Dårlig matlyst

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Flere som sliter med dårlig matlyst?

For tiden syns jeg det er veldig vannskelig å få i seg mat, spesiellt middag:wideyed: Ingenting frister liksom:( Er rett og slett matlei.
Jeg er egentlig ikke så kresen i matveien, men jeg har ikke lyst på NOE!

Tror den dårlige matlysten kanskje skylles at jeg gleder meg litt for mye til fødsel:p

Så hvis dere har noen tips til lett mat jeg evnt kan prøve å trykke i meg så blir jeg veeeldig happy.:D

Som om jeg skulle sagt det selv!! Har ingen matlyst og umulig å finne ut hva vi skal ha til middag :-O har egentlig ikke hatt matlyst gjennom hele graviditeten, men var verst i starten og har blitt ganske ille igjen. Synes middag er verst som du sier, frokost går fint. Der har jeg ikke noe problem og spiser godt!

Som om jeg skulle sagt det selv!! Har ingen matlyst og umulig å finne ut hva vi skal ha til middag :-O har egentlig ikke hatt matlyst gjennom hele graviditeten, men var verst i starten og har blitt ganske ille igjen. Synes middag er verst som du sier, frokost går fint. Der har jeg ikke noe problem og spiser godt!
Ååh thank god at det er flere enn bare meg :D
Jeg har blitt det frokost menneske under graviditeten :D kjenner meg ikke helt igjen for det pleier å være motsatt :P
Middag er værst ja, syns evig synd på gubben som kommer med alle mulige middagsforslag, men jeg bare "nei, nei og NEI" :
Har hatt avsmak på taco gjennom hele graviditeten :O TACO!! Hallo!! Daa er det noe gærli :P

Ååh thank god at det er flere enn bare meg :D
Jeg har blitt det frokost menneske under graviditeten :D kjenner meg ikke helt igjen for det pleier å være motsatt :P
Middag er værst ja, syns evig synd på gubben som kommer med alle mulige middagsforslag, men jeg bare "nei, nei og NEI" :
Har hatt avsmak på taco gjennom hele graviditeten :O TACO!! Hallo!! Daa er det noe gærli :P
Haha vi er rare!! Skal bli ganske deilig å "bli seg selv" igjen ;)

Sliter med det samme selv, eier ikke matlyst og blir jo sjeldent sulten. Spiser litt tidlig på dagen, men jo lenger utover dagen man kommer jo mindre orker jeg å spise. Middag frister ikke heller og det skal ikke store mengder til før jeg blir dårlig. Spiser en del frukt spesielt siden jeg sliter med å få i meg veske om dagen også, spiste en del saftis men har begynt å bli dårlig av søtsaker så da spyr jeg bare.... så her er det ofte frøkna som velger middager nå om dagen selv om hun aldri kommer med forslag egentlig :P

Men nå er det heldigvis ikke så mange ukene igjen så da håper jeg ting ordner seg :P

Haha vi er rare!! Skal bli ganske deilig å "bli seg selv" igjen ;)
Jeg blir så oppgitt over meg selv, for alt jeg egentlig liker har jeg fått avsmak på:p Så det å spise borte hos folk er en stor utfordring for meg, små spiser, og jeg føler jeg gir de det intrykket av at jeg ikke liker maten dems:eek:

Nei jeg gleder meg til å bli "meg selv igjen"

Sliter med det samme selv, eier ikke matlyst og blir jo sjeldent sulten. Spiser litt tidlig på dagen, men jo lenger utover dagen man kommer jo mindre orker jeg å spise. Middag frister ikke heller og det skal ikke store mengder til før jeg blir dårlig. Spiser en del frukt spesielt siden jeg sliter med å få i meg veske om dagen også, spiste en del saftis men har begynt å bli dårlig av søtsaker så da spyr jeg bare.... så her er det ofte frøkna som velger middager nå om dagen selv om hun aldri kommer med forslag egentlig :p

Men nå er det heldigvis ikke så mange ukene igjen så da håper jeg ting ordner seg :p
Her går det mye i saftis.
Nøtter er veldig god måltidserstatter, men man kan jo ikke leve på det heller:p

Her går det mye i saftis.
Nøtter er veldig god måltidserstatter, men man kan jo ikke leve på det heller:p

