Dårligere syn

Mum3

Gift med forumet
Flere som har merket synet har forandra seg etter de gikk gravid?
 
Fikk beskjed av en optikker tidligere at han anbefalte meg vente med en evt. laseroperasjon av synet til etter jeg hadde fått de barna jeg skulle ha, siden synet ofte forandra seg da man går gravid!
 
Var på synsundersøkelse igjen i dag, og synet mitt har i allefall blitt dårligere enn før jeg ble gravid[&:]
 
Er nok like dårlig som før.. Men det kommer av altfor stiv nakke, så det viser ikke på optiker-test! [8|][&:]
Er på avstand jeg ikke ser noe.. Ikke helt trygt å møte meg i bil! [8D]
 
ORIGINAL: MeMyself

Er nok like dårlig som før.. Men det kommer av altfor stiv nakke, så det viser ikke på optiker-test! [8|][&:]
Er på avstand jeg ikke ser noe.. Ikke helt trygt å møte meg i bil! [8D]

 
Får man dårlig syn av å ha stiv nakke??? Eller misforsto jeg fullstendig nå??[;)]
 
ORIGINAL: Mammis

ORIGINAL: MeMyself

Er nok like dårlig som før.. Men det kommer av altfor stiv nakke, så det viser ikke på optiker-test! [8|][&:]
Er på avstand jeg ikke ser noe.. Ikke helt trygt å møte meg i bil! [8D]


Får man dårlig syn av å ha stiv nakke??? Eller misforsto jeg fullstendig nå??[;)]


Neida, du misforstod ikke.. [:)] Har innvirkning! Vondt i hodet og dårlig syn.. [&o]
 
Men blir jo ikke helt på samme måte da.. Går jo an å få "løst opp" litt, og da kommer det seg.
 
ORIGINAL: tosmågull

tror kanskje jeg har fått litt dårligere syn.. kunne godt tenkt meg lesebriller,synes briller er kult!

ei venninne av meg har minus 6 eller noe, når hun hadde dusjet i gymen på ungdomsskolen måtte venninna hjelpe henne og ta riktig hånduk.da snakker vi dårlig syn...

[8|]

 
Huff, stakkar!!
 
På vidregående hadde jeg ikke begynt med linser enda, og da mista jeg OFTE bussen min.. Så jo ikke hvilket nr. som sto på bussene før det var for sent og de hadde kjørt forbi..[8D] Hihiiii[:D]
 
Hmm, har ikke egentlig merket noe, men jeg har jo ikke stabilt syn uansett...
 
Altså, jeg får litt sterke briller for hver gang jeg får nye, så når det er ei stund siden sist jeg fikk nye, så er de ikke optimale. Og jeg  tenkte jo at jeg skulle hatt nye da jeg gikk gravid, men det ble aldri noe av, så det er på tide nå. Med andre ord, jeg ser ikke optimalt, men det er jeg  vant til, så derfor tenker jeg ikke over at det kan ha med svangerskapet å gjøre, jeg FÅR stadig dårligere syn jeg. Ikke mye, men litt for hver nye brille (som jeg pleie å skaffe sånn ca hvefrt 3. år) Linser kan jeg ikke ha, i alle fall kunne jeg ikke det for noen år siden, for jeg har samsynsfeil og slike prismer som vrenger en form for "skjeling" som jeg har, kan de ikke slipe inn i linser, fikk jeg beskjed om. Men det gjør meg ikke noe. Jeg har brukt briller (ikke lesebriller, men hele dagen) siden jeg var 8 år gammel, det er 21 år av mitt liv det... så uten briller føler jeg meg rett og slett naken...
 
Burde vært til øyelege for ganske lenge siden, men visst det er så at det endrer seg ved graviditet var det gjerne like greit at jeg ventet til etter snuppis var født i alle fall? Uansett har jeg ikke fått korrigert brillene siden jeg var 18, og det siste året har jeg ikke kunnet bruke de fordi jeg ser like dårlig med de som uten, og da foretrekker jeg å gå uten.. [8|] Linser tåler jeg ikke, har prøvd to forskjellige typer men klødde på øynene av begge og da orket jeg ikke prøve flere... Men nå trenger jeg i alle fall nye briller, for har stadig oftere hodeverk, og det kommer nok av at jeg overanstrenger øynene for å se greit... [:'(]
 
ORIGINAL: tosmågull

tror kanskje jeg har fått litt dårligere syn.. kunne godt tenkt meg lesebriller,synes briller er kult!

ei venninne av meg har minus 6 eller noe, når hun hadde dusjet i gymen på ungdomsskolen måtte venninna hjelpe henne og ta riktig hånduk.da snakker vi dårlig syn...

[8|]


hehehehe... humra godt her nå! For jeg har minus 7 i brillene mine, og minus 6,5 i linsene!!!!!!! Klarer meg uten briller, men å skille handuk er jo vanskelig da,hehe...

Men føler synet har blitt verre etter graviditeten igjen ja! Skal sjekke synet på onsdag igjen, spennende!!!!!
 
Back
Topp