Dårlig følelse

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Er det flere som går rundt med dårlig følelse og er redd og stresser over å miste?

Idag var puppene mine ikke ømme i det hele tatt og første tanke er jo: Nå er jeg ikke gravid mer. Jeg har kjempe vondt i korsryggen (sliten også på en måte), og litt småsmerter fremme som minnes om mensen. Kan dette være starten på SA? Vet jeg ikke burde spørre og beskymre meg enda mer, men jeg slapper ikke av, og hver dag blir jeg bare mer og mer redd for å miste.

Hadde en MA i mars i uke 9, men jeg har på følelsen at alt er bra nå, men alikevel ikke bra, fordi jeg overanalyserer alt. Jeg har utsatt hele uka å ringe til legen, fordi jeg er SÅ redd. Og jeg vet jo det ikke skal være slik og måtte gå rundt sånn for å være redd og se et ikke bankende hjerte på ultrald igjen. Men frykten for det, gjør at jeg ikke "tørr"og ringe og den prossessen skal gå i gang...

Måtte bare få ut litt, jeg føler alt er håpløst idag. Og tenker ikke helt klart og har skikkelig vondt i magen på grunn av never og stress. Når jeg skal til legen for å bli henvist videre (pga epilepsi), tar hun dette på alvor at jeg tok det så tungt når jeg mista i mars? Får man "ekstra" oppfølgning på noe vis? Jeg føler meg egentlig ganske nedstemt og ikke som meg selv inni mellom.

Dere har jo det sikkert på samme måte, så er sikkert ikke bare jeg som overdramatiserer, men hele kroppen er anspent.
 
Har ikke særlig ømme pupper lenger jeg heller, og ikke så veldig mye andre tegn heller.. Litt kvalme innimellom, lite energi, bedre luktesans. Men ingenting som roper gravid :p testen i dag er sterkere enn noen sinne da, så håper det går bra :) Fikk ikke tidlig ul før jeg er 13 uker, så lenge å vente.
 
Jeg forstår akkurat hva du mener. Når jeg ligger i senga på en spesiell måte å ikke kjenner at puppene mine er øm, skvetter jeg til i panikk. Jeg vil heller vite om hjertet ikke banker enn å gå i uvissheten. Jeg har funnet ut at symptomene varierer fra dag til dag. Når jeg ikke merker noen må jeg på do ofte for å sjekke etter blødning, men så kommer neste dag med ømme pupper som ikke lenger passer i bh- ene mine (str 80F) :eek: og luktesans som en blodhund.
 
Jeg skjønner akkurat hva du mener! Hadde en MA før minsta ble født. Etter hu har jeg hatt både SA og kjemisk. Sliter veldig med å glede meg over at jeg er gravid. På tross av at jeg har ømme bryster (men kun om jeg kjenner), vondt bekken og til og fra kvalme. Det er forferdelig å føle på denne redselen :( ville bare sende deg en klem :Heartred
 
Dette er mitt 4 svangerskap og barn nr 3, jeg har aldri hatt ømme pupper, kvalme eller noe annet så alt går ☺️
 
Jeg har opplevd både BO og SA/kjemisk. Og begge gangene hadde jeg så og si ingen symptomer hele veien egentlig. Denne gangen har jeg jo mer enn de gangene, så jeg burde egentlig ha god tro. Har ikke en veldig dårlig magefølelse egentlig, bare litt bekymringer
:) I går var jeg sikker på at det kom til å bli spontanabort, for fikk akutt de vondeste smertene i underlivet jeg noen gang har hatt INKL fødsel!! Skalv og svimte nesten av.. Men smertene gikk over etter en times tid, så jeg er sikker på at det var ei vanncyste som sprakk! Føler meg helt fin i dag, og kom aldri noe spotting :)
 
!Blomsten! : Hva er BO?

Ringte legen idag, og fikk vikar på mandag. Men nå ble jeg brått usikker på om han vil ta meg like alvorig som fastlegen min ville gjort. Så nå begynte jeg å beskymre meg for det også. Men er jeg ikke fornøyd, spør jeg bare etter ny time hos fastlegen min.

Hjerte dunker fortere enn normalt, og mye er pga never, fordi jeg klarer ikke slappe av. Men jeg har fremdeles murringer/smerte i korsryggen, så jeg regner med det er normalt siden jeg ikke har forandret utflod eller spotter.
 
Jeg skjønner akkurat hva du mener! Hadde en MA før minsta ble født. Etter hu har jeg hatt både SA og kjemisk. Sliter veldig med å glede meg over at jeg er gravid. På tross av at jeg har ømme bryster (men kun om jeg kjenner), vondt bekken og til og fra kvalme. Det er forferdelig å føle på denne redselen :( ville bare sende deg en klem :Heartred
Ja, jeg kjenner jeg bare er stressa og redd. Sist var jeg kjempe glad og koste meg masse med tanken på jeg hadde en liten spire inni der. Jeg pørver så klart og ikke tenke negativt, men jeg syns det er ekstremt vanskelig.
 
!Blomsten! : Hva er BO?

Ringte legen idag, og fikk vikar på mandag. Men nå ble jeg brått usikker på om han vil ta meg like alvorig som fastlegen min ville gjort. Så nå begynte jeg å beskymre meg for det også. Men er jeg ikke fornøyd, spør jeg bare etter ny time hos fastlegen min.

Hjerte dunker fortere enn normalt, og mye er pga never, fordi jeg klarer ikke slappe av. Men jeg har fremdeles murringer/smerte i korsryggen, så jeg regner med det er normalt siden jeg ikke har forandret utflod eller spotter.
Tom fostersekk :) Altså morkaka, fostersekk osv utvikler seg normalt men ingen foster.

Vi får fokusere på at vi ikke har sett hverken spotting eller andre tegn på at ting ikke er greit ;)
 
Ja, jeg kjenner jeg bare er stressa og redd. Sist var jeg kjempe glad og koste meg masse med tanken på jeg hadde en liten spire inni der. Jeg pørver så klart og ikke tenke negativt, men jeg syns det er ekstremt vanskelig.

Jeg er akkurat der jeg også. Klarer ikke se fremtiden ennå, jeg er negativ til mannens kommentarer om graviditeten osv. Syns det er grusomt å ha det slik!
 
Back
Topp