Dårlig immunforsvar som gravid?

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Har vært forkjølet i 6 uker i strekk nå, klarer å få 2-3 dager mellom hver omgang, hvor jeg tror at endelig er det begynt å gå over- så våkner jeg sørpe forkjøla igjen. Nettopp hatt en ukes halsbetennelse, og så våkner eg opp igjen Idag tidlig med vond hals og hoste og forkjølet.
Jobber på småbarnsavdeling, men har aldri opplevd maken!

Flere som har det slik eller er det bare meg?

Så kiipt! :(
Jeg er ikke forkjøla, jeg bare plages en del med at jeg blir veldig tett og snørrete. Men det er visst normalt som gravid da den økte blodmengden gjør at slimhinnene utvides/hever seg. Så kanskje det gjelder deg også og gjør at du lettere tar til deg bakteriene nå enn før for eks.... (?)

Uff stakkars deg! Hadde det sånn da eldstemann begynte i barnehage, den ene forkjølelsen avløste den andre...var så drittlei! Tror immunforsvaret var så langt nede så jeg fikk alt :S men om det er noe å gjøre med vet jeg ikke. Kanskje du bare trenger helt ro og hvile så kroppen kommer ovenpå igjen :) man blir jo lettere smittet når man allerede er litt tufs, og vertfall rundt snørrete barn :p
God bedring!

Uffda, god bedring! Føler med deg, har ME og da har det seg slik at immunforsvaret ikke fungerer som det skal så jeg tar til meg ALT av sykdom hele tiden og går konstant med virus og dritt :p skal kjempe lite til.. håper det kommer seg hos deg, god bedring :)

Føler med deg! Har vært permanent forkjølet i glere måneder, fra oktober-november til februar. Og ja, en runde med hals/lunge/bihulebetennelser rundt årsskifte. Nå tror jeg syden hjalp, så jeg får det mindre vondt og lengre pauser (type 5 dager). God bedring! Har ingen gode råd egentlig... Tror jeg har det litt bedre når jeg husker å ta vitaminer hver dag. Ellers anbefales 2-3 uker i varmen :)

Back
Topp