Dæven, jeg ble irritert idag..

lykkepillen

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
For en stund tilbake kjøpte jeg en ullbody på cubus. Har kjøpt samme body før, men denne kjøpte jeg i 90, selv om Nina bruker 80. Tenkte hun skulle ha å vokse i. Men så var jeg tom for bodyer en dag, så jeg tok den i 90. Og den var sååå trang i armene...[8|] Jeg hadde problemer med å få hennes små hender igjennom...[8|] Vasket den etter bruk, og dro ned på Cubus idag...
Møtte en snål mann der. Jeg sa jo som saken var, og han studerte den opp og ned... Spurte om den var brukt. Og jeg sa jo som det var, den var brukt 1 gang. (det var jo slik jeg merket den var trang) og jeg hadde vasket den etterpå. Med MILO og 30 grader.
Dæven som han hang seg opp i at den hadde blitt brukt!! Begynte å sammenligne samme body i 90, og sa at jeg hadde krympet den. Jeg SA jeg hadde vasket den på 30 grader MED milo, og da SKAL DEN IKKE KRYMPE. Uansett, så var armene trange FØR jeg vasket den.. Ja.. HAN kunne jo ikke vite om jeg FAKTISK hadde vasket den slik jeg sa...[:@] Han var så generøs at han tilbydde meg en ny body til halv pris.. For den jeg kom med, var jo tross alt ikke ødelagt...[:@] Jeg bruker ikke egentlig å gjøre meg vanskelig, og har faktisk litt vanskelig for å si ifra når det kommer til å klage på varer.. Men der sa jeg klart ifra at jeg skulle ha en NY. Fikk ny tilslutt.

Jeg hadde da rett på det?! Eller? Hva mener dere!?
Jeg ble iallefall forbanna på måten han snakket til meg. Å bli møtt med vantro på en butikk, HATER jeg..

ORIGINAL: ~savannah~

Jeg hadde gitt deg ny body om jeg var den som sto bak kassa, for jeg mener at "kunden alltid har rett" - i dette tilfellet hadde du jo helt klart rett også. Det er nok vanskelig å vite for butikken hva som er sant/ikke sant, sikkert flere som prøver å lure seg til goder. Likevel mener jeg mannen burde vært mer ydmyk overfor deg, og skjønner godt at du reagerte! 

Ja.. jeg prøvde å sette meg selv inn i situasjonen. Jeg har jo tross alt jobbet i butikk selv i 8-9 år.. Og jeg syntes han var direkte ekkel mot meg... Stille spørsmål slik om jeg snakker sant?! Fader.. Det vises GODT på ullklær om de ikke er vasket rett..

Skjønner det er irriterende[&o]...men han som står der kan jo ikke vite om du har krympet den siden du har vasket den. Om du opplever noe lignende en annen gang med et helt nytt plagg råder jeg deg uansett til å ikke vaske plagget, da kan de ikke "ta" deg på det hvertfall.
Har opplevd selv når jeg har stått i butikk at folk sier at de har vasket plagget KUN 1 gang når de kommer med en vare de vil reklamere på, men du kan lett se at det har vært i maskinen hvertfall 20 ganger pga slitasje....kan hende det var derfor han møtte deg med den ufortjente skepsisen?[&:]
Uansett tjener han veldig lite på å være så lite samarbeidsvillig, han taper mye mer på det enn hva det ville kostet Cubus å gi deg en helt ny body til vesla og gjøre deg til en fornøyd kunde igjen.[:@]

ORIGINAL: kosejenta

fikk du ny eller måtte du betale halvparten?

Fikk ny ja.. Tok på meg, "jeg-går-ikke-før-jeg-får-en-ny" maska...[:D]

ORIGINAL: ninni82

Skjønner det er irriterende[&o]...men han som står der kan jo ikke vite om du har krympet den siden du har vasket den. Om du opplever noe lignende en annen gang med et helt nytt plagg råder jeg deg uansett til å ikke vaske plagget, da kan de ikke "ta" deg på det hvertfall.
Har opplevd selv når jeg har stått i butikk at folk sier at de har vasket plagget KUN 1 gang når de kommer med en vare de vil reklamere på, men du kan lett se at det har vært i maskinen hvertfall 20 ganger pga slitasje....kan hende det var derfor han møtte deg med den ufortjente skepsisen?[&:]
Uansett tjener han veldig lite på å være så lite samarbeidsvillig, han taper mye mer på det enn hva det ville kostet Cubus å gi deg en helt ny body til vesla og gjøre deg til en fornøyd kunde igjen.[:@]

Ja, men bodyen har en ganske hard, stram, brodert kant på armene. Og den nekter jeg å tro kan krympe sånn i vask at det utgjør en forskjell... Han sto å slet og dro i den kanten da, så tilslutt så begynte den å bli like stor som den han brukte som mal...[8|] Hvorpå han sa: nå er de jo nesten like store...[8|]
Ja, men jeg skal iallefall ikke vaske klæra om det skjer igjen..[:)]

Det var bra det var dette du var irritert på og ikkje sånne idioter som ikkje klarer å ringe til rett folk i telefonboken sin engang[8D][:D][:D]

ORIGINAL: Geniet lykkepillen

ORIGINAL: ninni82

Ja, men bodyen har en ganske hard, stram, brodert kant på armene. Og den nekter jeg å tro kan krympe sånn i vask at det utgjør en forskjell... Han sto å slet og dro i den kanten da, så tilslutt så begynte den å bli like stor som den han brukte som mal...[8|] Hvorpå han sa: nå er de jo nesten like store...[8|]
Ja, men jeg skal iallefall ikke vaske klæra om det skjer igjen..[:)]

Så smart han var [&:] ha ha...
Da skulle du tatt en body i str 62 og en i 74 og dratt i den i 62 til den ble like stor og sagt: Jeg kan også trylle... *knis*

haha
best du fikk ny, ellers kunne det blitt pinlig for dem..

fikk du ny eller fikk du ny for halv pris til slutt da?

