Dårlig form etter 12+0?

Uff det er så slitsomt :( Og ekstra leit når man ikke klarer ta seg av barna. Jeg har en på 22 mnd som jeg sliter med å holde følge med. Takk og lov for mannen og familie som stiller opp! Er lov å klage! Håper vi begge snart er i mye bedre form!

Gubben stiller opp når han ikke er på jobb ja og har fått mye hjelp av besteforeldrene mine, men føler jeg ikke kan mase for mye om hjelp der da de er over 70 :P de er i topform og frøkna er grei med dem, ho elsker de jo, men vil jo ikke at det skal bli brysomt :)

Gubben stiller opp når han ikke er på jobb ja og har fått mye hjelp av besteforeldrene mine, men føler jeg ikke kan mase for mye om hjelp der da de er over 70 [emoji14] de er i topform og frøkna er grei med dem, ho elsker de jo, men vil jo ikke at det skal bli brysomt :)
Skjønner, man vil jo ikke mase for mye nei. Her har formen til tider vært så dårlig at jeg ikke har hatt sjans til å komme meg opp av senga/sofaen, så besteforeldre har pent vært nødt til å stille opp. I desember har jeg klart å hente lille i barnehagen totalt 3 ganger, og ingen ganger alene [emoji29] Levere har vært uaktuelt da morgenen er verst. Er så imponert over mannen min som virkelig har vært en hverdagshelt og fått det til å gå rundt [emoji173]️
I dag har jeg vært litt bedre og klart å være alene med lillegutt noen timer på dagen, så da har mannen fått sove. Håper jeg fortsetter å føle meg litt bedre så jeg kan bidra mer hjemme!

Jeg er også tidvis kvalm enda. Kasta opp senest i går. Småkvalm i hele dag også. Krysser virkelig fingrene for at det forsvinner snart...o_O

Formen er absolutt ikke noe bedre her heller. 11+4 i dag. Har vært sykmeldt 100% siden november. Vært plaget med kvalme, dårlig matlyst, generelt slapp og lite energi, trøtt, hodepine og svimmelhet. Nå de siste par ukene har jeg også begynt å kjenne smerter i bekkenet, både i korsryggen og i symfysen. Trenger ikke å gå mye før jeg kjenner ubehag og smerter. Får verkende smerter utover dagen, og kan også stråle nedover til beina når det er som verst. Håper det bedrer seg. Min mor var plaget med bekkenløsning og var sykmeldt hele svangerskapet når hun gikk med meg, og håper ikke det samme skjer meg! Vil gjerne tilbake i jobb igjen. :)

Ved sist svangerskap spydde jeg som en gris fram til uke 12, alle sa det skulle bli bedre. Men forverra seg kraftig fram til fødsel, va ukentlig innom sykehus for intravenøst siden jeg ikke klarte å ta til meg veske eller næring.

Startet på samme måte denne gangen, men blir bare bedre og bedre form for hver dag, heldigvis! Så vet at det kan slå ut begge veier :)

Jeg har kjent en forbedring på kvalmen den siste uken. (er 14+3) men trøttheten er fortsatt ganske overveldende. Håper den gir seg snart.

Jeg er 12+5 og fremdeles kvalm...veldig, veldig lei :/

Jeg er 13+6, og har i løpet av en lang juleferie blitt bedre og bedre, og trodde virkelig jeg var kvitt kvalmen og oppkasten nå. Men to dager tilbake på jobb, og alt er som det var for tre uker siden....starter greit fra morgenen av, begynner å bli uggen ved lunch, og så tra det helt av fra i firetiden. Med forrigemann kasta jeg opp til uke 24 ca, så det var vel for mye å håpe på at det skulle være over "så tidlig" :laughing021

Er 12 uker nå og fortsatt kvalm og oppkast hver dag. Sist graviditet ga det ser rundt uke 14

Nå er jeg selv kommet til 12+3, og kvalmen og formen har blitt bedre, dog ikke så bra som jeg hadde håpet. Jeg klarer nå hvertfall å gjøre enkle ting, som å lage middag og hente guttungen i barnehagen (stort sett). Prøvde meg på halv dag på jobb i går, det gikk bra men på ettermiddag og kvelden ble jeg skikkelig dårlig og i dag er jeg fortsatt dårlig. Skal jobbe 30% fra neste uke, spent på hvordan det vil gå!

Jeg er 13+5 og er fortsatt litt kvalm. Men ikke så mye som for noen uker siden. Har vært heldig og ikke spydd i det hele tatt. Jeg føler innimellom at jeg ikke får nok luft. Må nesten gispe. Også føler jeg «ofte» for å sette meg ned. Særlig på jobb. Men herreli, kan ikke klage! Jobber 6 dager i uka ;)

Back
Topp