Dårlig magefølelse

Den stiger uansett. Har du tatt tredje hcg-test?

Skal ta ny på mandag. Kjenner meg skjør no, ved å gå inn i helga med denne usikkerheita. 99% sikkert går dette galt, men så er det jo denne vesle muligheita som blir bekrefta av nokre fåååå historier på diverse forum. Tredje gongen eg opplever dette no, på 2-3 år. Det filleristar sjela mi. Og samtidig føler eg meg dum; som 46-åring burde eg jo berre la vere å håpe...

:Heartpink
Skal ta ny på mandag. Kjenner meg skjør no, ved å gå inn i helga med denne usikkerheita. 99% sikkert går dette galt, men så er det jo denne vesle muligheita som blir bekrefta av nokre fåååå historier på diverse forum. Tredje gongen eg opplever dette no, på 2-3 år. Det filleristar sjela mi. Og samtidig føler eg meg dum; som 46-åring burde eg jo berre la vere å håpe...
Kjenner fortvilelsen din og typisk at det er helg :Heartpink Vi er i samme båt på mange måter, men du har hatt flere nederlag enn meg. Du er absolutt ikke dum, og det ville vært umenneskelig om du ikke hadde et håp. Heier på deg og lille spiren din:love7

Jeg føler sånn med deg:Heartred Den usikkerheten og bekymringen du kjenner på nå unner jeg ingen. Vil gjerne dele litt tanker rundt min egen prosess denne gangen, da jeg ønsker både hcg-testing og tul ugjort. Jeg ble gravid gjennom IVF, og hadde i utgangspunktet en hcg-test 14 dager etter innsett for å bekrefte graviditet, og en tul i uke 8. Grunnet tidligere MA ønsket fastlegen at jeg skulle måle hcg jevnlig, og hver gang svaret kom ble klumpen i magen større. Tallene doblet seg ikke innenfor gitte grenser, hcg-tallet i seg selv var lavt. I uke 7 fikk jeg vanvittige smerter i magen og endte på legevakt, hvor en ul ble tatt. Gyn klarte ikke å avgrense hva som var foster, og hva som var «noe annet.» Plommesekken var avlang, en dårlig indikasjon. Til tross for fin hjerteaktivitet gikk jeg derfra med ti tonn på skuldrene over usikkerheten. Hva var denne skyggen? Hun målte fosteret til 60 eller 100mm, 60 hadde vært for lite ift hvor langt jeg var på vei. Tusen spørsmål og masse bekymring senere kom jeg til den planlagte ul på klinikken, 8+3, og der var det en spire på helt riktig størrelse, med fin hjerteaktivitet, ingen skygger, og plommesekken var nesten vekke. Plommesekken hadde vært avlang fordi den var på vei vekk. Hadde jeg holdt meg til kun det avtalte med klinikken hadde det kanskje vært uker med undring, men likevel mye mindre bekymring. Jeg forstår behovet for å vite, et tydelig tegn på det er de nitti graviditetstestene jeg har tatt siden første strek, for å måle stigning. 8 digitale ble svidd i håp om å se 3+ som aldri kom. Men som etterpåklok skulle jeg ønske jeg bare hadde latt vær, av og til fører det bare til tankekjør og klump i magen istedet for klare svar på hvilken vei det går. Ønsker deg alt godt, og håper du får svar kjapt. Det er vanskelig å ikke vite hva man skal forholde seg til, om man skal glede seg eller gråte. Krysser fingrene for deg:Heartred

Tusen takk til de som tek dykk tid til å skrive Ja, det er fælt å gå sånn. I tillegg til situasjonen no isolert sett, så kjem ekkoet frå alle dei andre gongane dette har skjedd, og også sorga over å ha brukt så enormt mykje tid og energi på prosjekt baby dei siste fem åra. Det har tatt energi som eg no i ettertid tenker heller burde vore brukt på noko anna. Det har i periodar vore altoppslukande. Og kvar gong eg har lagt det bort og prøvd å forsone meg med det, så har eg blitt gravid igjen - og så blir alt rippa opp att. Hadde det berre enda med ein baby, så hadde det vore verdt det, men nett mo er det berre så vondt å ha brukt opp så mykje av meg på dette som berre har gitt sorg og usikkerheit og skuffelse. Det er ei enorm, ulande tomheit inni meg.

