Dårlige erfaringer med semper dråper?

Hansmamma

Forelsket i forumet
Jeg ga Semper dråper til lille gutten på søndag og i går. Har lest at det kan hjelpe med luft i mage. Men det ser ut som ag det gjorde ting verre hos oss. Gutten hadde mye mer vondt i mage, urolig hele dagen i går, hylte i to timer på kvelden. Ingenting hjalp. Vi la ham på mage og vår bryster, da kunne han få litt ro og hvilte seg før det ble mageknip igjen. Til slutt roet han seg etter at han prompte veldig mye. Vi har stoppet med semper dråper i dag, så langt ser det ut som at han har hatt en mye bedre dag i dag. Han er ellers en rolig gutt, 5 ukers gammel. Jeg kjøpte sempers for å forebygge kolikk og for mye luft i mage, men ser ut som at det gir mye luft istedenfor. Har noen andre også dårlige erfaringer med det?

Vi brukte semper dråper på vår gutt som sleit mye med magevondt da han ble putebehandlet pga HD.
Vi opplevde ingen forverring grunnet dråpene, så antok at de fungerte. men det var perioder hvor ingenting fungerte.
Men det som absolutt ga effekt var når vi sluttet med MME og fikk igang fullammingen.

Nå var verken vi eller han veldig flinke på å rappe etter amming, så enkelte kvelder fikk vi svi for det.

Men som trøst så kan jeg si at det roet seg med magevondt rundt 3-4 mnd.
Så det kan være en av de mange fasene vi skal gjennom i det fjerde trimesteret :smiley-ashamed004

Last edited:
Bare god erfaring, ble anbefalt det også til storesøster og lillegutt når de hadde magevondt. Fikk beskjed det forebygger kolikk å :)

Semper funka gull her med periode med mye vondter . Gikk på de i et par uker og litt pause også gitt litt nå og da etter det . Tok ca 5 dager før effekt første gang :)

Back
Topp