Dårlig kosthold

Bringebærpudding

Gift med forumet
Julikulene 2020
Fler som sliter med kostholdet om dagen? Siden jeg er litt uggen og har rar matlyst, går det mye i potetgull etc. Klarer stort sett bare ett ordentlig måltid om dagen, og fet mat som Club sandwich og hamburger ute.. orker ikke tilberede mat og føler meg så dårlig. Har fra før svangerskapet gått meg 30 kg og ligger helt på grensa med bmi. 25-26. Føler jeg tar dårlige valg for babyen, men klarer ikke spise annerledes akkurat nå :(

fler som har det sånn? Tips?

Det viktigste er at du får i deg noe å spise! tar du vitaminer? Dette går sikkert helt fint, du er bevist og prøver det du kan :)

Før jeg ble gravid spiste jeg veldig sunt, men siste ukene har jeg ikke klart det, mye som jeg vanligvis er veldig glad i som jeg ikke liker nå. Har tenkt at jeg bare får følge det kroppen vil ha og håper det går over i 2. trimester :rolleyes: Viktigste må være at en får i seg mat og supplerer med vitaminer :)

Du er ikke alene. :)

Kjenner meg litt igjen, men nå er jeg faktisk bare glad hvis jeg får i meg noe.

De siste ukene har jeg vært så dårlig at alt har bydd meg grenseløst i mot. Har nesten ikke spist middag på 5 uker og når jeg først har klart det, så har det vært alt fra en kokt potet til tre joikakaker, et par skjeer med suppe eller en munnfull pizza.

Har spist altfor lite ila dagen generelt og noen dager har jeg f.eks bare spist riskaker og kiwi eller Cheerios med melk. I går og i forigårs ble det potetskruer til lunsj og i dag pommes frites fra BK til middag. Variasjon er det lite av. Den første kvalmeuka spiste jeg stort sett bare tomater og brød.

Så jeg har lært meg å sette pris på matlyst, uansett om det er potetgull eller spinat. Prøver å spise noe frukt eller bær hver dag (for eksempel kiwi, jordbær, melon, blåbær) for det går ned uansett kvalme. Kanskje det kan hjelpe deg litt og?

Kjenner meg også igjen. Godt å høre at det er andre som også har det sånn ;) her er det ikke på grunn av kvalme, bare ekstrem matleihet og slitenhet.. prøver å holde meg unna så mye sukker, og tar vitaminer. Har hørt at baby tar den næringen den trenger, så er vel mest mor kostholdet går ut over?

Kjenner meg også igjen. Godt å høre at det er andre som også har det sånn ;) her er det ikke på grunn av kvalme, bare ekstrem matleihet og slitenhet.. prøver å holde meg unna så mye sukker, og tar vitaminer. Har hørt at baby tar den næringen den trenger, så er vel mest mor kostholdet går ut over?
Jordmoren min fortalte meg at barnet tar opp alt sukkeret men ingen insulin. Så hvis set var mye godteri i svagerskapet kunne man få ek stor baby. Og de var vistnok værre å føde.

Sniker
Om man sliter veldig med å få i seg noe som helst, kan man prøve de klemmeposene med frukt som er til babyer. Det er masse fruktsukker i det, så da får man blodsukker opp som kan hjelpe på å regulere kvalmen ;)

Ellers så går det nok bra for en kort periode. Finn ut akkurat hva som du synes er greit å spise av sunnere alternativer og får gjerne noen til å lage maten for deg. :)
Det E rjo så individuelt. Jeg synes salat var godt da jeg var kvalm, men kunne ikke fordra kylling eller laks. Klarte bare å spise litt, og det var så ille at jeg oppriktig lurte på om det ikke var svangerskapet men at jeg nå plutselig hadde fått permanent aversjon mot kylling. Men det gikk over kort tid etter fødsel. Poenget er at det faktisk er noen ting man bare ikke orker å spise som gravid.

Ting jeg synes var greit å spise litt av som kvalm som alternativ til potetgull og sånn var alt av melon, de syrlig grønne eplene, og iskald hjemmelaget smoothie. Her kan man lure inn sunne greier som Avocado. Smoothie er også fint å drikke med sugerør om man er kvalm

Jordmoren min fortalte meg at barnet tar opp alt sukkeret men ingen insulin. Så hvis set var mye godteri i svagerskapet kunne man få ek stor baby. Og de var vistnok værre å føde.
Ja så du postet angående dette tidligere, og kjente en skikkelig dårlig samvittighet for alt godteriet jeg har spist til nå i svangerskapet, for det er ikke lite :rolleyes: så her er det en kraftig reduksjon av sukker! bra vi kan informere hverandre om sånne ting :)

Jeg lever på yoghurt og blåbær om dagen, en og annen banan og lollipop. Og på de verste dagene tvinger kjæresten i meg superchips for at jeg skal få i meg noe.
Funnet ut at jeg blir kvalmere av fett så prøver å unngå det i størst mulig grad.

