Død over tannleger....

forvirretmor

Gift med forumet
Jeg får snart sammenbrudd!

Jeg brukte 50 000,- på å fikse tennene mine i fjor og 7000,- alene på en jeksel hvor de rotfylte og satte krone på stift.Denne tanna har helt plutselig begynt å gjøre inni granskauen vondt så jeg dro til tannlegen.
Dommen er at roten mest sansynlig har sprukket så jeg må til en spesialist og operere via kjeven for å kutte av røttene.En ting er at jeg HATER tannleger,men som om ikke det er nok må jeg f*** i meg betale hele fornøyelsen SELV! [:@] Aner ikke hva dette kommer til å koste ,men regner med det blir litt[X(][X(]
Etter min mening er dette på tannlegen sin kappe,men tannlegen vrir seg seg selvfølgelig unna[:@]

Er så forbanna,sliten og lei nå!!![X(][X(][X(][X(][X(] Har ikke penger til dette[X(][X(][X(][X(][X(]

[&o]

Tror ikke det stemmer. Må du operere, få et sting i kjeften osv. Så dekker staten en god del av kaka

ORIGINAL: AnaBanana

Tror ikke det stemmer. Må du operere, få et sting i kjeften osv. Så dekker staten en god del av kaka

Gjør de det??????? Håper virkelig det!!!

Syns det er helt på trynet at tannproblemer skal være så dyrt.. har en tann jeg som kommer til å ta kvelden om ikke lenge.. har ikke råd til å fikse den eller erstatte den.. så det blir gøy vet jeg[&o] Gå rundt å se ut som om tenna mine har begynt å dette ut

25 000 koster en protese!!!

ORIGINAL: Qualitas

Syns det er helt på trynet at tannproblemer skal være så dyrt.. har en tann jeg som kommer til å ta kvelden om ikke lenge.. har ikke råd til å fikse den eller erstatte den.. så det blir gøy vet jeg[&o] Gå rundt å se ut som om tenna mine har begynt å dette ut

25 000 koster en protese!!!

Tannhelse i Norge er ren svindel! Jeg har en sykdom som ødelegger tennene mine,men de dekker bare noen få prosent av den grunn.

ORIGINAL: forvirretmor

Les litt her f.eks http://www.tannlegestromme.no/gpage4.html
Du kan ta kontakt med HELFO og høre om regelverk, evt ringe tannlegen din og høre om han har noe peil på det her.
Men kjenner til flere som har fått dekket noe pga tannlegen satte et sting i kjeven ved fjerning av visdomstenner, for da gikk det under kirurgisk inngrep

Les litt her f.eks http://www.tannlegestromme.no/gpage4.html
Du kan ta kontakt med HELFO og høre om regelverk, evt ringe tannlegen din og høre om han har noe peil på det her.
Men kjenner til flere som har fått dekket noe pga tannlegen satte et sting i kjeven ved fjerning av visdomstenner, for da gikk det under kirurgisk inngrep

Takk!!! Denne skal jeg printe ut og vise tannlegen,her er det nemlig flere ting jeg nevnte for min tannlege ,men som hun mente ikke hadde noe å si[:@][:@][:@][:@]

Om tannlegen din er fjern, så går det jo an å sende mail/ringe litt rundt og forklare greia. Kanskje noen har bedre kjennskap til reglene :)

Lykke til iallefall, tror du trenger det [:D][8D]

Bytte tannlege?

Jeg ser ikke på tannleger i Norge som svindel akkurat, men veldig synd det ikke er en del av det vanlige helsesystemet med egenandeler osv.

Du kan jo dra til Polen og fikse det der, myyyye billigere!

Edit: http://www.denpro.no/?gclid=CIXQsPyMiqcCFYeWzAod7k-HdQ

Min tannlege sa at jeg måtte betale for protese selv, selv om jeg mangler flere tenner som er årsaken til at den ene melketannen begynner å ta natta[:o] Fordi jeg ikke sa ifra om det før jeg fylte 18 år så hadde jeg visst ikke noe krav på noen ting[:o]

ORIGINAL: hissigproppen

Bytte tannlege?

Jeg ser ikke på tannleger i Norge som svindel akkurat, men veldig synd det ikke er en del av det vanlige helsesystemet med egenandeler osv.

Er ikke tannlege i Norge svindel?
Det er faktisk veldig sjelden jeg har råd til å gå til tannlegen. Har gått med smerter det er umulig å forestille seg fordi jeg ikke har hatt økonomisk mulighet til å gå til tannlegen. DET ER TRAGISK OG EN SKAM!

ORIGINAL: Tuttamoor

Jeg angrer daglig på at jeg ikke gjorde alt i Polen,de er betydelig flinkere der også.Norske tannleger er ubrukelige i forhold til Polen blandt annet.

Jeg angrer daglig på at jeg ikke gjorde alt i Polen,de er betydelig flinkere der også.Norske tannleger er ubrukelige i forhold til Polen blandt annet.

Ja skjønner jeg godt, har nemlig hørt at de er utrolig flinke der nede!
Det er helt utrolig at det skal være så forbanna dyrt å fikse tennene sine her i Norge, hurra for helse Norge! [:'(]

Ja skjønner jeg godt, har nemlig hørt at de er utrolig flinke der nede!
Det er helt utrolig at det skal være så forbanna dyrt å fikse tennene sine her i Norge, hurra for helse Norge! [:'(]

Det er helt ufattelig. En ting er i hvertfall helt sikkert og det er at alle mine neste inngrep skal skje i Polen!

He he ja tannleger er godt overpriset! [:D] Koster jo 750kr og bare gape opp kjeften! Uff....synes virkelig synd på deg! Typisk at alt kommer på en gang også da![8|]

Bytte tannlege?

Det er faktisk veldig sjelden jeg har råd til å gå til tannlegen. Har gått med smerter det er umulig å forestille seg fordi jeg ikke har hatt økonomisk mulighet til å gå til tannlegen. DET ER TRAGISK OG EN SKAM!
selvfølgelig er det ikke svindel... Det er ikke en del av helsesystemet (dessverre), og da koster det det den prisen det gjør.
Legetimer ville jo steget betraktelig i pris dersom det ikke var egenandelssystem med i bildet. Er jo ikke svindel av den grunn

Bytte tannlege?

selvfølgelig er det ikke svindel... Det er ikke en del av helsesystemet (dessverre), og da koster det det den prisen det gjør.
Legetimer ville jo steget betraktelig i pris dersom det ikke var egenandelssystem med i bildet. Er jo ikke svindel av den grunn

JEG ser på det som svindel jeg.De tjener grisefett på andres lidelse...

Føler med deg. [&o] Er helt utrolig at ikke tenner regnes som en del av kroppen, man risikerer jo å pådra seg gjeld og/eller bli rakafant om man er uheldig med tennene sine. Har selv en tann med krone som har verket og styrt på de siste månedene og tenker med gru på om jeg blir nødt til å fikse på den tanna. Blir ikke en billig affære det heller. Har vært hos tannlegen men skal se det an en stund for å se om det roer seg igjen.

Bytte tannlege?

JEG ser på det som svindel jeg.De tjener grisefett på andres lidelse...
Du tenker kanskje på sadisme?

For svindel er noe helt annet... "... Kunsten å lure til seg noe som ikke er sitt eller man ikke har rett til, gjennom kriminelle måter...."

Jeg håper uansett du får noe dekket av det som må gjøres, og om du ikke får det er det mulig å forsøke å skrive det av på skatten når man legger ved dokumentasjon.

Back
Topp