Dårlige erfaringer med RFSU sine gtester?

Ponyo

Forelsket i forumet
Da jeg ble gravid i 2015 hadde jeg ikke mistanke før jeg var i ca uke 8, jeg tok to RFSU tester som viste negativt og den tredje ble positiv. Nå prøver vi på barn nr 2 og er på 1 pp og har ikm i dag.. har tatt to RFSU tester allerede, men begge to negative, heilt hvite. Men greier ikke å tro på dem før tr kommer uansett.. men er det noen som har lignende erfaringer med RFSU? eller andre tester som liksom skal være så følsomme?
 
Har hørt at RFSU ikke er til å stole på, ville satset på å bruke noen andre tester enn de. :)
 
De er ubrukelige.. skal på apoteket i morgen og handle meg noen som er bedre, for RFSU sine blir helt kritt hvite til meg, ikke engang kontrollstreken kommer frem...
 
hva er kontrollstrek? tror ikke jeg har sett no til den jeg heller :eek:

Når en test er positiv har den jo to streker, er den negativ er det bare én. Den streken som kommer opp uansett skal vise at testen har funket som den skal, kontrollstrek altså. Den andre går gjerne under "teststreken" :p
 
ja takk da blir det CB i dag :D

Har ikke så god erfaring med cb heller da. Fikk nesten bestandig lyseblå strek på den, selv om andre tester var helt blanke. Syns apoteket sine egne tester (a1) er bedre. :)
 
De er ubrukelige.. skal på apoteket i morgen og handle meg noen som er bedre, for RFSU sine blir helt kritt hvite til meg, ikke engang kontrollstreken kommer frem...

Har du sjekket dato på den? Testet bare for gøy forrige pp, og jenta bak disken sjekket dette. Var ikke klar over at det var dato på dem en gang :) Jeg fikk tydelig kontrollstrek.
 
Har du sjekket dato på den? Testet bare for gøy forrige pp, og jenta bak disken sjekket dette. Var ikke klar over at det var dato på dem en gang :) Jeg fikk tydelig kontrollstrek.

Passer på at den ikke har gått ut på dato ja. Må selv sjekke dette på jobb da jeg jobber på bensinstasjon. ;) men er 3 ganger hvor den kontrollstreken ikke har dukket opp og da har jeg til og med passa på svært nøye at det ikke kommer urin i testruta.
 
Rfsu prøver jeg å holde meg unna. Har en del negative erfaringer med de..
ja skjønner at det kan være lurt, irriterende at alle butikkene jeg har i nærheten kun selger disse :wtf: skal heller gå til innkjøp av billigstrimler og noe fra apoteket
 
Gjør det :) jeg fikk streker på mine midt i syklusen uten å være gravid :p
nei er det sant, så teit :wacky: når jeg var gravid å var hos legen så spurte jeg om ikke de skulle dobbelsjekke siden jeg bare hadde tatt en sånn hjemmetest fra butikken men de sa at "de slår aldri ut feil om man får gravid".. greit å være obs på at det ikke er sant da!
 
Jeg er faktisk mest fornøyd med billigtestene fra eBay.

Fikk ikke noe resultat med CB sine sist, RFSU gav positiv, men det var først 4 dager etter at billigtestene på eBay var positiv.
 
nei er det sant, så teit :wacky: når jeg var gravid å var hos legen så spurte jeg om ikke de skulle dobbelsjekke siden jeg bare hadde tatt en sånn hjemmetest fra butikken men de sa at "de slår aldri ut feil om man får gravid".. greit å være obs på at det ikke er sant da!
Jeg testet samtidig med noen fra babyplan og de var negative og tok en digital fra cb. Så ikke gravid :) eller ny el har mest sannsynlig vært så håper jo jeg er gravid nå da. Selv om jeg tviler :rolleyes:
 
Jeg testet samtidig med noen fra babyplan og de var negative og tok en digital fra cb. Så ikke gravid :) eller ny el har mest sannsynlig vært så håper jo jeg er gravid nå da. Selv om jeg tviler :rolleyes:
håper det! krysser fingrene for deg :D jeg har ei på 13 mnd og fikk just tr tilbake, kunne jo ønske to litt tette men jeg fikk negativ på CB digital i går så tror nok vi må prøve igjen neste :)
 
Jeg er faktisk mest fornøyd med billigtestene fra eBay.

Fikk ikke noe resultat med CB sine sist, RFSU gav positiv, men det var først 4 dager etter at billigtestene på eBay var positiv.
ja begynner å skjønne dette, også er det jo ikke minst mye mer økonomisk!! kan jo blakke seg på de butikktestene :eek:
 
ja begynner å skjønne dette, også er det jo ikke minst mye mer økonomisk!! kan jo blakke seg på de butikktestene :eek:

Ja. Er greit med billigtestene når man prøver. Også heller kjøpe en butikk/apotek test når man har fått positiv på billigtest. Bare for å verifisere at det er rett. :)
 
håper det! krysser fingrene for deg :D jeg har ei på 13 mnd og fikk just tr tilbake, kunne jo ønske to litt tette men jeg fikk negativ på CB digital i går så tror nok vi må prøve igjen neste :)
Jeg har en på 15 mnd :D jeg har aldri ønsket to tette. Og hvertfall ikke tre barn. Men nå sitter jeg her da :p husk at cb digital ikke er så sensitiv som andre tester :)
 
Jeg har en på 15 mnd :D jeg har aldri ønsket to tette. Og hvertfall ikke tre barn. Men nå sitter jeg her da :p husk at cb digital ikke er så sensitiv som andre tester :)
åjaaa hehehe litt morsomt da :D de kommer som de vil de små :) nehei er det sant.. jeg er visst heilt grønn på gtester skjønner jeg, tenkte vis jeg tok cb digital da fikk jeg garantert riktig svar :laughing002 men nå blir det ikke mer testing, er tre dager over ikm men det er nok heller syklusen min som ikke er i rute ennå
 
Back
Topp