Dårlig :((( *syting*

Hekla85

Elsker forumet
Ja, nå har jeg virkelig blitt kvalm og super trøtt! Kan sove hele tida og når jeg har levert victoria i barnehagen, vil jeg bare hjem å sove :( Så nå skal jeg til legen senere i dag og få meg sykemelding, jeg er så sliten!!!

Så får jeg jo selvfølgelig dårligsamvittighet for jobben....Jeg burde gå på jobb osv, da jeg har en kontorjobb, der det kun er meg som har kontroll på hva jeg holder på med :(
Så blir jeg litt sinna på meg selv, for hvorfor skal jeg ha dårligsamvittighet ovenfor jobben? Det er jo de her hjemme som jeg skal ha dårlig samvittighet for, når jeg bruker all energi på jobb og er utslitt når jeg kommer hjem?

Så nå skal jeg sykemelde meg med GOD samvittighet! Prøve iallefall å ha god samvittighet....

Da ble det 2 ukers sykemelding på meg, og jeg må si jeg føler meg mer opplagt allerede! Virker som at kvalme og trøtthet går hånd i hånd hos meg, jo mer trøtt jeg er jo verre blir kvalmen....så hvis jeg kan få bukt på trøttehten, så blir ikke kvalmen så ille heller :) De på jobben grøsser vel nå, men sånn er det å produsere mennesker...verden går ikke videre uten!!!!

Det der med takk er helt sant.... Man får ikke takk for å presse seg til å jobbe, spesielt ikke som gravid, da er det en selvfølge at man skal gå dårlig og sliten på jobb....Virker litt sånn innimellom, hehe

Hadde ikke kommet meg ut i jobb igjen etter sistemann ble født.... hatt foreldrepermisjon,sykemelding og Overgangstønad.
Jeg kan stortsett ta det med ro på dagtid mens småen er i barnehagen. Klager ikke over det. Er tungt med jobb når man går gravid.

Dararamm skrev:
Hadde ikke kommet meg ut i jobb igjen etter sistemann ble født.... hatt foreldrepermisjon,sykemelding og Overgangstønad.
Jeg kan stortsett ta det med ro på dagtid mens småen er i barnehagen. Klager ikke over det. Er tungt med jobb når man går gravid.

Det er jo bra da :) Sånne dager får jeg også nå, og det skal bli deilig! Ble sykemeldt i 2 uker, så nå skal d slappes av :) Får håpe d blir bedre til ferien, hehe, da er jeg jo 12 uker, så håper trettheten går over iallefall :)
Jobbet du i de to første svangerskapene dine?

har det helt likt. er så sliten og trøtt og kvalm. men klarer ikke helt å sykmelde meg enda, det er ei sykemeldt på avdelingen allerede, så hvis jeg også stikker av så blir det ingen ferie på de som er igjen, og DET vil jeg jo ikke ha på samvittigheten....! men men... vi får se. blir det ikke bedre, eller verre, begynner jeg å spy oftere så SKAL jeg til legen!

Soul skrev:
har det helt likt. er så sliten og trøtt og kvalm. men klarer ikke helt å sykmelde meg enda, det er ei sykemeldt på avdelingen allerede, så hvis jeg også stikker av så blir det ingen ferie på de som er igjen, og DET vil jeg jo ikke ha på samvittigheten....! men men... vi får se. blir det ikke bedre, eller verre, begynner jeg å spy oftere så SKAL jeg til legen!

Uffja, litt sånt hos oss også. Vi er 4 damer på avdelingen vår, og 2 stk er på ferie og1 tar ferie på torsdag :( Så føler meg litt som den stygge ulven :( Siden jeg er den eneste som skulle vært på jobb, og tatt imot henvendelser..... Men nå skal jeg slappe av en dag til, så skal jeg se om jeg ikke kan ta meg en time eller 2 en kveld å bare se igjennom papirer osv....

Hekla85 skrev:

Dararamm skrev:

Det er jo bra da :) Sånne dager får jeg også nå, og det skal bli deilig! Ble sykemeldt i 2 uker, så nå skal d slappes av :) Får håpe d blir bedre til ferien, hehe, da er jeg jo 12 uker, så håper trettheten går over iallefall :)
Jobbet du i de to første svangerskapene dine?

I først svangerskap jobbet jeg ikke.....

