Dårlig samvittighet.. :(

Aboffa

Glad i forumet
*MIA*
Julibarna 2019
I et halvt år har jeg hatt dårlig samvittighet over min to år gamle datter. Bekkenløsning = verdens kjipeste mamma som kun har kunnet sitte i sofaen og kose.

Jeg er mye bedre - takk og lov. Men nå har jeg dårlig samvittighet for at jeg er trøtt og sliten og har masse hodepine. Må sove mye på dagen og prioritere nybabyen når hun skriker.
Jeg føler meg som en dårlig mamma og skjønner ikke hvordan folk klarer være alenemødre/ha mannfolk som jobber 24/7.

Er det flere med dårlig samvittighet over storesøsken?
Hun gikk fra å være min lille engel til å bli et "stort barn" på et døgn... Føler ikke jeg rakk kose nok med henne før nybabyen kom!
 
Gjett om... Samvittigheta for lille storesøster er elendig.. Føler ofte jeg på mange måter har svikta henne litt. Siden minsten får flaske så hjelper pappan masse til med matinga av lillemann, men de gangene jeg er alene med begge to er det ofte veldig tungt for meg. Så lenge minsten er fornøyd så går det kjempe bra, men dersom han gråter og jeg må trøste han så begynner også storesøster og gråte.. Jeg må da velge litt mellom barna og det er helt forferdelig! Prøver selvfølgelig å få trøstet begge to samtidig, men det knuser mammahjertet mitt å se storesøster gråte pga jeg må roe lillebror..
 
JA!! Myyye dårlig samvittighet her. Også for minste som blir mye lagt vekk, og har en robotmamma når storesøster er i nærheten. Klarer ikke å kose/nusse/dulle på henne foran storesøster selvom jeg veldig gjerne vil.
 
Samme her :( Var og dårlig i svangerskapet med bekkenløsning og vond rygg. Nå krever jo babyen sitt og jeg får dårlig samvittighet. Prøver å involvere han så mye så mulig og leke og gi oppmerksomhet, men føler ikke jeg strekker helt til slik jeg vil. Gruer meg litt til mannen reiser offshore i to uker. Håper det blir bedre :)
 
Ja!! Er alene med begge i to uker og føler ikke jeg får gitt eldste nok oppmerksomhet eller stimuli mellom amminger og bleieskifter. Knuser hjertet mitt når hun faller og slår seg og jeg først må få lagt bort baby, funnet kluter/ammeinnlegg og kledd på meg før jeg kan hjelpe og trøste :(
 
Jaaaaa.... Ekstremt dårlig samvittighet. Vært omtrent sengeliggende siden oktober, og er ikke bedre.. Orker nesten ingenting :(
 
Dåligt samvete ja :( uffa mej. Storebror blev plötsligt så stor, jag hann inte riktigt med känner jag..:( jag försöker vara med storebror så mycket jag kan, medans lillebror sover. Hoppas detta samvete blir bättre!!!
 
Back
Topp