Dårlig form

borga001

Elsker forumet
Var på jobb idag, og det var helt ærlig helt forferdelig. Jeg var så kvalm, svimmel og varm, til plutselig å begynne å kaldsvette. Jobber som helsefagarbeider, og må tåle mye lukter. Det var flere ganger jeg bare hadde lyst til å skrike. Jeg klarte meg såvidt gjennom dagen. Da jeg kom hjem brøt jeg fullstendig sammen og begynte å skrike... Neste uke har jeg 4 vakter, og 3 av de på kveld. Vurderer sterkt å sykemelde meg, men har ikke helt samvittighet heller til det. Flere enn meg som sliter på jobb?

Jeg presset meg gjennom gårsdagen pga jeg måtte, vondt i hodet, kvalm, slapp osv. Nå heldigvis en uke fri puh

Opplever mye av det samme som deg i løpet av en arbeidsdag. Er utrolig slitsomt og kolapser i senga når jeg kommer hjem. Er oppe kanse 3-4timer på ettermiddag/kveld, men orker egentlig ikke å gjøre noe.

Har vært sjukmeldt i hele vinter og vår pga flere lungebetennelser så kan rett og slett ikke sykmelde meg, for dumt å miste sykmeldingsretten når man er høygravid. Forhåpentligvis går det snart over! Er 9+4 nå...

Jeg har blitt gradert sykemeldt og det var en befrielse.

Halv arbeidsdag klarte jeg fint og har enda overskudd på ettermiddagen. :)

Jeg synes du bør lytte til kroppen og gjøre det som føles rett for deg.

Opplever mye av det samme som deg i løpet av en arbeidsdag. Er utrolig slitsomt og kolapser i senga når jeg kommer hjem. Er oppe kanse 3-4timer på ettermiddag/kveld, men orker egentlig ikke å gjøre noe.

Har vært sjukmeldt i hele vinter og vår pga flere lungebetennelser så kan rett og slett ikke sykmelde meg, for dumt å miste sykmeldingsretten når man er høygravid. Forhåpentligvis går det snart over! Er 9+4 nå...
Sykemeldingsrett? Aldri hørt om.. Hva er dette?
Prøvte å google, men ble ikke mye klokere.

opplever helt det samme som deg og er også helsefagarbeider. kaldsvetter, og det er varmt og er uvell..

Har sykemeldt meg. Har samme yrke som deg.
Du får INGEN diplom for å slite deg ut, vertfall ikke i dette yrket!
Jeg får dårlig samvittighet pga av mine gode kollegaer, men kun pga di.. MEN når det er sakt så kommer mannen min og døttrene mine først, å kunne overleve familielivet i denne perioden av graviditeten så var det det som desverre måtte til.
Sovne etter middag hver dag og gråte å være lei etter dagvakt, og sove hele formiddagen og grue seg til aftenvakt samt ikke ha energi til å gjøre husarbeid og kvalmen! Gud bedre meg... :/ ikke en ønskelig situasjon.

Jeg har blitt sykemeldt 100% en periode til jeg klarer å få i meg væske og mat. Kaster opp alt. Husk at det er ikke du som sykemelder deg, det er det legen som gjør! Den tanken gjør at samvittigheten min er litt renere...;) Jeg synes også at det er vanskelig i forhold til jobb, men jeg har rett og slett ingen valg når jeg kaster opp hele tida.

Ligger helt langflat i senga etter jeg kom fra jobb. Har ligget stort sett helt siden jeg kom hjem. Dattera mi ble satt framfor tvn. Jeg som tenkte å finne på så mye idag, men null energi. Vurderer sterkt å sykemelde meg. Bare frem til at formen kommer seg ovenpå igjen.

Men i sv.skap behøver man ikke være sykemeldt. Du kan heller søke om svangerskapspenger. Da slipper du å tenke på antall uker, og å presse deg utover hva kroppen klarer. ;)
nope. Svangerskapspenger får du om du har et yrke som utsetter barnet for risiko. Hos meg er det bare jeg som er dårlig.

Jeg er butikksjef i en klesbutikk og står oppreist og jobber hele dagen. Ettersom samboeren min pendler er det jeg som leverer og henter i bhg. Jeg har lyst til å gå og legge meg igjen allerede ved frokostbordet. Må ha i meg mat umiddelbart da jeg står opp og brekker meg mens jeg svelger den. .
Har en tidvis trassig 4-åring som tøyer grensene så godt han klarer når mor er treig og kvalm.
Jeg har en gravid kollega i en annen butikk i kjeden som har blitt sykemeldt pga kvalme. Så det frister jo veldig, vet jo at dagen hadde vært mye bedre da.
Jeg var ikke i nærheten av så dårlig som jeg er nå i forrige svangerskap.
Men hva sier man til legen da? Jeg har aldri i mitt liv bedt om en sykemelding før..... :-O

Nei men har vart i samma yrke som deg i mitt førsta svangerskap. Før eg blev gravid var eg aldrig vekk fra jobb aldrig syk. Stepp in hver gang de trengde folk dag natt. Hade ett vikariat mens eg gick gravid med nr 1 . Var på jobb med kvalme og ovæl. Den dagen eg kom med att de måtte tilrettelegge før meg Pga de var mitt på sommaren og eg var ensam veldigt mye med medisiner på 17 pasienter og bara med vikarer. då fick eg svar att de ikkje tilrettelegger før meg Pga de var ikkje fast eg hade og att eg hade komt en dag før seint efter en ferien eg hade. Men de visst grunden og eg ringde in å sa att eg hade problemer med bilen i italien og eg rekker ej komma fram till min skift.
Det ende med stor diskusjon mellan ledare og Mina arbetskoleger som støtta meg 100%. De ende med att eg ut till ferien så sykemelde eg meg 3 uker før perimisjon og vart på den jobben 1 gång efter det før å levera nyckel og tømme mitt skap. De eg vill fram till att ingen vill takka deg før att du går syk. Kvalm og sliter deg ut på jobb. De e ikkje verd det før 1 øre.

Sorry detta blev langt :-)

Back
Topp