Last edited:
Føler med deg ❤ når det er så lite stigning så er det lite trulig exu, men avhenger jo litt av neste svar. Håper du får god oppfølging av legen og i tilfelle oppdager svangerskap utenfor livmor. Du er jo over 6 uker nå, så då er det lettere å se❤
Ønsker deg masse lykke til :)

Tusen takk til de som tek dykk tid til å skrive Ja, det er fælt å gå sånn. I tillegg til situasjonen no isolert sett, så kjem ekkoet frå alle dei andre gongane dette har skjedd, og også sorga over å ha brukt så enormt mykje tid og energi på prosjekt baby dei siste fem åra. Det har tatt energi som eg no i ettertid tenker heller burde vore brukt på noko anna. Det har i periodar vore altoppslukande. Og kvar gong eg har lagt det bort og prøvd å forsone meg med det, så har eg blitt gravid igjen - og så blir alt rippa opp att. Hadde det berre enda med ein baby, så hadde det vore verdt det, men nett mo er det berre så vondt å ha brukt opp så mykje av meg på dette som berre har gitt sorg og usikkerheit og skuffelse. Det er ei enorm, ulande tomheit inni meg.
Jeg forstår deg også veldig godt. Jeg har fått to friske barn, men nr tre har vist seg å være vanskelig å få til. Opplevde først blæremola, deretter MA. Føler meg også dum fordi jeg har utsatt meg selv for all denne sorgen og bekymringen. Det tar så utrolig med krefter. Kunne jeg ikke bare fokusert på de to fine barna jeg har i stedet.. men så er det vanskelig å slippe tanken på et barn til, når man har bestemt seg for å prøve.. håper det lykkes for deg ♥️

Fekk svar på tredje test, den var tatt knappe 7 fulle døgn etter første. No var talet på 1793. Altså ca dobling på ei veke.
Dag 26 etter EL: 890
Dag 29 etter EL: 1204
Dag 33 etter EL: 1793

Har ringt legekontoret og bedt om at fastlegen ringer meg. Eg skal vere 7 veker i dag, så då bør det vel vere mulig å få avklaring med UL... Kjenner at eg vil ha dette avklart så fort som råd. Kjensla av å bære rundt på død, er ikkje god.

Fekk svar på tredje test, den var tatt knappe 7 fulle døgn etter første. No var talet på 1793. Altså ca dobling på ei veke.

Har ringt legekontoret og bedt om at fastlegen ringer meg. Eg skal vere 7 veker i dag, så då bør det vel vere mulig å få avklaring med UL... Kjenner at eg vil ha dette avklart så fort som råd. Kjensla av å bære rundt på død, er ikkje god.

Håper du får time til tul kjapt!

:Heartbigred

Utifra stigning kan det desverre se ut som exu. Jeg har vært gravid utenfor livmoren 2 ganger, og stigningen er veldig lik din. Håper legen tar deg på alvor å sender deg på ul. Lykke til:Heartbigred

Jeg hadde lav hCG stigning forrige graviditet, og det endte dessverre i MA i uke 8. Selv om vi hadde sett hjertet 6+0.

Men tror nok utviklingen hang bak hele veien og at det ikke var liv laga fra begynnelsen av.

Håper virkelig du får hjelpen du trenger, og at det ender opp med en bebis til slutt ♥️

Har fått time til UL fredag formiddag. Må reise to timar kvar veg. Gruar meg. Dette blir siste gangen, no gir eg opp.

Back
Topp