Dårlig barselsperiode

Høstbarn ♡

Andre møte med forumet
Jeg hadde en veldig dårlig barseltid etter min første fødsel pga ekstreme hemoroideplager, og var ikke sprek i det hele tatt.. hadde mye smerter og plagdes i 6 mnd før det ble bedre (har aldri blitt helt bra).. er det noen som har opplevd det helt motsatt etter fødsel nr 2? Gruer meg til barselperioden, da jeg har plagdes med hemoroider i dette svangerskapet også, og ser for meg at jeg blir ille plaga etter fødselen denne gangen også.. Hadde kunne trengt å høre om noen som har fått ei fin barselstid med nr 2 (eller 3, 4..) til tross for elendig den første gangen :-D

Ikke helt så ekstremt men med første så mistet jeg mye blod i fødselen og var utrolig slapp etterpå selv om selve fødselen var grei nok. Nå er det motsatt, er i fin form:D
Og første fødsel fikk jeg det de kalte for noen pyntesting og det tok ukesvis før jeg ikke var sår lenger. Nå er jeg bare litt hoven etter to dager:o vil si at så langt bank i bordet er det mye bedre denne gang:) vet ikke hvordan det er med hemorroider men jeg håper du også får en bedre opplevelse denne gangen!<3

Sniker fra februar 16 :)
Jeg fikk ikke hemorider med nr 1, men nå med nr 2 har jeg fått 1 hemoroide som plager meg, føles ut som en kniv som skjærer hver gang jeg må nr 2 på do.. Var hos legen i går og fikk sånne stikkpiller.
Har du prøvd det?

Ja, det er fryktelig vondt. Har flere hemoroider. Har brukt stikkpiller mange ganger, men virker ikke. Har også vært på sykehuset flere ganger å både fått skjært hull på dem og blitt strikket.. Får vel bare forberede meg på det samme som sist..så må man tro det går over etter noen år..:-)

Ja, det er fryktelig vondt. Har flere hemoroider. Har brukt stikkpiller mange ganger, men virker ikke. Har også vært på sykehuset flere ganger å både fått skjært hull på dem og blitt strikket.. Får vel bare forberede meg på det samme som sist..så må man tro det går over etter noen år..:)

Jeg tror man kan opereres for det. Min søster har vært plaget med hemoroider siden hun fikk barn sist, og hun skulle på en sjekk nå. Er 3 år siden hun fødte sist, men hun har ikke akkurat gått aktivt inn for å bedre plagene heller, mtp drikke nok, spise fiber og bevege på seg og oppsøke lege tidlig, så mye av grunnen for at hun fortsatt har dem er nok pga det. Hør med lege om hva de kan gjøre slik at du slipper å være plaget med det :) håper du får en bedre barselopplevelse nå <3

Jeg tror man kan opereres for det. Min søster har vært plaget med hemoroider siden hun fikk barn sist, og hun skulle på en sjekk nå. Er 3 år siden hun fødte sist, men hun har ikke akkurat gått aktivt inn for å bedre plagene heller, mtp drikke nok, spise fiber og bevege på seg og oppsøke lege tidlig, så mye av grunnen for at hun fortsatt har dem er nok pga det. Hør med lege om hva de kan gjøre slik at du slipper å være plaget med det :) håper du får en bedre barselopplevelse nå <3
Takk <3 Håper det blir bedre denne gangen. Og ja, det har mye å si hva man spiser og gjør selv også :-)

Jeg har vært slapp etter begge fødslene,mistet mye blod,så har fått ligget på fødestua natta over begge ganger til observasjon.Men første gang slrit jeg med hermorider,var helt hinsides vondt å både sitte å ligge.Hadde null av dette andre gang:-) andre gan sydde jeg betraktlig mer også enn første gang,og fikk blodfortynnende etter en times sying.Men likevel så var 2 gang,mye bedre enn første:-)

Jeg har vært slapp etter begge fødslene,mistet mye blod,så har fått ligget på fødestua natta over begge ganger til observasjon.Men første gang slrit jeg med hermorider,var helt hinsides vondt å både sitte å ligge.Hadde null av dette andre gang:-) andre gan sydde jeg betraktlig mer også enn første gang,og fikk blodfortynnende etter en times sying.Men likevel så var 2 gang,mye bedre enn første:-)
Huff, hørtes ikke noe særlig ut..men godt å høre at det kan bli annerledes ved neste fødsel/barselstid :-)

Jeg fikk hemorroider av en annen verden under min første fødsel også. Sleit mye med det i etterkant. Men etter en stund ble jeg bra. Jeg gruet meg også veldig til fødsel denne gangen, for jeg tenkte at det umulig kunne bli bedre enn forrige gang + at hemorroidene kom tilbake under graviditeten. Men det ble ikke like ille denne gangen!!! Ja de er der, men ikke slike dimensjoner som sist. Og nå 10 dager etter fødsel går det veldig bra. :-) Jeg har brukt Sheriproct i 1 uke nå, og de er mye bedre!

Jeg fikk hemorroider av en annen verden under min første fødsel også. Sleit mye med det i etterkant. Men etter en stund ble jeg bra. Jeg gruet meg også veldig til fødsel denne gangen, for jeg tenkte at det umulig kunne bli bedre enn forrige gang + at hemorroidene kom tilbake under graviditeten. Men det ble ikke like ille denne gangen!!! Ja de er der, men ikke slike dimensjoner som sist. Og nå 10 dager etter fødsel går det veldig bra. :-) Jeg har brukt Sheriproct i 1 uke nå, og de er mye bedre!
Åh, nå ble jeg letta :-D Takk for at du delte din erfaring! Krysser fingrene for at jeg er like heldig som deg denne gangen :-) Det hadde vært så godt å slippe disse plagene etterpå, både med tanke babyen og en aktiv 2-åring å ta seg av :-)

Åh, nå ble jeg letta :-D Takk for at du delte din erfaring! Krysser fingrene for at jeg er like heldig som deg denne gangen :-) Det hadde vært så godt å slippe disse plagene etterpå, både med tanke babyen og en aktiv 2-åring å ta seg av :-)

Klart jeg måtte dele :-) Håper du slipper å få like sterke plager som sist også! :-) Forstår deg meget godt!

Back
Topp