Jeg lever på yoghurt og blåbær om dagen, en og annen banan og lollipop. Og på de verste dagene tvinger kjæresten i meg superchips for at jeg skal få i meg noe.
Funnet ut at jeg blir kvalmere av fett så prøver å unngå det i størst mulig grad.
Samme jeg spiser, i tillegg til Rita og tom og jerry kjeks. Kjøpte siste pakken lollipop i lokale butikken isted og de får ikke inn mer ... What to do..

Ja så du postet angående dette tidligere, og kjente en skikkelig dårlig samvittighet for alt godteriet jeg har spist til nå i svangerskapet, for det er ikke lite :rolleyes: så her er det en kraftig reduksjon av sukker! bra vi kan informere hverandre om sånne ting :)
Uff nei du må ta vitterlig ikke få dårlig samvittighet. Og jeg skal aldeles ikke leke noe bedreviter, her forsvinner noe godteri ja. Men er kanskje greit å ha det i bakhodet:) du gir jo deg selv en enklere fødsel, og det er jo win?
Mem nå mens kvalmen herjer her i huset så spiser jeg nøyaktig det jeg får i meg uten snev av dårlig samvittighet:)

Uff nei du må ta vitterlig ikke få dårlig samvittighet. Og jeg skal aldeles ikke leke noe bedreviter, her forsvinner noe godteri ja. Men er kanskje greit å ha det i bakhodet:) du gir jo deg selv en enklere fødsel, og det er jo win?
Mem nå mens kvalmen herjer her i huset så spiser jeg nøyaktig det jeg får i meg uten snev av dårlig samvittighet:)
Synes absolutt det er greit å ha i bakhodet :) er andregangs og vet jo at det er en stor fordel med et bra kosthold, troor jeg hadde bedre kosthold forrige gang, men husker ikke :p tenker også «alt med måte» og kutte det man ikke skal ha noe av (alkohol, spekemat osv) og det må da være lov å kose seg litt :rolleyes::D
Er da veldig matlei, og prøver å finne gode alternativer, i morgen tenkte jeg å bake knekkebrød :)

Mitt kosthold sist var mildt sagt rævva, har allerede et par kilo fra før så vil helst gjøre det bedre denne gang, men merker allerede jeg sliter. Spiste og drakk nok mye sukker sist men fikk en sønn på 3,4 kilo selvom de trodde han kom til å bli 3,7-3,8 :D

Slik jeg har forstått deg så er det vel ikke det verste om man spiser litt usunt og sukke holdig mat nå den aller første tiden .. fikk selv beskjed hos legen at jeg bare måtte spise det jeg fikk i meg, tross kvalmen :bag:

Sliter også veldig selv ned kvalme og alt jeg prøver å spise stopper opp.. tror ikke jeg har spist et vanlig måltid på flere uker nå.. håper hos et snart skal gå over for føler meg hele tiden sulten :sorry:

Å håper å få kostholds tilbake til dær jeg va sist svangerskap.. var utrolig flink da og hold meg unna mye usunne greier.. men så skal jeg jo være litt forsiktig ned sukker pga svangerskap diabetes også :bag:

Får i meg lite mat selv. Går i eple, appelsin, banan og brødskiver med skinkeost. Drikker sjokolademelk eller noe juice hjemme og kun vann på jobb.

Får i meg lite mat selv. Går i eple, appelsin, banan og brødskiver med skinkeost. Drikker sjokolademelk eller noe juice hjemme og kun vann på jobb.
Tror du får mer i deg en meg da.. her er jeg heldig om jeg får i meg en klementin (det som virker minst kvalmende for tiden) vann og litt solbersirupp .. ellers prøve jeg meg på en brødskive eller litt middag men går sjeldent noe ned :confused:

Tror du får mer i deg en meg da.. her er jeg heldig om jeg får i meg en klementin (det som virker minst kvalmende for tiden) vann og litt solbersirupp .. ellers prøve jeg meg på en brødskive eller litt middag men går sjeldent noe ned :confused:

Sist så var jeg så dårlig som du beskriver. Gule eller og salte drops holdt meg gående. Fant ut at skogsbær smoothie smaker like godt ned som opp. Da fikk jeg hvert fall ned noe, selv om halvparten kom opp igjen. Spydde magesyre i flere uker, har brukt 10 000,- på å rette opp syreskader på tennene i ettertid. Det er bedre å ha noe å spy opp, enn magesyre.

Back
Topp