Dårlig følelse

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Våknet brått, med en følelse av at baby ikke var der lenger.
Var vel halvveis mareritt at jeg hadde sovet for lenge på ryggen.
Prøvd å drikke litt osv, men får liksom ikke den responsen, aktiviteten jeg håper på.
Flere som har det såmn noen ganger?

Samtidig har jeg i natt fått leggkrampe for første gang, og det gjorde jeg sist gang også, bare ikke så tidlig.
Så alle symptomer er jo gode symptomer.

Nå klarer jeg snart ikke vente lenger til oul, for å få bekreftet at alt er bra der inne! :-)

Jeg vet hva du mener!
Har hatt to dårlige uker med diverse plager.
Har vært i kontakt med sykepleier og lege, som igjen har vært i kontakt med jordmor.
Men jeg selv har ikke blitt undersøkt eller fått bekreftet at alt faktisk er i orden.
De bare sier at de skjønner at det har vært ubehagelig for meg og at de skjønner at jeg er urolig, men at mest sannsynlig er alt i orden og det virker ufarlig.
Så nå må det bare bli fredag snart så jeg kommer meg på oul! :)

Æsj så ekkel følelse... Du kjenner ingen som har doppler? Eller ta kontakt med jordmor og spørr om du kan komme inn å høre:)

Æsj så ekkel følelse... Du kjenner ingen som har doppler? Eller ta kontakt med jordmor og spørr om du kan komme inn å høre:)
Jeg har en gammel selv, som jeg kjøpte brukt sist graviditet.
Men den er så rar, eller så er babyen veldig opp og ned....
For tallene kan varierer fra 101 - 140 på noen sekunder. Tror jeg får investere i en ny en.

Har kun hatt en tidlig ultralyd for å se hvor langt jeg var på vei.
Etter det har jeg kun en veldig rask "kontroll" hos legen rundt 13-14.
Og etter dette venter jeg nå på oul, som er om to ukers tid.
Har da gått en måneds tid uten noen lege eller jordmor. Jordmor hadde ikke lege før i desember, så jeg skal faktisk på oul før min første jordmortime! Føles litt rart men... :p

Jeg vet hva du mener!
Har hatt to dårlige uker med diverse plager.
Har vært i kontakt med sykepleier og lege, som igjen har vært i kontakt med jordmor.
Men jeg selv har ikke blitt undersøkt eller fått bekreftet at alt faktisk er i orden.
De bare sier at de skjønner at det har vært ubehagelig for meg og at de skjønner at jeg er urolig, men at mest sannsynlig er alt i orden og det virker ufarlig.
Så nå må det bare bli fredag snart så jeg kommer meg på oul! :)
Så rart at du ikke får en sjekk når de vet at du er bekymret!
Det tar jo kun noen minutter å berolige et bekymret mammahjerte.

Jeg vil ikke vise største om jeg er bekymret, og har kjent et bittelite dult idag. Men håpet på mer liv...
Også har jeg fått noen ben og albuer i magen idag også, av minste, så lurer jo veldig på om baby i magen har det bra. Lavtblodtrykk gjør meg svimmel, og ellers er jeg veldig trøtt, men også utrolig tørst. Så lurer på om jeg skal be om legetime snart.

Jeg har kun hatt en rask "kontroll" hos lege rundt uke 13, og etter dette har jeg ikke vært hos noen.
Jordmor har ikke ledig før i desember, så jeg skal til oul før min første jordmortime!
Oul om rundt 2 uker her, så jeg må nok vente litt til...

Heldige deg som skal på oul på fredag!
Har du hatt mange lege/jordmortimer til nå?
Jeg har kun hatt en en.

Jeg vil ikke vise største om jeg er bekymret, og har kjent et bittelite dult idag. Men håpet på mer liv...
Også har jeg fått noen ben og albuer i magen idag også, av minste, så lurer jo veldig på om baby i magen har det bra. Lavtblodtrykk gjør meg svimmel, og ellers er jeg veldig trøtt, men også utrolig tørst. Så lurer på om jeg skal be om legetime snart.

Jeg har kun hatt en rask "kontroll" hos lege rundt uke 13, og etter dette har jeg ikke vært hos noen.
Jordmor har ikke ledig før i desember, så jeg skal til oul før min første jordmortime!

Jeg har kun hatt en en.
Her er det ikke vanlig med jordmortime før uke 24 (dvs etter oul).. de anbefaler at første time tas hos legen.. men jordmor har eget mobilnummer, så jeg har sendt melding med henne om bekkenplagene mine (anbefaling av fysio).. og hun har også sagt at om jeg var bekymret kunne jeg sende en melding og få komme en rask tur for å lytte etter hjertet.. men det har ikke vært nødvendig her. Hørte hjertelyden i ke 16 og oul i uke 19 og ellers ikkenoen bekreftelse på liv... men alt var bra på oul.. det er som regel det..

Jeg har kun hatt en en.

Nja, nå er jeg over en time unna sykehus, har ikke bil eller noen som kan kjøre. Og siden jeg skal til oul på fredag så mener de vel at det får holde da de ikke kan gjøre noe fra eller til. Men jeg må si meg enig, skulle ønske noen kunne lyttet etter hjertelyden iallfall, og det især når det er farge på papiret idag igjen, men de har ikke utstyr til det her.

Jeg var hos lege og fikk bekreftet svangerskapet, så har jeg vært hos jordmor to ganger og skal tilbake i desember.

Det verste som skjer om du ligger på rygg er at du kan besvime. Går nok bra med baby :)

Det verste som skjer om du ligger på rygg er at du kan besvime. Går nok bra med baby :)
Eg våkner nesten kvar natt av at eg har snudd meg fra side til rygg...må prøve å finne på noko slik at eg kan få sove litt lengre på natta.

Back
Topp