dårlig kvalitet??

min har ikke problemer, men kan da svare litt av det jeg har hørt[:D]
som behandling av ivf, brukes det icsi av behandling når det er dårlig sædkvalitet. ting han kan selv gjøre for å "bedre"miljøet" er å ta div.vitaminer, slutte å røyke*om han gjør det*, holde seg unna alkohol( det tar 70 dagen for at sædcellene skal være "friske" etter røykeslutt og slikt) sier dem på sykhuset, også holde seg unna varme bad, stramme brukser/truser. ballene skal ikke ha det for varmt sa di[:D]ikke ha pc å mob på fanget....
tja er sånne ting jeg har fått med meg, fra leger og slikt...

Jepp, her har sambo dårlige svømmere. Pga har vi gått gjennom ISCI (mikro injeksjon, de tar en sædcelle og spøryter den rett inn i et egg) i januar med full klaff på første forsøk[:)]

ORIGINAL: mocca82

Noen her som sliter med at sambo har dårlig sædkvalitet???
Hva hjelp får dere???

Vi får ICSI [:)]

Hva er ICSI??? Er ny her så mye jeg ikke vet enda. Fyll meg gjerne med info

Er som Marje beskrev... De putter sædcellen inn i egget med en nål istedenfor å bare legge dem i en skål sammen... utenom det er det som vanlig IVF...

IVF???
Hva er å anbefalle?? Noen som vil dele erfaringer???
Legen har sagt vi kunne få hjelp med innsprøytning nesten med en gang. Hva mener de med det?? Er det ICSI

IVF???
Hva er å anbefalle?? Noen som vil dele erfaringer???
Legen har sagt vi kunne få hjelp med innsprøytning nesten med en gang. Hva mener de med det?? Er det ICSI

Innsprøytning er nok at de bare renser sæden og sprøyter den opp i skjeden din....
IVF er navnet på standard prøverør... hvor de tar eggene ut av deg, befrukter dem i en skål og putter ett egg inn igjen....
Ved ICSI skjer det samme som ved IVF, men der får svømmerne mer hjelp, altså at de blir puttet inn med en nål...

Trooooor det står gode beskrivelser i topptrådene...

Back
Topp