Dårlig uvane!

Nordt

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Novemberbarna 19
Jeg har en kjempe dårlig uvane.. Jeg drikker mens jeg dusjer (fra dusjen). Har lest flere plasser at det kan være bakterier i det varme vannet. Mens noen sier at hvis varmtvannstanken holder 70 grader får man ikke i seg noen bakterier.
Uansett hva som er sant synes jeg det er en ufattelig dårlig uvane, men som alle uvaner er den vanskelig og avvenne :)
Jeg er alltid tørst, spesielt når jeg er gravid. Drikker store mengder med vann .. På slutten ved siste graviditet drakk jeg 2,5L kun om natten. På dagtid ca 6L. Da snakker vi kun vann :) Tok det opp med fastlegen min, men han reagerte ikke noe spesielt på det, men gjett om jeg hadde vann i kroppen ! Det kjentes konstant ut som jeg tørstet, kjenner på at jeg får det samme nå.

Noen andre?

Jeg pleide å ta med en av vannflaskene mine overalt i forrige svangerskap. Til og med i dusjen. Fylte imsdal/bonaqua-flasker ca halvt opp med vann og la dem i fryseren slik at det ble is, også tok jeg en opp og hadde vann i den. Så smelter jo isen etter hvert og man har iskaldt vann hele tiden (jeg må ha ISKALDT vann) :p Og nå kjenner jeg behovet igjen. Er veldig tørst ;p

er bare tørst på kvelden jeg :P

Jeg kan drikke kokt vann , temperaturen spiller ingen rolle for meg.

Tørst... tørst.. og det eneste som hjelper er vann vann og vann. Til kos blir det farris... ^^

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg er også tørst hele tiden, men må ha vann med masse isbiter.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg å tørster mye mer enn før, og har aldri vært sånn i de andre svangerskapa:)

Jeg tror du bør kutte ut å drikke fra dusjen. Vann fra varmtvannstanken skal en ikke drikke. Spesiellt fra gamle varmtvannstanker. ( evt få demontert og skrudd opp en tank, og se inni... Da tror jeg du slutter på minuttet)

Ta med ei vannflaske i dusjen, og start en ny vane med det istedet.

Jeg tror du bør kutte ut å drikke fra dusjen. Vann fra varmtvannstanken skal en ikke drikke. Spesiellt fra gamle varmtvannstanker. ( evt få demontert og skrudd opp en tank, og se inni... Da tror jeg du slutter på minuttet)

Ta med ei vannflaske i dusjen, og start en ny vane med det istedet.

Huff... Kan gått være det ja. Har begynt å ta med meg flaske, men den er lett å glemme. Gått å høre at det er flere enn meg som tørster.

Uff sikkert lurt å slutte ja! Men skjønner det er vanskelig!

Ja nå har jeg virkelig gått inn får det, ikke mer drikking i dusjen her! Glemmer jeg flaska får jeg tørste, eller gå ut av dusjen .. nok er nok.

Flott innstilling! :)

Ja nå har jeg virkelig gått inn får det, ikke mer drikking i dusjen her! Glemmer jeg flaska får jeg tørste, eller gå ut av dusjen .. nok er nok.

Så bra :) Jeg har trua på at du klarer det :)

Drikke fra dusjen er nok lurt å slutte med og ang de mengdene vann du drakk i forrige svangerskap er det rart nyrene dine ikke har bukket under.
Man skal ikke drikke mer enn 4 maks 5 liter om dagen før nyrene takker for seg.
Enn venn av meg ble innlagt på sykehus og han er en stor og kraftig mann som drakk opptil 8 liter om dagen. Han sier han lå på sykehus i flere måneder på grunn av det. (kom fram til at det var litt over 2)

Jeg ble litt skremt nå :eek:

Men ananasjuice er bra som vanndrivende. Jeg drakk mye av det forrige svangerskap da ødem begynte å bli et tema så jeg holdt det nede :):)

Ja det er jeg klar over. Derfor jeg kontaktet fastlege, men han reagerte ikke noe spesielt på det. Var jeg tørst så måtte jeg bare drikke :)

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Ja det er jeg klar over. Derfor jeg kontaktet fastlege, men han reagerte ikke noe spesielt på det. Var jeg tørst så måtte jeg bare drikke :)

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app
Jeg ser den :D Må man så må man :D
Har tørsten bedret seg?

Har legen vurdert om det kan være diabetes forresten? (ikke at det er min sak, men det slo meg at det kan være et symptom)

Jeg vet at det ikke er det :) Tanten min har det så jeg har målt med hennes apparat. Jeg har heller ingen andre symptomer som kan tyde på det. Kjenner meg ikke igjen i sykdomsbilde :)

Back
Topp