Dårlig samvittighet...

Mars09ogJanuar11

Elsker forumet
Har de siste dagene begynt å få dårlig samvittighet ovenfor den lille i magen... Siden jeg nå har gått på Postafen i 15 dager. Blir så usikker på hvordan det eventuelt kan påvirke fosteret[:(]

Men jeg må jo gå på dem ellers kaster jeg bare opp og ikke får i meg noe væske, er fremdeles kvalm selv om jeg går på dem og kaster opp av og til. Så å slutte på dem kommer ikke til å gå enda. Blir også ekstremt trøtt av å gå på dem døgnet rundt, så jeg føler jeg blir mer og mer ødelagt[:(]

Sambo synes jeg skal slutte på dem og se hvordan det går, men jeg tørr ikke. Å jeg vet hva som skjer, siden jeg fremdeles kaster litt opp selv om jeg går på dem. Eneste grunnen til at jeg fungerer på jobb å kommer meg opp på jobb er jo pga. de pillene. Hadde ikke klart det uten dem.

Min far sier at jeg kan prøve å ikke ta dem en dag, å se hvordan jeg blir da. For mistenker svimmelhet osv på grunn av pillene og det er jo dumt.

Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, men måtte bare få det ut.

Ellers har jeg fått time til ul 17. August kl. 17.40[:D] Gynekologen har visst langåpent den dagen[;)]

Hva med å prøve et annet merke, det er jo en mulighet å prøve fler for å finne ut hva som passer best for deg!?
Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet når legen sier det er ok, så må man stole på det. Du skal jo fungere du å, selv om du ikke gjør det alikevel :(
Huff, syns synd på deg......min kvalme er så og si over, brukte afipran frem til uke 12 da sluttet jeg får å se hvordan det gikk....men jeg er så heldig at jeg kaster ikke opp.
Men ville absolutt testet flere kvalmestillende typer i håp om at noen hjelper deg mer.

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

Har de siste dagene begynt å få dårlig samvittighet ovenfor den lille i magen... Siden jeg nå har gått på Postafen i 15 dager. Blir så usikker på hvordan det eventuelt kan påvirke fosteret[:(]

Men jeg må jo gå på dem ellers kaster jeg bare opp og ikke får i meg noe væske, er fremdeles kvalm selv om jeg går på dem og kaster opp av og til. Så å slutte på dem kommer ikke til å gå enda. Blir også ekstremt trøtt av å gå på dem døgnet rundt, så jeg føler jeg blir mer og mer ødelagt[:(]

Sambo synes jeg skal slutte på dem og se hvordan det går, men jeg tørr ikke. Å jeg vet hva som skjer, siden jeg fremdeles kaster litt opp selv om jeg går på dem. Eneste grunnen til at jeg fungerer på jobb å kommer meg opp på jobb er jo pga. de pillene. Hadde ikke klart det uten dem.

Min far sier at jeg kan prøve å ikke ta dem en dag, å se hvordan jeg blir da. For mistenker svimmelhet osv på grunn av pillene og det er jo dumt.

Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, men måtte bare få det ut.

Ellers har jeg fått time til ul 17. August kl. 17.40[:D] Gynekologen har visst langåpent den dagen[;)]

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, snuppa! Snakket mye med sykepleierene om dette på sykehuset, fordi jeg i utgangspunktet ikke var noe fan av å ta kvalmestillende, og de kom med et utrolig viktig poeng. Det er MYYE viktigere for den lille i magen at du får i deg mat og drikke som blir i kroppen din enn hva de pillene kan gjøre.

Jeg skjønner kjempe godt hva du tenker, jeg har tenkt akkurat det samme. Men husk at babyen har det mye bedre når du har det greit mtp mat og drikke.

Du kan jo gjøre som din far sier, prøve å la vær å ta de en dag eller to, fungerer det så dårlig som du frykter så begynner du bare igjen.[:)]
For alt du vet kan det jo hende det fungerer kjempe godt å slutte å ta de?[:)]

Håper du finner en god løsning, søte [:)] og jeg er sikker på at den lille koser seg masse i magen din!

Klem<3

Som de andre sier! Ikke ha dårlig samvittighet! Eg har selv gått på de pga kvalmen, men eg e sykemeldt i tillegg! Ble sinnsykt trøtt av de og i tillegg ska man ikke kjøre når man går på de!!
Eg har sluttet på de pga samvittigheten, men eg spyr heldigvis ikke så eg klarer meg igjennom dagene!

Var eg deg ville eg heller fått en sykemelding og slappet av![;)] Da kan du likevel gå på pillene og sove når du trenger d![:)]

Håper kvalmen gir seg snart! Masse god bedring videre![:)]

Uff den kvalmen er ikke noe god! Håper den snart forsvinner.
Vet hvordan du har det. Jeg må støtt og stadig ty til kvalmenedsettende
(afipran som sikkert igjen er værre enn prostafan.
JA jeg har dårlig samvittighet men også grusomt forvirra fordi noen leger sier det er helt ok de første mnd mens andre er LITT mer skeptiske. Spørr alle leger og alt jeg kommer over hva de mener.....
Men tenker som så at de ikke hadde skrivd det ut til meg om det var så farlig!?
Sa nå sist at jeg kunne ta de men begrense meg så godt jeg klarer .
Hvis ikke jeg hadde tatt de hadde jeg værken klart og drikke eller holdt på væsken mhu fått i meg noe som helst og det heller hadde ikke vært bra for lille...

GOD BEDRING TIL DEG [:)[:)]

*feil forum*

Prøv Afripan isteden, de er hvertfall ikke skadelig.
Få av legen.

Vet ikke hvor mye man tar av disse pillene, men kanskje du kunne prøve å trappe ned for å se hvordan du reagerer?

Uansett, så syns jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet. Må jo veie ondene opp mot hverandre. Og har ikke du det noe godt, så ødelegger det jo mye av hverdagen og svangerskapsgledene=).

Håper at du blir bedre etter hvert! Både så kroppen blir bedre og så du slipper å bekymre deg over bruken=).

God bedring!

Takk for svar alle sammen[:D]

Jeg kan ikke sykemelde meg, har ikke jobbet der mer enn litt over 2 mnd. Og jeg har ikke fast % stilling, så må jobbe så masse som de vil jeg skal jobbe for å få mest mulig penger til permisjonen. Så vil jeg heller ikke sykemelde meg, var mye sykemeldt sist svangerskap og det er ikke kjekt.

De andre pillene som finnes er jo ganske like Postafen, så de andre er ikke mer "mindre skadelige".

Back
Topp