Dårlig matlyst...

Ny_spire

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Jeg har hatt så dårlig matlyst i det siste. I tillegg til halsbrann og vondter her og det.. Men jeg har spist godt hele graviditeten, men de siste to-tre uker har vært vanskelig å få i seg noe. Idag ble det f eks
- to små rundstykker + litt smoothie til frokost,
- en kroneis en eller gang,
- 2 maiskolber + kjøttgryte til middag, - 2 rundstykker og 1 maiskolbe.

Dette er lite til å være meg, og idag har jeg bare spist det jeg klarer å spise bare for å få i meg noe...

Blir litt bekymret for om jeg spiser nok... Noen som strever med det samme? Er dette vanlig?

Babyen tar det den skal uansett. Tenker at det du har fått i deg er nok til at du får i deg næring :) Håper det endrer seg for deg etterhvert.

Ikke noe godt med dårlig matlyst men jeg kan trøste deg med at det går veldig fint :)
Håper du får matlysten tilbake snart :)

Går du opp eller ned i vekt da?:)

Det er nok helt greit å spise mindre så lenge du spiser, og det gjør du jo.:) babyen tar det den trenger, men du må ha litt næring du å eller så blir du jo bare slapp.

Synast Gladys har eit godt svar. Håpar matlysta kjem seg, så du ikkje blir så slapp. Er nok verst for deg. Kanskje jordmor eller lege har eit godt råd?

Går du opp eller ned i vekt da?:)

Det er nok helt greit å spise mindre så lenge du spiser, og det gjør du jo.:) babyen tar det den trenger, men du må ha litt næring du å eller så blir du jo bare slapp.

Vekten har vært uendret i ca 1 mnd nå (men gått opp ca 10 kg sammenlagt uansett)... Det er nettopp det - jeg blir så slapp. Og sammen med lavt blodtrykk så ender det med at jeg går mye i svime. For to uker siden begynte det å svartne for meg mens jeg satt bak rattet.

Synast Gladys har eit godt svar. Håpar matlysta kjem seg, så du ikkje blir så slapp. Er nok verst for deg. Kanskje jordmor eller lege har eit godt råd?

De hadde dessverre ingen råd nei, annet enn å prøve å spise mer - paradoksalt nok. Sjokolade hjelper, men sjokolade hele døgnet er ikke bra.. Så idag ba jeg om tilpasning på jobb - starter senere hver dag til dette blir bedre..

De hadde dessverre ingen råd nei, annet enn å prøve å spise mer - paradoksalt nok. Sjokolade hjelper, men sjokolade hele døgnet er ikke bra.. Så idag ba jeg om tilpasning på jobb - starter senere hver dag til dette blir bedre..
Veldig bra at du har fått tilpassing på jobb! Er det ingen mat som frista litt meir enn andre? Evt steike/ferske baguetta, bær, deilig middag? Kanskje ikkje viktigast å få i seg variert, men få i seg noko. Kjenner meg dessverre godt igjen. Slit med å klare å lage meg mat, og ingenting frista. Heldigvis er mannen heime annankvar veke og kan "fore meg". Han er snill og kjøper alt eg ønska meg på butikken. I det siste har rådyre plommer frista :-p

Det kan være at babyen tar opp plass så det blir mindre plass til mat i magesekken, eller at du er litt sliten.

Jeg er motsatt - enorm matlyst! Men blir fort mett da :p

Veldig bra at du har fått tilpassing på jobb! Er det ingen mat som frista litt meir enn andre? Evt steike/ferske baguetta, bær, deilig middag? Kanskje ikkje viktigast å få i seg variert, men få i seg noko. Kjenner meg dessverre godt igjen. Slit med å klare å lage meg mat, og ingenting frista. Heldigvis er mannen heime annankvar veke og kan "fore meg". Han er snill og kjøper alt eg ønska meg på butikken. I det siste har rådyre plommer frista :-p

Vi er heldige som har snille menn som passer på oss! Min mann prøver så godt han kan, og det virker som jeg har prøvd alt nå... Nå har jeg drukket smoothie, biola og 1 troika - fornøyd med det :) håper dette går over snart.

Back
Topp