Dårleg nytt på TUL

TilPanama

Forelsket i forumet
Marshmallows 2022
Det gjekk dessverre ikkje slik eg håpa i dag. Legen, etterkvart legane, fann ikkje hjarteaktivitet sjølv om dei leita lenge. Dei meinte det var to fostersekkar der, men det var ikkje utvikla slik det burde vere no 7+0. Vart målt til 5+6 og altså ingen hjarteaktivitet. Eg veit eg hadde EL rundt 30.juli, så får det ikkje til å stemme at eg kan vere over ei veke mindre på veg. Legane kunne ikkje konkludere heilt, satte meg opp på ny UL om to veker.
Føler meg heilt øydelagt...

Er det nokon som har opplevd liknande, og så har det gått bra likevel?
 
Har ikke opplevd akkurat det samme, men jeg var på TUL 6+6 og de fant ingen hjertelyd (kun et lite fosteranlegg). 5 dager etterpå fant de hjertelyd og jeg ble satt tilbake 5 dager. Jeg ble da satt tilbake til 6+6. De sier at egget/eggene kan ligge i dvale i opptil 14 dager, så jeg tenker at det ikke er umulig at det er for tidlig å oppdaga hjertelyd på TUL. Jeg krysser fingrene for deg ❤️
 
Har ikke opplevd akkurat det samme, men jeg var på TUL 6+6 og de fant ingen hjertelyd (kun et lite fosteranlegg). 5 dager etterpå fant de hjertelyd og jeg ble satt tilbake 5 dager. Jeg ble da satt tilbake til 6+6. De sier at egget/eggene kan ligge i dvale i opptil 14 dager, så jeg tenker at det ikke er umulig at det er for tidlig å oppdaga hjertelyd på TUL. Jeg krysser fingrene for deg ❤️

Takk :Heartred
 
Legen sa at eg kunne måle hcg, men at det er så upålitelig. Må uansett ha ny UL.
Det er upålitelig for mange ting ja, men om det er stigning eller ei er et ganske sikkert tegn så tidlig i en graviditet. Er du kortere på vei, men graviditeten utvikler seg normalt vil hcg verdiene dine kunne fastslå det.

unnskyld at jeg sier det, men for en dust lege. Hadde hcg vært ubrukelig så hadde ikke alle sykehus, fastlegekontor, gynekologer osv. forholdt seg til hcg i nettopp slike situasjoner som din.
 
Det er upålitelig for mange ting ja, men om det er stigning eller ei er et ganske sikkert tegn så tidlig i en graviditet. Er du kortere på vei, men graviditeten utvikler seg normalt vil hcg verdiene dine kunne fastslå det.

unnskyld at jeg sier det, men for en dust lege. Hadde hcg vært ubrukelig så hadde ikke alle sykehus, fastlegekontor, gynekologer osv. forholdt seg til hcg i nettopp slike situasjoner som din.

Trur kanskje eg ringer fastlegen i morgon, så kan nok han fikse noko.
 
Krysser fingrene for deg!! Håper du får gode nyheter på HCG og neste ultralyd! :HeartredVarme klemmer !:Heartred
 
Eg tok den siste testen då eg kom heim. Den viser framleis 3+, men det fortel vel eigentleg lite og ingenting? Det ville vel tatt litt tid før den sank ned til 2-3...?
 
Min gyn ville ikke ha meg inn på tul før jeg var 7+5. Og han er erfaren og har bra utstyr. Sånn som @Nordaførr skriver, så kan bare få dager ha stor betydning for hva man får se. Håper virkelig det er bra i magen din, @TilPanama. Ikke så lett å starte ny prøveperiode når man er oppi åra, som oss:Heartred
 
Åhhhh! Håper så mye at du får bedre nyheter neste ul :love2
 
Det gjekk dessverre ikkje slik eg håpa i dag. Legen, etterkvart legane, fann ikkje hjarteaktivitet sjølv om dei leita lenge. Dei meinte det var to fostersekkar der, men det var ikkje utvikla slik det burde vere no 7+0. Vart målt til 5+6 og altså ingen hjarteaktivitet. Eg veit eg hadde EL rundt 30.juli, så får det ikkje til å stemme at eg kan vere over ei veke mindre på veg. Legane kunne ikkje konkludere heilt, satte meg opp på ny UL om to veker.
Føler meg heilt øydelagt...

Er det nokon som har opplevd liknande, og så har det gått bra likevel?

Uff, så kjip opplevelse! Har du lest tråden min? Jeg opplevde ikke akkurat det samme, men liknende... Kramper og blødning 6+1, på UL 6+6 fant vi noe som så ut som en død tvilling og et mulig levende foster, men ingen hjerteaktivitet og målt til 6+0 (selv om jeg var helt sikker på eggløsning). Det føltes håpløst, men jeg har fortsatt en sprell levende sak i magen som vinket til meg på UL i går! Det ble ti lange dager å vente på konklusjon, hadde jeg kunnet få time hos "min" gynekolog tidligere hadde jeg definitivt ikke ventet så lenge, men etter dårlig opplevelse hos en ny gyn 6+6 orket jeg ikke å ta flere sjanser med nye folk.... Du kan lese alt sammen i tråden som ligger lenger ned her. Har ikke lyst å gi deg falske forhåpninger, men det KAN jo tross alt gå bra!
 
Eneste HCG som vil gjøre det litt klokere i denne fasen.

HCG ga ikke meg noe klart svar... Stigningen var egentlig for dårlig til å tyde på levedyktig svangerskap, selv om det tross alt var stigning. Nå har den fortsatt å leve i fire uker til, så inntil videre får vi vel kalle det levedyktig likevel ;)
 
Jeg har opplevd at de kunn fant fostersekk da jeg var på UL. Fikk beskjed om at det kunne være starten på en SA, (hadde ikke hatt noen blødninger), og at jeg måtte vente 10 dager før ny UL. Det var 10 laaange dager. Men da jeg kom på ny UL var det både fosterannlegg og hjerteslag❤️ (Og frøkna blir snart 4 år).
 
Eg tok den siste testen då eg kom heim. Den viser framleis 3+, men det fortel vel eigentleg lite og ingenting? Det ville vel tatt litt tid før den sank ned til 2-3...?


Jeg hadde sterkt positive tester helt til jeg sluttet å blø under SA, så det er dessverre ikke pålitelig..
HCG målingen derimot viste synkende verdier, så absolutt verdt å ta blodprøve å sjekke... håper sånn alt er fint ♥️
 
Back
Topp