"Dårlig mor"....

*Labambie

Forumet er livet
Jeg har nå vært medlem av dette forumet i 3 år. Og jeg må innrømme, jeg har aldri sett noen blitt kalt dårlig mor. Det kan ha blitt insinuert, men aldri aldri aldri sagt.
Og jeg er ganske aktiv.
Så da lurer jeg, hvorfor kommer dette til stadighet opp her? At folk kaller hverandre dårlige mødre?

Fordi folk her inne leser det de vil lese..

har ikke lakt merke til at noen har kalt noen andre for dårlig mor [8D]

PM vettu... mange får pm, fra folk som ordner seg anonyme nick osv

Har og vært her i flere år,  4 år faktisk (før med annet nick)
Å jeg har sett det ved flere annledninger...

ja sant det *Lill

eneste jeg vet er at jeg selv har blitt kallet for "narkokikk" [&:]

fordi måten noen velger å "irettesette" andre på er så krasse at d gir den følelsen( ikke at d skrives).[&:] veit ikke jeg nei.. har ikke sett noen blitt kalt dårlig mødre.. har vært ganske close under  øredobbdiskusjon da..

Men er det tolket sånn da? For det å si det rett ut med ord, det har jeg ikke sett! Da må jo noen ha tolket det sånn...
Og nå de siste 2 årene har jeg faktisk bevisst sjekket det og.

ORIGINAL: Labambie

Men er det tolket sånn da? For det å si det rett ut med ord, det har jeg ikke sett! Da må jo noen ha tolket det sånn...
Og nå de siste 2 årene har jeg faktisk bevisst sjekket det og.

ja d er d jeg mener.. at d som skrives kan gi den tolkningen at de er dårlige mødre..

hvis noen skriver: " når folk ikke vil d beste for sine barn så".. bare et eksempel, men dette kan vel tolkes som at de er dårlige foreldre..

Eksempel:

"Jeg mener at man skal gjøre det beste for barna sine, å har man ikke ungen bakovervendt så gjør man ikke det beste for ungen sin...."    Denne får man i mange varianter...

Hva indikerer det? Hva er en mor som ikke ønsker å gjøre det beste for barna sine?
Kunne sikkert kommet med mange eksempler, men dere tar poenget her...

ORIGINAL: Insolita

Eksempel:

"Jeg mener at man skal gjøre det beste for barna sine, å har man ikke ungen bakovervendt så gjør man ikke det beste for ungen sin...."    Denne får man i mange varianter...

Hva indikerer det? Hva er en mor som ikke ønsker å gjøre det beste for barna sine?

Ja, men da er det snakk om å tolke... Man slenger da rundt seg med ordet "hysteri" omtrent 10 ganger om dagen her inne, det er jo ikke bedre...

Å gjøre dårlige VALG er jo ikke det samme som å være en dårlig MOR?

Det skal mange dårlige valg til, samt mer for å være en dårlig mor.
Og det henger mye sammen med egoism etter min mening.

Har sett folk har skrevet at de mener andre gjør dårlige valg, men ikke at de direkte er dårlige foreldre fordi...

Tja, nå har ikke jeg fått med meg at det stadig bringes frem her, og kan ikke for øyeblikket huske konkrete episoder hvor det er blitt sagt ordrett. Men husker denne da: "hva feiler det slike mødre? De må jo ha en feilkobling i hjernen eller rett og slett være mindre intelligente.." Eller "mannen min mener jeg er en dårlig mor fordi..." Svar: "jeg støtter din mann her..."[:-] 

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Insolita

Eksempel:

Ja, men da er det snakk om å tolke... Man slenger da rundt seg med ordet "hysteri" omtrent 10 ganger om dagen her inne, det er jo ikke bedre...

Hvem er det egentli som roper om hysteri.

Ærlig talt så blir man jo irritert når det blir drevet propaganda HELE tiden, å enkelte gir seg jo ikke. Jeg bryr meg overhode ikke om folk velger bakover eller forovervendt, regner med at NORMALE å OPPEGÅENDE foreldre gjør slik som DEM mener er det beste for barna sine, uansett hvilke grunner dem har for og gjøre det.

Å når folk da føler dem må forsvare sine handlinger så får dem jammen så hatten passer...

Det er jo greit og opplyse folk, men er det ikke nok og f.eks ha EN topptråd, istedenfor maaaange nye tråder hver en bidige dag der di samme menneskene driver propaganda mot di stakkarene som har valgt å ha sitt barn framovervendt.

Men jeg har sett veldig mange eksempler på mødre her inne som skriver mer eller mindre eksplisitt at de vet bedre enn andre hva barnets beste er. Jeg har reagert mange ganger, regner med du har fått med deg det

Det er jo tilfeller hvor folk har sagt at: de som gjør sånn og sånn er dårlige mødre, eller: mener du jeg er en dårlig mor dersom jeg... Ja, det synes jeg du er da.

Så ingen direkte; DU er en dårlig mor

Back
Topp