Nei og hvertfall ikke noe jeg endelig har blitt kvitt alle sårene etter jeg spiste mye nøtter her tidligere :P Jeg tåler ikke nøtter og så må man jo klø på utsletta så har hatt masse sår i ansiktet i lange tider :P

Nei og hvertfall ikke noe jeg endelig har blitt kvitt alle sårene etter jeg spiste mye nøtter her tidligere :p Jeg tåler ikke nøtter og så må man jo klø på utsletta så har hatt masse sår i ansiktet i lange tider :p
aaah da skjønner jeg at du ikke spiser så mye nøtter:p Jeg liker de yoghurt nøttene:D Så jeg hamstrer inn store mengder på rema 1000:D

aaah da skjønner jeg at du ikke spiser så mye nøtter:p Jeg liker de yoghurt nøttene:D Så jeg hamstrer inn store mengder på rema 1000:D

Ja de er helt nydelige og sjokoladenøtter + så mange andre nøtter...

Kjenner meg veldig igjen! Så kvalm og lite matlyst, eneste jeg spiser er grove rundstykker, takler ikke
Middag... Spiser så lite .. Og likevel er jeg 35 kilo tyngre, morsomt det der gitt :p fy søren gleder meg til å få meg selv tilbake!! Haha

Her er det heller ingenting som frister av mat, så jeg må bare lage maten som faller meg inn å håpe på at det går ned og ikke kommer opp igjen :-/
Så kan si det sånn at jeg ikke lever så veldig sunt for tiden for det er mye pizza og sånn som er det eneste som jeg får ned :-/

Jeg spiser det som faller meg inn der og da. Jeg har stått og laget mat også finner jeg ut etterpå at jeg egentlig ikke har lyst på det allikevel. Ikke fordi jeg tror det smaker vondt, men fordi jeg ikke har lyst på :P
Blitt mye frokostblanding, rundstykker, frukt og grønt istedenfor ;)

Jeg spiser det som faller meg inn der og da. Jeg har stått og laget mat også finner jeg ut etterpå at jeg egentlig ikke har lyst på det allikevel. Ikke fordi jeg tror det smaker vondt, men fordi jeg ikke har lyst på :P
Blitt mye frokostblanding, rundstykker, frukt og grønt istedenfor ;)

Jeg har liksom ikke noe valg heller jeg da, vi er bare meg og frøkna så om ikke jeg spiser middagen jeg har laget så vil jo ikke hu heller. Og jeg har ikke råd til å kaste middagen hver dag :P

Jeg har liksom ikke noe valg heller jeg da, vi er bare meg og frøkna så om ikke jeg spiser middagen jeg har laget så vil jo ikke hu heller. Og jeg har ikke råd til å kaste middagen hver dag :P

Ser den, jeg kaster det ikke da ;) samboer spiser som regel det han skal ha, også blir det rester til dagen etter eller fryst. Plutselig får jeg lyst på det noen timer senere eller dagen etter :P

Ser den, jeg kaster det ikke da ;) samboer spiser som regel det han skal ha, også blir det rester til dagen etter eller fryst. Plutselig får jeg lyst på det noen timer senere eller dagen etter :P

Jeg har ikke mer å fryse ned mat i :P jeg pleier å spise mye middagsrester, men middag frister ikke lenger så da får jeg ikke spist det opp om vi ikke spiser det til middag :P

• Liker
Reactions: H&H
Jeg har ikke mer å fryse ned mat i :P jeg pleier å spise mye middagsrester, men middag frister ikke lenger så da får jeg ikke spist det opp om vi ikke spiser det til middag :P

Liten fryser her og snart tom for oppbevaringsbokser. Har så lyst på større fryser, men det hadde ikke nødvendigvis gjort ting bedre :P

Liten fryser her og snart tom for oppbevaringsbokser. Har så lyst på større fryser, men det hadde ikke nødvendigvis gjort ting bedre :P

Nei jeg har fått meg fryseboks men den er så full av drit som jeg har hatt lyst på i butikken og ikke når jeg har kommet hjem. Så får jeg meg ikke til å kaste mat som ikke er ødelagt :P

Eeeeenig! Dritlei av mat! Kan anbefale tortillalefser med jarlsberg, skinke, majones, tomat, mais og basillikum inni - delt i biter som tapas. Eneste matpakken som funker på jobb nå, bare synd den er oppspist lenge før matpausa :D

Back
Topp