I andre svangerskap jobbet jeg to jobb..... brevbærer og pizzabud. Slet fælt av kvalmen og brukte Postafen for å klare jobben. Jobbet helt frem til siste månedene da jeg ble dårlig av bekkenløsning.

I tredje svangerskap jobbet jeg i butikk..... ble fort sykemeldt pga kvalmen. Sjefen egentlig ba meg om å sykemelde meg fordi jeg ikke var til å stole på i jobb dersom jeg veldig ofte møtte for så å dra hjem om noen få timer. 

I dette svangerskapet....... er jeg uten jobb,    men har likevel fått påskrivet Postafen

Stakkars deg, føler med deg, er skikkelig dårlig selv for tiden. Hadde jeg ikke hatt ferie, så hadde jeg sykemeldt meg, hadde ikke hatt sjans til å undervise en hel klasse med den formen jeg er i, hadde vært uansvarlig ovenfor elevene.

Synes det er bra at du tenker på deg selv jeg og knipser bort den dårlige samvittigheten, du og spiren er jo det viktigste nå. Som deg så blir jeg ekstra kvalm når jeg er trøtt og sliten, sønnen har ferie fra bhg så er helt utkjørt fra kl 19, da sovner jeg i sengen hans etter jeg har lest bok og sunget nattasang :)

MissTussi skrev:
Stakkars deg, føler med deg, er skikkelig dårlig selv for tiden. Hadde jeg ikke hatt ferie, så hadde jeg sykemeldt meg, hadde ikke hatt sjans til å undervise en hel klasse med den formen jeg er i, hadde vært uansvarlig ovenfor elevene.

Synes det er bra at du tenker på deg selv jeg og knipser bort den dårlige samvittigheten, du og spiren er jo det viktigste nå. Som deg så blir jeg ekstra kvalm når jeg er trøtt og sliten, sønnen har ferie fra bhg så er helt utkjørt fra kl 19, da sovner jeg i sengen hans etter jeg har lest bok og sunget nattasang :)

Oi, lurer på hvordan jeg hadde tatt det nå om jeg skulle hatt victoria hjemme hver dag! *gulp* Stakkars, er bra hun kan være i barnehagen enn å se på mamma som sliter seg igjennom dagen på sofaen, med ei tørr skive med smør på.....
Synd då må slite deg igjennom ferien da :( Du kan sykemelde deg i ferien og få krav på ny ferie? mener jeg har hørt no sånt......

Ja... ferien var tatt ut før jeg ble gravid, så er ingen mulighet for å være i bhg, men vi klarer å finne på noe gøy hver dag.

Tror det går an å sykemelde seg i ferien, men er usikker på om det fortsatt er avspaseringsuke jeg er i nå eller om det er første ferieuke... har ikke satt meg så inn i det... satser uansett på stigende form og at to uker i Portugal vil gjøre susen :)

MissTussi skrev:
Ja... ferien var tatt ut før jeg ble gravid, så er ingen mulighet for å være i bhg, men vi klarer å finne på noe gøy hver dag.

Tror det går an å sykemelde seg i ferien, men er usikker på om det fortsatt er avspaseringsuke jeg er i nå eller om det er første ferieuke... har ikke satt meg så inn i det... satser uansett på stigende form og at to uker i Portugal vil gjøre susen :)

Så bra då :) Ja, blir nok godt å komme seg vekk litt, kjenne på litt andre omgivelser, flytte fokuset litt :) Det blir nok bra :) God tur til Portugal da :)

Hekla85 skrev:

MissTussi skrev:

Så bra då :) Ja, blir nok godt å komme seg vekk litt, kjenne på litt andre omgivelser, flytte fokuset litt :) Det blir nok bra :) God tur til Portugal da :)

takk takk :) er fortsatt noen uker til så da er jeg over 12 uker (hurra). Håper formen din blir bedre og at du får kost deg litt med noe annet enn tørt brød med smør på i sommer du og.

MissTussi skrev:

Hekla85 skrev:

MissTussi skrev:

takk takk :) er fortsatt noen uker til så da er jeg over 12 uker (hurra). Håper formen din blir bedre og at du får kost deg litt med noe annet enn tørt brød med smør på i sommer du og.

Hehe, jo takk, det samme :)
Har ikke gått lei av den dietten helt enda, men kommer sikkert snart ;)

Back
Topp