Dårlig kondis

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Hei.

Jeg har som mange mange andre vært kvalm de første ukene, gikk gradvis over i uke 10-11 :)
Nå i uke 13+0 så er hender deg seg hvis eg anstrenger meg (går opp trappa) så blir jeg andpusten og kjenner raskt at jeg får høyere puls, og det skal så utrolig lite til, det er nokk at jeg henger opp klær på klesstativet, går opp trappa, hjelper 5 åringen med å ta på glidelåsen på en jakke f.eks...og jeg MÅ sove midt på dagen. Blir som regel trøtt etter 2 timer etter at jeg har stått opp om morgenen.

I går sov jeg 3 timer på sofaen, og la meg for kvelden kl 23.45, og sov til 10:30 (ja har akkurat stått opp) og har fått spist litt frokost, og nå begynner jeg å bli trøtt igjen....

Er det flere av dere som har det slik?
 
Ja,jeg blir også fort anpusten og er trøtt Hele dagen, uten at det er noen grunn for det, har ferie og late dager men er i seng klokka ti og tar ofte en middagshvil.
 
Har det på samme måte her, kvalmen har gått over men blir andpusten for ingenting og trøtt døgnet rundt. Igår stupte jeg iseng kl 8
 
Jeg har hatt det sånn. Hadde lav blodprosent så sjekk dette hos legen [emoji4]
 
Er trøtt heile døgnet rundt! Sover dårleg om natta! Og en liten som vekker oss rundt 7. Sover ca 2 timer på dagen men er forsatt heilt dau trøtt og sliten, gruer meg til å begynne på jobb igjen på fredag [emoji17][emoji53]
 
Jeg har det også sånn! Litt mindre kvalm, men like trøtt og sliten. Blir fort andpusten (og mye svimmel).

Med førstemann gikk det ca over rundt uke 14-15, med nr to gikk det egentlig aldri over [emoji85] (før hun var født).
 
Her lagt veldig godt merke til det siden jeg både går og sover med pulsklokke (Fitbit). Hvilepulsen har økt med nesten 10 fra 62 til 71 [emoji51] Før måtte jeg gå på hardt for å komme opp i fettforbrenningspuls, nå kan jeg rusle pent tur og er i høy puls med engang jeg har fått på skoa [emoji23] kjenner kroppen jobber hardt ja [emoji85]Er 8+4
 
Jeg syns det er litt grusomt at jeg har fått så dårlig kondis, men litt av det har nok med at jeg har vært så dårlig, så jeg har ikke gjort så mye.
 
Litt godt at det ikke er bare meg [emoji85] kan ikke huske at det var slik sist, men det er 5 år siden, så mye er nokk glemt
 
Jada, har vært mye trøtt og blitt fort andpusten i flere uker nå, så håper jo at det er noe som går over før studier og jobb begynner for fullt igjen!
 
Kondis som i mine "røyker-dager"... Helt grusomt. Før var morgenturen med bikkja en skikkelig energibooster, nå er den ett blodslit :D
Kvalmen kommer mer i rykk og napp nå, i motsetning til konstant tidligere. Ikke så trøtt heller.
Men frykter at kondisen skal røpe meg nå, puster og peser som en gal bare av å gå fra huset og opp en liten bakke til svigers, og svigermor er veeeeeldig granskende for tiden :smiley-ashamed004
 
Kondisjonen og fort høy puls var et av mine første svangerskapstegn. Jeg jobber som gruppeinstruktør og bare fra en uke til en annen var det merkbar forskjell tidlig i svangerskapet. I tillegg er jeg enormt trøtt og har dårlig nattesøvn. Ellers tipp topp [emoji4]
 
Et av mine første graviditetssymptomer er at jeg blir fortere andpusten. Og selv om jeg trener jevnlig så blir det bare verre og verre. Det er helt normalt pga økt blodmengde.
 
Som jeg sa til mannen i dag: jeg får jo 200 i puls bare av å sortere sokker! :hilarious: lite effektiv husrydding når jeg må ta pause på senga hvert kvarter :p

Ble også oppringt (skype) av familie i går kveld som ville gratulere oss med nyheten, jeg måtte Skype fra senga fordi jeg hadde allerede lagt meg da klokka var ni :p :angelic:
 
Back
Topp