Dårlig samvittighet

Mamsi91

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Flere som er dårlig og har barn fra før? Jeg har så dårlig samvittighet for gutten min på 15 mnd. Ikke orker jeg å leke med han når far er hjemme, eller i det hele tatt tilbringe tid med han slik jeg pleier. Jeg er så dårlig og våkner opp skikkelig «fyllesyk» med kvalme, svimmelhet og hodepine hver morgen så har mer enn nok med meg selv, men får så dårlig samvittighet og føler meg som er verdens verste mor. Noen ganger angrer jeg nesten på at jeg ble gravid igjen, huff. Ikke si jeg er alene om å føle meg så dritt. Vurderer en sykemelding om dette fortsetter, hatt fri denne uken.
 
Jeg har ikke barn fra før men etter hva jeg har lest på forumet tidligere så er det flere som er i din situasjon og har dårlig samvittighet, fordi man føler at man ikke strekker til. Du er ikke alene :Heartred
 
Du er ikke aleine. nå er mine gutter såpass store at de på mange måter klarer seg sjøl men den dårlige samvittigheten er der for at jeg nesten ikke orker å hjelpe de med lekser, lage middag, bare ligger rett ut uten å orke å gjøre noe sammen med de. Men igjen da så er de fornøyde bare de får sitte å spille litt spill eller se på TV:laughing025
 
Ikke så dårlig samvittighet ennå, men kjenner at tålmodigheten til minimannen på 3 år minker og minker
 
Jeg har også dårlig samvittighet. Tror ikke han merker så mye, litt mer bruk av iPad enest (som han jo er meget fornøyd med[emoji12]). Vet at hvis det blir som sist så kommer jeg ikke til å klare å delta i noe særlig etterhvert. Så jeg prøver mitt beste nå når jeg fortsatt klarer litt :) Hvis det fortsetter slik skal jeg ordne meg sykmelding. Man skal jo klare å fungere på hjemmebane også, og det gjør jeg i liten grad for tiden. Legen min er veldig tydelig på akkurat dette [emoji4]
 
Jeg kjenner at jeg gruer meg. I forrige svangerskap var jeg sykemeldt fra uke 7 til uke 12, pga kvalme. Husker at jeg tenkte at om jeg hadde hatt et lite barn løpende rundt her nå så hadde det ikke gått. Er nå 4+4 og kjenner at jeg er veldig spent på om kvalmen skal komme snikende i ikke 6-7 igjen.. har nå en 2 åring som krever ganske mye oppmerksomhet.. så det kan bli tøft. Når begynte du å få kvalme? hvilken uke?
 
Har enda ikke særlig med symptomer, og har merkelig mye energi. Så jeg har sluppet unna samvittigheten enda. Håper det fortsetter sånn, selv om jeg ikke regner med det. Ikke noe gøy å føle at man ikke strekker til. Håper du blir bedre igjen etterhvert ❤ :)
 
Jeg har ingen barn fra før, men med den formen jeg har hatt de siste tre dagene, hadde jeg ikke klart å ta vare på noen som helst!

Har lagd meg midlertidig seaband, ble helt desp her i går. Er mye bedre i dag.
 
Det kalles å være forelder dsv❤️
Det er en fase akkurat nå, du får masse tid til å "gjøre det godt" igjen om du vil ❤️
 
Godt å vite at jeg ikke er alene.. I dag måtte mini være hjemme fra barnehagen pga sykdom, heldigvis kom mamma til unnsetning :p
 
Jeg har også dårlig samvittighet for knerten på 11 mnd. Har ikke ork eller energi til å være den mammaen jeg vil akkurat nå :( Håper den kvalmen kan gå fort over!
 
Jaaa [emoji29] har ei jente på 15 mnd, og jeg er så følelsesladet/hormonell fra før nå, og jeg gråter pga dårlig samvittighet [emoji174]
 
Den dårlige samvittigheten har begynt å komme nå ja. Er jo så kvalm at det hemmer meg, samt at jeg er så trøtt. Orker nesten ikke å finne på noe med henne :(
 
Uff ja.... ganske hormonell og kort lunte her. Men glad barna ikke er helt små. Det var veldig slitsomt sist da eldste var 2 år da jeg var gravid. Syns d var såå tungt
 
Back
Topp