Dårlig dag

marengo

Flørter med forumet
Idag er jeg lei meg. Er lei av å være kvalm, men er andre ting som får meg til å gråte.
Jeg vet jeg skal være glad for spiren i magen, det er jeg også, men akkurat idag føles alt ganske dritt.
Jeg har prøvd å få en jobb i nesten to år nå (på den jobben jeg jobber) og fikk høre igår at selvom jeg begynt med opplæring, BI kurser og småjobb så får jeg ikke jobben siden jeg skal ut i permisjon i desember. Er jo ikke sikkert at jeg skal det da! Vet ikke om denne lille fantastiske spiren klorer seg fast hardt nok.
Jeg har drømt om dette skrittet i karrieren lenge nå, jobbet hardt for det, og så får min nye kollega jobben som har jobbet hos oss i en måned.
Jeg skjønner godt at de ikke satser på en gravid dame, men jeg er fortsatt veldig lei meg. :(

Dette var veldig dumt å lese.. Kan være jeg er helt på viddene her, men har de lov til å ikke gi deg jobben på det grunnlag av du er gravid dersom du er kvalifisert for jobben?

Uff forstår at du blir lei deg da:( synd at di ikke vil satse på deg siden du skal i permisjon. Jeg syns det er helt idiotisk !!!

Dette var veldig dumt å lese.. Kan være jeg er helt på viddene her, men har de lov til å ikke gi deg jobben på det grunnlag av du er gravid dersom du er kvalifisert for jobben?
Hm, jeg er ikke sikker på det. Er "bare" en endring av arbeidsoppgaver som gir meg mer oppgaver, ansvar og bedre lønn. Jeg har allerede begynt prosessen, og sjefen min ga som grunnlag at det er dyrt å lære noen opp på nytt når jeg skal ut i permisjon.
Jeg er mye mer kvalifisert enn han som får jobben isteden for meg i hvert fall. Han har jobbet hos oss i en måned. Jeg i tre år.

Er du organisert i noe forbund? Hvis du er, så ta kontakt med de for å høre hvilke rettigheter du har!

Men du skal jo bare være i permisjon en liten stund, di må jo se helheten. Mange år fremover. Stå på ditt og si dine meninger til sjefen så kanskje han vil revurdere det. fortell hvor mye du har stått på for og få den stillingen. Så kanskje h*n har litt mer forståelse og ser helheten :)

Men du skal jo bare være i permisjon en liten stund, di må jo se helheten. Mange år fremover. Stå på ditt og si dine meninger til sjefen så kanskje han vil revurdere det. fortell hvor mye du har stått på for og få den stillingen. Så kanskje h*n har litt mer forståelse og ser helheten :)
Jeg ska i hvert fall prøve å snakke med sjefen om dette. Hun vet hvor mye jeg har lyst på den jobben.
Takk for inspirasjon!

Det er ikke lov å velge en annen fremfor deg med grunnlag i at du er gravid! Dersom han hadde hatt bedre kvalifikasjoner og var bedre egna i jobben enn deg, så kunne de gitt han jobben på det grunnlaget. Men de har ikke lov å bruke graviditeten din som grunnlag for at du ikke får jobben.

Dette er ikke lov. Desutnen må de jo unsett lære opp en ny viss du ikke skal få jobben, så har vel ikke så mye å si om de lærer opp den nye nå eller i desember når du evt skal permisjon.
skjønner hvordan du har det. Jeg ble også lovt en jobb som jeg ventet på i et år, plutselig fikk dattera til sjefen stillinga.. Det ble ganske tøft
lykke til :-)

mener å ha lest at en arb.giver ikke har lov til å gjøre det slik du beskriver det.... siden du har jobbet der lengst og gode kvalifikasjoner til jobbe. SÅ ville lest om sånt for å kanskje si i fra, det er i all fall IKKE lov å ikke tilby noen jobben pga man er gravid.... så ville undersøkt om jeg var deg...

Back
Topp