Dårlig form

Nille86

Betatt av forumet
Hei

er ikke direkte spykvalm, men er uggen store deler av dagen, og mye vondt/strekkinger i magen. Siste døgnet har jeg vært dårlig i magen også :(

er leder på et sykehjem, og sitter såååå langt inne å sykemelde meg. Men synes det er vanskelig å komme meg gjennom arbeidsdagene. Hadde jeg sittet helt alene på et kontor hadde det vært noe annet. Og har 2 små barn hjemme.

Store frykten er at disse plagene ikke gir seg:meh:Vurderer å sykemelde meg for noen uker, men kjenner såå på dårlig samvittighet. Også blir det så synlig, når jeg som leder blir borte.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget men. Bare lufte litt tanker:Heartbigred

Godt å lufte litt tanker her inne. Skjønner godt hva du mener, enda jeg ikke har noen lederposisjon og det har vært sjukt rolig på jobb den siste tiden så de hadde fint klart seg uten meg, så sitter det langt inne å sykemelde meg.. men ingen har godt at at noen møter veggen eller blir helt slått ut, da risikerer man jo en mye lengre sykemelding i stedet for å ta en pause for å hente seg inn litt... Legen min var heldigvis veldig fin der å sa at noen ganger så er det å være sliten god nok grunn til å være sykmeldt for en liten stund.

Godt å lufte litt tanker her inne. Skjønner godt hva du mener, enda jeg ikke har noen lederposisjon og det har vært sjukt rolig på jobb den siste tiden så de hadde fint klart seg uten meg, så sitter det langt inne å sykemelde meg.. men ingen har godt at at noen møter veggen eller blir helt slått ut, da risikerer man jo en mye lengre sykemelding i stedet for å ta en pause for å hente seg inn litt... Legen min var heldigvis veldig fin der å sa at noen ganger så er det å være sliten god nok grunn til å være sykmeldt for en liten stund.

takk for hyggelig svar ❤️Du har så rett så rett. Vet at ingen takker meg for at jeg «lider» meg gjennom jobb. Og prøver å tenke at helsen og overskudd til familien kommer først. Men ikke så lett, når man er en som hater å være borte fra jobb. Jeg får gi det noen dager til, og blir det ikke bedre, så får jeg be om en sykemelding i ett par uker.

Jobber som leder selv (leder ledere og ikke ansatte) og har kjent på samvittigheten. Jeg har nå blitt 50% sykemeldt etter en tøff helg med mye kvalme og ubehag. Foreløpig er jeg sykemeldt i kun en uke. Venninner og fine folk her inne anbefalte meg å lytte til kroppen, og det valgte jeg å gjøre. For min del betyr det at jeg starter dagen i 11.30 tiden. Det hjelper mye for min metale helse å vite at jeg ikke må karre meg igjennom en hel arbeidsdag. For også en mykere start på morgenen. Kjenner allerede at det hjelper masse (startet i går).

Jobber som leder selv (leder ledere og ikke ansatte) og har kjent på samvittigheten. Jeg har nå blitt 50% sykemeldt etter en tøff helg med mye kvalme og ubehag. Foreløpig er jeg sykemeldt i kun en uke. Venninner og fine folk her inne anbefalte meg å lytte til kroppen, og det valgte jeg å gjøre. For min del betyr det at jeg starter dagen i 11.30 tiden. Det hjelper mye for min metale helse å vite at jeg ikke må karre meg igjennom en hel arbeidsdag. For også en mykere start på morgenen. Kjenner allerede at det hjelper masse (startet i går).

Takk for at du deler og for svar! Det høres veldig fornuftig ut. Fælt når man skal være så lojal mot jobben og sine ansatte, at det går utover formen. Er du 50 % sykemeldt da, og jobber halve dager? Det hørtes ut som en god ide. Jeg fungerer bedre etter 11-12 tiden, så kunne vært noe å prøvd ut her også.

Takk for at du deler og for svar! Det høres veldig fornuftig ut. Fælt når man skal være så lojal mot jobben og sine ansatte, at det går utover formen. Er du 50 % sykemeldt da, og jobber halve dager? Det hørtes ut som en god ide. Jeg fungerer bedre etter 11-12 tiden, så kunne vært noe å prøvd ut her også.

Ja, sendte en melding til fastlegen i dag og ba om 50 % sykemelding. Var hos han på fredag for å ta diverse blodprøver. Refererte til det møtet og sa at formen hadde forverret seg siden da. Jeg ba han tilbakedatere sykemeldingen til i går. Så nå har jeg noen timer til «gode» som jeg skal fordele litt. Har informert sjefen min om hvorfor jeg må trappe ned til 50% i en periode. Er usikker på om jeg hadde klart 100% sykemelding, har så mye å gjøre. Heldigvis så kan jeg praktisere hjemmekontor, så sitter for det meste i sofaen med PC-en i fanget.

Er sykemeldt. Jeg sitter på kontor, men på kundesenter- så det er greit å være 100% tilstede.

Kjente veldig på det først, men nå har jeg innfunnet meg i at det må være sånn en periode. Nå er jeg såpass dårlig at mannen tar seg av alt av matlaging, vekking og ordning av barn, kjøring på aktiviteter osv. Jeg er helt ubrukelig nå... Så lenge jeg er ubrukelig hjemme tenker jeg at sykemelding er helt rett.

Last edited:
Er sykmeldt 50%. Har kontorjobb - men kjenner at jeg står og svettet når jeg står oppreist med kollega, og var direkte kvalm før lunsj i dag. Neste uke blir det hjemmekontor og powernap i lunsjen igjen merker jeg.

Jeg jobber i barnehage og vært sykemeldt i snart 4 uker pga kvalme og en trøtt og veldig sliten kropp. Liker ikke å være borte fra jobb, men når kroppen ikke samarbeider så har jeg ingenting der å gjøre.

Back
Topp