ORIGINAL: larviksjenta

Fikk ny ja.. Men det var GANSKE motvillig han gav meg en ny gitt.. Hvor han også kommenterte: ja, jeg skal sende den tilbake til levrandøren, så får DE som om de ser noe galt med den...[8|]

Jeg mener det at har man brukt plagget en dag har man ikke ha krav på å få en ny. For når man prøver den ser man jo at den er for trang, å da tar man den av igjen. Men du hadde jo ikke flere til skift den gangen så du måtte bruke den? Jeg synes ikke da du har krav på ny. Men var jo utrolig hyggelig av mannen å gi deg en ny til slutt[:)]

ORIGINAL: larviksjenta

Fikk ny ja.. Men det var GANSKE motvillig han gav meg en ny gitt.. Hvor han også kommenterte: ja, jeg skal sende den tilbake til levrandøren, så får DE som om de ser noe galt med den...[8|]

såpass ja. nei ikek lett det der

ORIGINAL: kosejenta

fikk du ny eller måtte du betale halvparten?

Fikk ny ja.. Tok på meg, "jeg-går-ikke-før-jeg-får-en-ny" maska...[:D]

Du vet "kunden har alltid rett"[;)][:D][8D]

Men bra du fikk ny, jeg hadde gjort det samme[:D]

Hvis man skal levere tilbake klær skal de jo være helt nyvasket. Tar ikke imot klær som ikke er rene.. Fysjom..[&:]

Men han skulle gitt deg ny uten å krangle på det ja.

Godt det er flere enn meg som står på krava. Hvis jeg har retten på min side gir jeg meg ikke om jeg så skal lage en høylytt krangel. Var innom en butikk med en genser som hadde raknet i sømmen, før jeg engang hadde brukt den, og hun i kassen nektet å gi meg tilbake pengene, beskyldte med høyt og tydelig at jeg nok hadde ødelagt den selv fordi jeg hadde ombestemt meg. Kunne få en tilgode lapp(butikken var konkurs og skulle stenge 2 dager senere, mye bruk for tilgode lapp da...) Det verste er jo at man har krav på å heve kjøpet innen så og så lang tid. Veldig mange "dumme" butikk damer som prøver seg når det gjelder å slippe dette...

ORIGINAL: summerbaby

Jeg mener det at har man brukt plagget en dag har man ikke ha krav på å få en ny. For når man prøver den ser man jo at den er for trang, å da tar man den av igjen. Men du hadde jo ikke flere til skift den gangen så du måtte bruke den? Jeg synes ikke da du har krav på ny. Men var jo utrolig hyggelig av mannen å gi deg en ny til slutt[:)]

Njo... men om den hadde krympet i vask, så hadde det jo også vært en feilvare, jeg hadde hatt rett på å få bytte. De skal jo ikke krympe så mye i vask at de ikke passer?! Jeg har jo flere andre slike bodyer, og ingen av de andre er slik...

ORIGINAL: Lillemor1

Godt det er flere enn meg som står på krava. Hvis jeg har retten på min side gir jeg meg ikke om jeg så skal lage en høylytt krangel. Var innom en butikk med en genser som hadde raknet i sømmen, før jeg engang hadde brukt den, og hun i kassen nektet å gi meg tilbake pengene, beskyldte med høyt og tydelig at jeg nok hadde ødelagt den selv fordi jeg hadde ombestemt meg. Kunne få en tilgode lapp(butikken var konkurs og skulle stenge 2 dager senere, mye bruk for tilgode lapp da...) Det verste er jo at man har krav på å heve kjøpet innen så og så lang tid. Veldig mange "dumme" butikk damer som prøver seg når det gjelder å slippe dette...

har man egentli det da???
det gjelder ve bare ved kjøp utenfor butikk som f.eks nett, tlf og gateselgere...
så så fremt det ikke er reklamasjon på varen så har man ve ikke krav på å bytte???

ORIGINAL: ostepoppen

ORIGINAL: Lillemor1

har man egentli det da???
det gjelder ve bare ved kjøp utenfor butikk som f.eks nett, tlf og gateselgere...
så så fremt det ikke er reklamasjon på varen så har man ve ikke krav på å bytte???

Hvis man ombestemmer seg, så har man rett på en tilgodelapp. Men er varen ødelagt, har man vel egentlig bare rett på en ny vare...[8|] Enkelte butikker opererer med "åpent kjøp" og da kan man få pengene tilbake uansett grunn, dersom man fremviser vare + kvittering.
Er ikke helt sikker på hva som står i kjøpsloven da.. Bare så det er sagt.

Syns du er en veldig tålmodig kunde!! Hadde jeg fått den beskjeden, så hadde jeg blitt temmelig sint!![&:][:@][:@]

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du vaska den.. Og skjønner han i butikken veldig godt, for det er bra mange som gjør det du gjorde, men som lyver om det!

ORIGINAL: lindaen

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du vaska den.. Og skjønner han i butikken veldig godt, for det er bra mange som gjør det du gjorde, men som lyver om det!

fordi hun tørka seg rundt munnen med den etter hun hadde spist grøt..[:D]
Men uansett, så skal den jo ikke krympe så mye i vask, at man får problemer med å få hendene igjennom..[8|]

Back
Topp