Dårlig ånde

førstebaby 24.8.14

Betatt av forumet
Eg la merke til at gutten min har dårlig ånde i de siste dagene... Han har ingen tann endå.. Skal tannkjøtt børstes og??? Men han spiser lite fortiden kan det være årsaken tim det? Nån som har opplevd d samme?
 
Vet at dårlig ånde hos småbarn kan komme av munnpusting. Puster han med munnen? Er han tett i nesen kanskje?
 
Eg synes minien altid har hatt dårlig ånde. Trodde det var normalt, siden de bare spiste melk og ikkje fikk puste tennene.
 
Eg vet ikke.. Eg er bare litt paranoid nu fordi det er mangen som skjer nu, han spiser forlite, gått ned i vekt, bæsj hver gang eg skifte bleier (8-9 ganger om dagen). Kanksje det er tann på vei, kanskje det er pga smaks prøve av nye mat, kanskje fordi vi har flyttet ut. Uff! Eg var litt irritert siste gang vi var hos hs hun snakket om å ringe barnevern fordi min baby gått ned i vekt og spiser forlite! Men herregud sånne ting er jo helt normalt. Ka syns dere?
 
Hun kan ikke ringe barnevernet kun fordi babyen din har gått lite opp i vekt.

Gi han litt fast føde, evt litt mme etter amming (hvis du ammer), prøv å amme litt oftere om du har litt lite melk.
Noen ganger har de dårlig matlyst. Min har det i perioder.

Er du redd for at han er dehydrert? Veldig innsunken fontanelle kan være tegn på det. Innsunken øyne også. Det skal riktignok en del til for at de blir dehydrert.

Hvis han spiser lite, så kan han ha vondt pga tenner som du nevnte. Prøv å gi han en paracet en stund før han skal spise, evt sjekk for feber.
 
Vondt i halsen? Det kan føre til dårlig ånde, matlyst osvosv. Få en lege til å se på han?
 
Jeg synes du skal ta han med til legen for en sjekk. Dårlig ånde kan bety så mangt. Spiser han lite så kan det feks bety at kroppen har begynt å bruke av resvervelageret (fettet). Ellers kan det være en hel del andre ting. Derfor er det lurt å sjekke med legen. Det er bedre å sjekke en gang for mye enn enn for lite.
Lykke til!
 
Skulle til å si som Mojo. Når voksne ikke har spist på lenge/spist lite kommer de i ketose og da kan man få dårlig ånde. Gjelder sikkert babyer også, men spiser han jevnlig burde ikke det skje.
 
Back
Topp