Dårlig samvittighet (litt langt)

Marlex

Glad i forumet
Jeg har vært sykemeldt i over to mnd på grunn av kvalme og oppkast. Jeg er ikke dårlig hele dagen, men fra jeg våkner (av at jeg er kvalm) kl 0600 til ca kl 11-1200 er jeg helt ubrukelig!!![:'(] Det eneste som gjelder er da å ligge helt i ro til det går over.

Resten av dagen er jeg så å si helt fin i formen, så jeg legger på meg og har det bra.

Har bare så dårlig samvittighet!!! Føler liksom at jeg lar elevene og kolleger i stikken og at jeg burde tatt meg sammen og holdt ut, liksom![:(] Synes det er så ekkelt, og er redd for å bli mistrodd. Føler meg som et svakt menneske. Føler også at familie og venner (og meg selv) synes at det er dårlig av meg. Jer har liksom alltid vært den som klarer alt og holder ut!

Jeg er lærer i 100% stilling på en ungdomsskole, og har laaaaaaaaaang vei til jobben. (Må kjøre 4 mil + ferje) Klarer bare ikke kjøreturen[:(] Hva kan jeg gjøre???

Desverre lite å gjøre med d da. Men at du har dåli samvittighet hjælpe hverken dæ eller nån andre. [:D]

Jeg vet. Men er det ikke sånn med alle da? Den dårlige samvittigheten er der liksom uansett[:'(]

ORIGINAL: *Ly*

Det er ikke noen mulighet for at du kan jobbe litt da? Fra kl 13-16 (17) eller noe?
(Sånn for å lette samvittigheten.)
Aner ikke hva som kreves av en lærer, da, men....[:)]

Jeg har jo lurt på det da. Men det er reisa da. Hvis jeg skulle dratt når jeg var fin i formen (kl 12 ca), så ville jeg kanskje nådd siste timen med undervisning. Ofte har dem flere sammenhengende timer på slutten av dagen, så da ville jeg måtte hoppe inn i et opplegg som allerede var i gang. (feks heimkunnskap, kunst og håndverk, kroppsøving..)

Skulle hatt noen dager der jeg visste at jeg kom til å være fin i formen[;)] Da kunne jeg har jobba feks 50 %

Kan det funke sånn at jeg drar på jobben de dagene jeg orker? (Lang reise og funker dårlig med bilkjøring på svingete veier når jeg er kvalm.)