Dårlig mage

Soffi23

Elsker forumet
Har jo lest at treg mage er normalt hos gravide, men siste uken har jeg hatt det fryktelig ubehagelig. Meget oppblåst og mye vondt i magen. Er også mye kvalm og føler alt er presset opp mot brystet (klar over at det er normalt). Noen andre som har det slik? Uke 27+2 i dag.
 
Jeg er ikke mye oppblåst lengre (av og til bare) men har en mage som i ny og ne slår seg vrang.. merker at magesekken og organene har måtte vike for plassen sin, som gjør at jeg lettere blir mett og på grensen til uvel. Men har ikke opplevd å bli kvalm [emoji28]

Merker du om det kanskje kan være noe spesiell mat som gjør deg ekstra oppblåst, eller kommer det uansett hva du spiser?
 
Jeg har vært masse oppblåst dette svangerskapet :( men har ikke vært kvalm da. Huff, håper det blir bedre for deg:)
 
Jeg er ikke mye oppblåst lengre (av og til bare) men har en mage som i ny og ne slår seg vrang.. merker at magesekken og organene har måtte vike for plassen sin, som gjør at jeg lettere blir mett og på grensen til uvel. Men har ikke opplevd å bli kvalm [emoji28]

Merker du om det kanskje kan være noe spesiell mat som gjør deg ekstra oppblåst, eller kommer det uansett hva du spiser?

Spiser som vanlig, så vet ikke helt hva som gjør det[emoji20] Håper det er bare at magen vokser veldig nå og ikke noe annet. Synes forresten det er så synd at jeg ikke kan spise meg like mett lenger i fare for å bli uvel etterpå[emoji30][emoji23]
 
Viss du er treg i magen og får plager av det kan det være lurt å ta duphalac. Det er trygt for gravide å bruke, har hjulpet meg i 3 svangerskap.
 
Back
Topp