

ORIGINAL: bondekone

jenta her har hatt det
ho slo gommen da ho var litta, da fortennen kom fram så var de svarte på baksiden og de ble brunne og rare på framsiden, de begynte å smuldre opp også i tilleg, her så ble det tatt bilder og slikt for å se på tennene under for å se at de ikke var skadet, i tilleg ble det opfølging hos tannlegen hver 6mnd med at tannlegen smørte på noe flour blanding på de tennen som var skadet
her endte det med at jentungen måtte trekke de 4fortennen oppe pga at de smuldrett opp så det ble betenelse

åh det hørtes veldig ille ut da[&:]

ORIGINAL: Rattatai

ORIGINAL: bondekone

jenta her har hatt det

åh det hørtes veldig ille ut da[&:]
ho hadde tennene helt til nå før jul, fram til i september hadde ho ingen problemmer med at de var som de var,men da betenelsen kom så ble det så vondt at ho nesten ikke spiste, gikk i grøt så og si til alle måltider
Som sagt er ikke ofte det blir så store skadder ved fall eller slag mot tennene,men en vet aldri som tannlegen her sa

Jeg slo ene fortanna mi når jeg var lita... Venta til jeg mista den. Eneste jeg husker var at det tok lengre tid før nye tanna grodde ut.

eldste gutten slå tanna død når han var 1 1/2 år. den blei brun etterhvert, men gjorde ikke noe med det, siden alle run dt meg sa det ikke gjorde noe. men for snart 1 år siden, begynte tanna å smuldre opp og guttungen sA at det gjorde vondt når han pussa, så da ringte vi tann lege med en gang, og den blei trekt.

nå får guttungen mange spm om hvor den tanna er[;)]

Uff, må innrømme at jeg synes det er litt synd av kosmetiske grunner også da.. jenta mi har hatt en hamangiom på leppa siden hun var bare noen uker, og folk har hele tiden lurt på om hun har falt og slått seg osv. Nå har denne krympet mye, men nå har hun tydeligvis falt og slått seg da...for nå er denne tanna gråblå. (Hun burde vel slått seg ganske så hardt for at dette skal ha skjedd, men verken mannen min eller jeg har sett at det har skjedd iallefall..)

Tannlegen sier at hun før innkallelse til 3 års kontroll snart og at vi kan vente med å se til da.

Back
Topp