Dårlig med luft

Pompi

Betatt av forumet
Er det flere som føler de ikke får puste ordentlig? Det starta i går. Føler jeg ikke klarer å få nok luftt ned i lungene og får nesten litt panikk.

Er det flere som føler de ikke får puste ordentlig? Det starta i går. Føler jeg ikke klarer å få nok luftt ned i lungene og får nesten litt panikk.
Har det sånn hvis jeg ligger på ryggen bare, men til tider så føler jeg at alt blir trykkt oppover og da kan jeg nærmest gispe etter luft:eek:

Jeg får det og sånn til tider. Fikk tips av en fysioterapeut om å strekke meg godt til sidene flere ganger til dagen. Beina kan fint være i hoftelengde fra hverandre også strekker du armen over hodet og godt til siden. Hold det gjerne i 5-10 sekunder og bytt side.
Det hjelper meg når pusten begynner å merkes tyngre hvertfall også er det godt å strekke seg litt ;)

Yup. Ikke hele tiden, men ofte kan jeg få det, selv når jeg sitter oppreist. Føler jeg må jobbe skikkelig for å få luften skikkelig ned i lungene og ordentlig gispe etter luft!

Har det sånn flere ganger om dagen hver dag, veldig ubehagelig og slitsomt men er visst ganske vanlig. Samme med hjertebank, hjerte pumper jo mer blod nå :)

Har det sånn jeg også, spesielt om jeg ligger på ryggen.. Grusomt! Går bare å venter på at magen skal synke, så det blir bedre :P

Jeg får det alltid sånn etter at jeg har spist - da får jeg panikk! Vil rive av meg BHen men puppene veier så mye at de nesten presser mer på lungene enn BHen :P

• Liker
Reactions: H&H
Jeg har hatt det sånn i mange uker :( opplever det hver gang jeg sitter for lenge om gangen, noe som skjer flere ganger om dagen.. Det eneste som hjelper er å legge seg flatt ut eller reise seg opp og strekke på seg. Gleder meg sånn til magen synker!

Har d sånn hele tiden, er til å bli GAL av! Prøv å løfte hendene over hodet og pust godt inn når det står på. Værst å ligge flatt på ryggen. Snakka med lege i går og han sa at lungekapasiteten er nedsatt til ca det samme som hos kronisk lungesyke nå pga motpresset oppover... Så der har vi grunnen. Jeg har helt slutta å bruke bh, bryr meg ikke om folk ser det heller igrunn:P

Back
Topp