Dårlig opplevelse hos legen

For en utrolig uhyggelig og usymptisk legen, en slik person burde ikke jobbe med folk da over 80 % av legens tid er dedikert til pasientene, og da skal man også kunne være en people-person. Mitt forslag til deg: Gå innpå nav.no og bytt fastlege!!!! I tillegg er det slik at man heller ikke skal ta jerntabletter om man ikke har lav blodprosent (lave jernlagre). Fastlegen min frarådet meg til å ta multivitaminer så lenge jeg ikke har lite jern, for for mye jern er heller ikke bra. Nå vet jeg ikke hvilken sykdom du mener (og det trenger du heller ikke å røpe; jeg skjønner at det er personlig), men søskenbarnet mitt (inngiftet) har Huntingtons liggende til familien og hun har nettopp valgt å teste seg mtp status på barna sine. Hun testet negativt selv om faren og alle hans søsken har det og da vil det også si at hennes barn heller ikke har genet siden det ikke kan hoppe over en generasjon. :)

Ja, er ikke så mange fastleger å velge mellom den lille plassen jeg bor.. Men jeg får prøve å velge noen andre neste gang :)

Det var dette med jern jeg hadde lest og, og derfor jeg ville sjekke blodprosent/jernlager.. Men det var visst ikke vits..

Jeg har jo tenkt at jeg skulle teste meg før jeg fikk barn, men nå ble jeg jo plutselig gravid og føler meg ikke klar til å vite min egen genstatus, og derfor så jeg på mulighetene til å sjekke fosteret. Får høre hva de sier på St.Olavs om det :happy:

Ja, veldig frustrerende. Er ikke så mange fastleger å velge mellom her. Men men, jeg skal til jordmor på kontroller framover, så får prøve å glemme opplevelsen jeg hadde :)
Åjda :/ Får håpe du får en finere opplevelse hos jordmor ja <3

Ja, er ikke så mange fastleger å velge mellom den lille plassen jeg bor.. Men jeg får prøve å velge noen andre neste gang :)

Det var dette med jern jeg hadde lest og, og derfor jeg ville sjekke blodprosent/jernlager.. Men det var visst ikke vits..

Jeg har jo tenkt at jeg skulle teste meg før jeg fikk barn, men nå ble jeg jo plutselig gravid og føler meg ikke klar til å vite min egen genstatus, og derfor så jeg på mulighetene til å sjekke fosteret. Får høre hva de sier på St.Olavs om det :happy:

Jern var en selvfølge å teste av min lege. Så rart at det er så ulikt :(

Back
Topp