Dårlig matvaner

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Uff, nå er jeg inni en skikkelig dårlig periode:( Tenker hver dag at "i dag skal jeg klare å holde meg unna søtsaker" Med både frukt og grønnsaker i kjøleskapet skulle man jo tro det skulle gå greit! Jeg spiser sunn frokost hver dag, men så blir det ofte kjeks og søtsaker før det blir middag og søtsaker igjen på kvelden:( Hvorfor skal set være så vanskelig å spise ordentlig?! Alt ligger jo tilrette for gode sunne måltider, men likevel tyr jeg til søtsaker! Blir så irritert på meg selv!! Tenker jo selvfølge på den lille i magen❤ Det er jo bare å ikke kjøpe søtsaker, men den gang ei... I morgen, da skal jeg slutte!! Lover!!! :p

Har tatt glukosebelastning her å med negativt resultat. Du er veldig flink som har sluttet å spise godteri!!:)

Er heller ikke noe flink.. Hvis det er noe trøst :P

Det er skikkelig vanskelig! Jeg tenker også at i dag skal jeg spise sunt, men hvert måltid starter som regel med en neve chips og et par sjokoladebiter... Jeg åpner kjøleskapet, men ingenting frister og da er det enklere å spise vekk sultfølelsen med snop.

I dag blir kveldsen grønnsaker med dip! Sånn, nå har jeg sagt det, så nå blir det sånn! :P Jeg må stramme inn og begynne å holde snopet til helgen!

Ingenting som frister her heller, og som du sier Cosacita er det lettere å spise snop til sultfølelsen forsvinner!
Og Eccentric, det er vel ikke akkurat noen trøst, men det hjelper litt:p

Kanskje vi må poste delmål her inne? Så må man liksom gjennomføre:D

Jeg har svangerskapsdiabetes. Jeg har spist mer enn hva jeg burde av det søte, og da spesielt ved juletider. Jeg har laget meg et delmål som varer ut denne måneden. Ingen brus, sjokolade eller annet snop. Hvis jeg klarer dette skal jeg kjøpe meg en film jeg har hatt lyst å se lenge. Neste mnd blir det samme, men da med en annen premie på slutten av mnd. Hvis jeg virkelig har lyst på noe søtt skal jeg heller lage vafler med sukrin e.l. Det må sies at jeg spiste litt kake i helgen, men det var fordi min kjære hadde bursdag :-D

Jeg har svangerskapsdiabetes. Jeg har spist mer enn hva jeg burde av det søte, og da spesielt ved juletider. Jeg har laget meg et delmål som varer ut denne måneden. Ingen brus, sjokolade eller annet snop. Hvis jeg klarer dette skal jeg kjøpe meg en film jeg har hatt lyst å se lenge. Neste mnd blir det samme, men da med en annen premie på slutten av mnd. Hvis jeg virkelig har lyst på noe søtt skal jeg heller lage vafler med sukrin e.l. Det må sies at jeg spiste litt kake i helgen, men det var fordi min kjære hadde bursdag :-D
Det var et fint delmål. Kan jeg slenge meg på i dag og ta ut måneden?:D

Uff, nå er jeg inni en skikkelig dårlig periode:( Tenker hver dag at "i dag skal jeg klare å holde meg unna søtsaker" Med både frukt og grønnsaker i kjøleskapet skulle man jo tro det skulle gå greit! Jeg spiser sunn frokost hver dag, men så blir det ofte kjeks og søtsaker før det blir middag og søtsaker igjen på kvelden:( Hvorfor skal set være så vanskelig å spise ordentlig?! Alt ligger jo tilrette for gode sunne måltider, men likevel tyr jeg til søtsaker! Blir så irritert på meg selv!! Tenker jo selvfølge på den lille i magen❤ Det er jo bare å ikke kjøpe søtsaker, men den gang ei... I morgen, da skal jeg slutte!! Lover!!! :p
Sliter med akkurat det samme! Hver dag sier jeg i dag skal jeg holde meg unna, og går på samme smellen hver gang...!! Vi klarer det i morgen ;)

Henger meg med her! Skulle jo bli såå flink etter fråtsingen i jula :( Og vekta går jo temmelig fort oppover også nå :(

Jeg spiser altfor mye sjokolade....
Mistet matlyst totalt, og siden jeg burde legge på meg mer har jordmor sagt det viktigste er å få i seg noe.
Nå som jeg er syk i tillegg klarer jeg ikke ordentlig mat. Er dårlig på frukt osv...

Men spiste egentlig like dårlig og usunt sist gang også, og hun er jo verdens mest tålmodige, rolige og blide jente. Det sier barnehagen også. :-)

Så hun har ikke tatt noe skade av hverken sjokolade, eller dårlig kosthold! Så når jeg får dårlig samvittighet nå, tenker jeg bare på henne, og vet at baby tar det den trenger, og at det er viktigere å kose seg med noe, framfor å presse inn noe sunt...

Back
Topp